Subskrypcja

Szukaj



Uregulowane obowiązki organizatorów

Szczegółowe wymagania dla organizatorów wypoczynku nad wodą zawarte są w rozporządzeniu z 6 maja 1997 r. w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne (Dz.U. z 1997 r. nr 57, poz. 358).


Organizatorzy rekreacji nad wodą mają obowiązek wyraźnego oznaczenia kąpielisk i pływalni; musi zostać wyznaczona strefa dla osób nieumiejących pływać; muszą być przygotowane miejsca dla ratowników do stałej obserwacji i kontroli kąpiących się osób. Na kąpielisku musi być także wydzielony brodzik dla dzieci w miejscu, gdzie dno jest płaskie i piaszczyste, a głębokość wody nie przekracza 40 cm. Organizator musi także zdbać o informację o dopuszczalności lub zakazie kąpieli; informacja taka przekazywana jest przez wywieszenie flagi o odpowiednim kolorze. Gdy kąpielisko jest nieczynne, lub gdy np. temperatura wody wynosi poniżej 14 stopni C., wywiesza się flagę czerwoną, oznaczającą zakaz kąpieli. Na każdym kąpielisku i pływalni musi się także znaleźć regulamin oraz bieżąca informacja dotycząca temperatury wody, powietrza, siły wiatru oraz wysokości fali.
Na kąpielisku musi także być apteczka, sprzęt ratunkowy, urządzenia sygnalizacyjne i ostrzegawcze.



   
                    Wersja do druku

Komentarze


(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij