TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Będzie reforma kolei!

Ministerstwo Transportu i Budownictwa opracowało "Strategię dla transportu kolejowego do roku 2009", w której wytyczono trzy podstawowe cele: lepsza efektywność gospodarowania, podnoszenie jakości obsługi użytkowników kolei oraz ochrona miejsc pracy.


Wg Ministerstwa Transportu, obecny przebieg restrukturyzacji PKP i osiągnięte rezultaty wskazują, że wyczerpał się zakres zmian w sektorze kolejowym, który został wyznaczony przez wcześniejsze programy oraz strategie rządowe. Powstałe w czerwcu 2001 r. spółki kolejowe, które zajmują się przewozami i zarządzaniem infrastrukturą kolejową, niestety nie doprowadziły do poprawy efektywności działania kolei, a co więcej wzrosło zadłużenie Grupy PKP. Pomimo iż straty w czerwcu 2005 r., wyniosły 707 milionów zł, wynik ten powszechnie uznano za sukces, gdyż w latach poprzednich, strata była prawie trzykrotnie większa!

Nowa strategia, w maksymalnie możliwym stopniu nie będzie zmierzać do likwidacji miejsc pracy, ale będzie je racjonalizować i tworzyć nowe! Reforma wiąże się ze zmniejszeniem liczby pracowników administracyjnych. Przewiduje się w zamian zwiększenie liczby pracowników obsługi handlowej, akwizycji i marketingu. Ministerstwo Transportu przewiduje także wzrost zapotrzebowania na inżynierów z uprawnieniami do prowadzenia robót liniowych. Poza tym wzrośnie również zapotrzebowanie na specjalistów przygotowujących, przeprowadzających i rozliczających inwestycje finansowane ze środków UE oraz na specjalistów z dziedziny ekonomii i zarządzania finansami.

Jednym z zasadniczych warunków sukcesu naprawy grupy PKP, jest restrukturyzacja finansowa, która zakłada przede wszystkim doprowadzenie do stabilizacji finansowej PKP SA i całej grupy. Strategia zakłada utworzenie Podatkowej Grupy Kapitałowej PKP (możliwość wspólnego rozliczania się z podatku CIT i VAT przez spółki z grupy PKP) oraz t oddłużenie spółek PKP Przewozy Regionalne i PKP SA. Restrukturyzacja finansowa grupy PKP, będzie polegała na przygotowaniu spółek grupy do prywatyzacji. Jednak wcześniej należy podnieść ich wartość, zahamować zatory płatnicze między spółkami kolejowymi, podnieść efektywność gospodarowania w spółkach, ustabilizować zadłużenia grupy PKP oraz zapewnić bieżą obsługę zadłużenia i bieżącego zarządzania płynnością w grupie. Niezbędne będzie także uregulowanie kwestii majątkowych, aby można było urealnić koszty operacyjne i określić wielkość kapitałów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Strategia dla transportu kolejowego do roku 2009 Ministerstwo Transportu i Budownictwa efektywność gospodarowania obsługa użytkowników ochrona miejsc pracy restrukturyzacja PKP spółki kolejowe Grupa PKP stabilizacja finansowa PKP SA PKP Przewozy Regionalne Podatkowa Grupa Kapitałowa PKP podatek CIT VAT praca na kolei w


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję