TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Czyżbyśmy przeżywali turystyczny boom?

Lubelskie hotele odnotowują brak wolnych miejsc, tak wielu jest chętnych na materiały i pamiątki. W związku z tym faktem Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej zmuszony został zamówić ich dodatkowe partie. Odwiedzający turyści Lublin są przyciągani ważnymi imprezami, zabytkami, czy też może stało się tak za sprawą kampanii promocyjnej przeprowadzonej w stolicy?


Jak mówi Stanisław Turski, dyrektor LOIT, ośrodek jest odwiedzany przez tylu chętnych, że brakuje materiałów informacyjnych o mieście, a także pamiątek, które cieszą się dużym powodzeniem. Trzeba więc zamawiać nowe, a jeszcze parę miesięcy temu do jego ośrodka przy ul. Jezuickiej przychodziło w ciągu dnia około 200 osób. Zadowolony Turski przyznaje, że obecnie odwiedza go 450 gości dziennie.

Brakuje miejsc w ośrodkach hotelowych w centrum miasta. W hotelu "Europa" nie ma miejsc już od początku czerwca. Większość gości przybyła tak licznie, aby uczestniczyć w mistrzostwach Europy w snookerze rozgrywane w dniach od 6 do 14 czerwca w hali na Globusie.

Michał Krawczyk, szef biura marketingu miasta uważa, że rzeczywiście zawody bilardowe, Noc Kultury i Festiwal Teatralny "Sąsiedzi" dzieją się niemal jednocześnie. Ma to zapewne spory wpływ na wzrost napływu gości do Lublina. Dodaje jednocześnie, że do mieszczącego się przy rynku biura, przychodzi wielu mieszkańców Starego Miasta, którzy twierdzą, że od już od wielu lat nie widzieli takich rzesz turystów.

Jak podkreśla Krawczyk, być może ta fala odwiedzin jest efekt kampanii "Lublin. Nieziemskie klimaty", jaka została przeprowadzona w Warszawie, która, jak płyną sygnały, została bardzo dobrze przyjęta. Wyraża także nadzieję na jej długofalowy efekt.

Turski zauważa tutaj trochę inne powody lubelskiego boomu turystycznego. Jak mówi, to nie tylko wynik zapobiegliwości. Przykładowo Kraków jest coraz mniej atrakcyjny, bo jest nasycony turystami, za to coraz bardziej przyciągające są zabytki Lublina. Wiadomo już, że wiele osób miało jedynie przejeżdżać przez Lublin, ale zaciekawił ich widok zamku, czy przy wjeździe do miasta dostrzegły drogowskazy do kaplicy św. Trójcy. Dodaje jednocześnie, że turyści odwiedzający ośrodek, choć opowiadają o uroku starego miasta, to nie ukrywają, że niektóre kamienice odstraszają swoim wyglądem. Miastu brakuje też toalety na starym mieście.

Ponadto, jak uważa Turski. Lublin nadal jest daleko za miastami atrakcyjnymi dla turystów, bo czołówka jest daleko z przodu rankingu, ale już nie jest na szarym końcu. Wydaje się, że gdyby radni byli bardziej hojni w przyznawaniu środków na promocję, to byłoby jeszcze lepiej. W tej kwestii zgadza się z nim Krawczyk.

Krawczyk dodaje, że w przyszłym roku chcieliby przeprowadzić ogólnopolską kampanię promującą Lublin. Na to jednak potrzeba większych pieniędzy, niż jest ich obecnie. Tegoroczny budżet biura marketingu miasta wynosi 3,1 mln zł. Aby zrealizować plany jego szefa, rada miasta musiałaby się zgodzić na przeznaczenie w roku 2009 blisko 5 mln zł na promocję i marketing.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Lublin LOIT Stanisław Turski hotel Europa Noc Kultury i Festiwal Teatralny Sąsiedzi Lublinie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję