Zachodniopomorskie potęgą turystyczną?

Zachodniopomorskie planuje, że w ciągu dziesięciu lat stanie się największą potęgą turystyczną w Polsce. A to dzięki atutom w postaci jezior i świetnej obsługi.


Taki właśnie cel Zachodniopomorskie postawiło sobie we wczoraj zaprezentowanym dokumencie pt. Strategia Rozwoju Turystyki na lata 2007-2015.

Jacek Debis z Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki, współtwórca strategii uważa, że drugiego tak silnego regionu jak Zachodniopomorskie, jeśli chodzi o dostęp do wody, w Polsce nie ma - Tu jest zalew, 170 km wybrzeża, pięć pojezierzy - wylicza. Należy jednak zmienić sposób postrzegania regionu, gdyż Zachodniopomorskiego na razie nikt z jeziorami nie kojarzy.

Dlatego Zachodniopomorskie w najbliższych latach położy nacisk na zmianę struktury lokalizacyjnej obiektów noclegowych. Obecnie 90% hoteli i pensjonatów województwa znajduje się w gminach nadmorskich, a to zdaniem twórców strategii "bałwan, który topi się zimą". Trzeba więc zrobić wszystko, by rozwijać bazę wokół jezior, rzek i zalewu: drogi, mariny, przystanie jachtowe. Obudować to imprezami sezonowymi, np. festiwalami albo mistrzostwami w windsurfingu.

Zdaniem Jacka Debisa turystyka wodna może zbudować wizerunek województwa - Daje przecież możliwości organizowania zlotów, regat, przyciąga młodzież. Tylko trzeba się za to zabrać. Nie odkładać strategii na półkę. - dodaje.

Kolejnym silnym, a niewykorzystanym atutem województwa jest agroturystyka. Najsłabszym jej ogniwem jest promocja.

Następnym pomysłem jest tworzenie atrakcji turystycznych z zabytków, choćby regionalnych kościółków. Autorzy strategii rozwoju Zachodniopomorskiego uważają, że wato byłoby stworzyć wspólną ofertę z sąsiadami - Meklemburgią, Skandynawią czy Wielkopolską.

W dokumencie podkreślona jest również istotna rolę ludzi w rozwoju regionu. Zdaniem twórców strategii same walory Zachodniopomorskiego nie wystarczą. By je wykorzystać, potrzebni są ludzie - a zdaniem PART-u region już teraz ma świetnych specjalistów z dziedziny turystyki, a w regionie działa aż 13 szkół z kierunkami turystycznymi. Jest więc szansa na nową, zdolną i chętną do działania kadrę.

Strategia porusza również problem spójnej oferty marketingowej i promocyjnej regionu - np. w postaci portalu internetowy, który prezentowałby w jednym miejscu wszystkie informacje, tak by turysta mógł znaleźć niezbędne informacje bez problemu.

Zgodnie z dokumentem pieniądze na realizacje poszczególnych elementów strategii będą pochodzić głównie z funduszy unijnych. Niewielka część środków może trafić do regionu z ministerstwa gospodarki.

Strategię Rozwoju Turystyki zachodniopomorskiego można przeczytać na stronie ZROTu. Można się z nim zapoznać klikając TUTAJ.

Udostępniany dokument jest na razie projektem, a jego twórcy czekają na uwagi jeszcze przez dwa miesiące, kiedy to dokument zostanie przedstawiony sejmikowi województwa, który podejmie decyzje o jego przyjęciu lub odrzuceniu.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję