Sfinks jednak bez Da Grasso
Sfinks Polska nie przejmie Da Grasso. Rada Nadzorcza spółki nie wyraziła zgody na zawarcie umowy przyrzeczonej na pierwotnie uzgodnionych warunkach. Po szczegółowej analizie planu biznesu opracowanego w procesie przygotowania do finalizacji transakcji władze Sfinksa uznały, że transakcja nie gwarantowała osiągnięcia wcześniej zakładanych korzyści wynikających z połączenia obu spółek.
- Jeszcze z ramienia zarządu Sfinksa rozpocząłem negocjacje w sprawie możliwego nabycia udziałów sieci Da Grasso. Wstępne rozmowy i przeprowadzone due diligence wskazywało na szereg możliwych synergii wynikających z połączenia. Były jednak pewne braki prawne i biznesowe, które Da Grasso zobowiązało się uzupełnić, dlatego przesunęliśmy termin podjęcia decyzji. Przedstawione przez Da Grasso informacje dotyczące uzupełnienia braków prawnych jak i założeń biznesowych nie spełniły naszych oczekiwań. Mimo że bardzo atrakcyjne byłoby dla nas skokowe powiększenie sieci, decyzja o przejęciu Da Grasso na pierwotnych warunkach byłaby obarczona dużym ryzykiem, że sieć nie będzie generować oczekiwanych wyników - komentuje Sylwester Cacek, członek rady nadzorczej Sfinks Polska.
- Priorytetem dla Sfinksa jest dalszy rozwój i zwiększanie liczby restauracji, co zapewni nam realizacja założeń strategii ogłoszonej w kwietniu tego roku. Jest ona w pełni aktualna i zamierzamy koncentrować się na rozwoju naszych sieci Sphinx i WOOK. Nadal zgodnie z przyjętą strategią nie wykluczamy dalszych działań i projektów związanych z akwizycją innych marek - mówi Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Długoterminowa strategia Sfinks Polska przewiduje, że w 2011 spółka będzie zarządzać ponad 150, a w 2014 ponad 290 restauracjami. Sfinks prognozuje osiągniecie skonsolidowanych przychodów w wysokości 250 mln zł w 2011 r., co oznacza przekroczenie rekordowego poziomu z 2008 r. W 2014 mają one wynosić ponad 450 mln zł. Skonsolidowana EBITDA ma wzrosnąć do 12 mln zł w 2011 r. i przekroczyć 45 mln zł w 2014 r. Szacunki te nie uwzględniają zdarzeń jednorazowych, potencjalnych przejęć i innych realizowanych projektów.
Sfinks Polska zarządza obecnie 111 restauracjami, w tym siecią 95 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 6 restauracjami WOOK (segment casual dining).
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
LOT zapowiada nowe połączenie z
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Kraków coraz bliżej organizacji Euro 2012
Nowe władze Wielkopolskiej Izby Turystycznej
W Gdańsku odbył się Kongres Stowarzyszenia Dziennikarzy Turystycznych AJT
Znamy już najlepszy produkt turystyczny Łodzi
Coraz większe problemy tanich linii lotniczych
WYSOKIE TATRY - zaproszenie na prezentację
Za rok turyści zobaczą odmieniony Grunwald
W górnych partiach Bieszczad II stopień zagrożenia lawinowego