Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
Podsumowanie pierwszej połowy sezonu przez Wakacje.pl i EasyGo.pl
Półtora miesiąca po ogłoszeniu partnerskiej fuzji dwa portale turystyczne: EasyGo.pl i Wakacje.pl, przygotowały pierwszy wspólny raport sprzedażowy, który prezentuje zachowania klientów kupujących oferty wakacyjne w internecie. Analiza rynku turystyki krajowej opracowana została na podstawie danych portalu Wypoczynek.pl, należącego do tej samej grupy.
Jeszcze dwa lata temu najczęściej podróżowaliśmy w grupach rodzinnych, dziś największy odsetek podróżujących stanowią pary. To może świadczyć o wzrastającej w wartości grupie młodych podróżników. Sprzedane oferty dla singli stanowią zaledwie 5%.
Średnia cena rezerwacji dokonywanych w czerwcu i lipcu 2009 to 4788 zł, w stosunku do zeszłego roku nastąpił wzrost o 280 zł. Rezerwacji w tym okresie z ceną powyżej 5 tys, zł było 32 %, a za nimi uplasowały się oferty last minute i propozycje z tzw. średniej półki (ceny od 4-5 tys zł).
23% rezerwujących wyjazdy w omawianym okresie wybrało w czerwcu, natomiast 48% w lipcu. Wakacje w sierpniu doceniło 22%, a we wrześniu 6% kupujących.
Najpopularniejszym kierunkiem jest wciąż Egipt, a czerwcu i lipcu wybrało go aż 23 procent wszystkich rezerwujących. Na drugim miejscu z 19% znalazła się Turcja pozyskując 19 procent, na trzecim Grecja (16%), a dalej: Tunezja (11%), Bułgaria i Hiszpania (po 3%), Wyspy Kanaryjskie (2%) oraz Portugalia i Chorwacja (po 1%). Z bardziej egzotycznych kierunków najpopularniejsze były Chiny oraz Indonezja z wynikiem 19% klientów, a dalej Tajlandia i Kenia (po 13%) oraz Kuba, Etiopia, Madagaskar, Indie, Tanzania i Mauritius, każdy z 6 procentową wartością sprzedaży.
O wyborze hoteli na urlop decydowały często opinie osób powracających z miejsc, do których planowaliśmy wyjazd. Najlepiej ocenianym na portalu Wakacje.pl był Hilton Long Beach, 4-gwiazdkowy hotel w Egipcie, który od klientów otrzymał 4,4 pkt na 5 możliwych do uzyskania. Na portalu EasyGo.pl z kolei najczęściej wybierany był Triton Empire, 3-gwiazdkowy hotel również w Egipcie, przyznano mu w portalowym programie Opinie 4,3 pkt na 5.
W przypadku biur podróży na pierwszych pięciu miejscach znalazły się trzy polskie biura (Itaka - 17%, Triada - 7%, Rainbow Tours - 4%) oraz trzy wspierane przez zagraniczny kapitał (Exim Tours - 11%, Wezyr - 9%, Neckermann - 9%).
Na portalach oceniana była również praca rezydentów, najwyższe uznanie w czerwcu i lipcu ze strony klientów przypadło pracownikom Easy Travel. Zadowoleni klienci przyznali im 4,5 pkt na 5 możliwych do uzyskania. Za nimi plasują się pracownicy Ecco Holiday i Rainbow Tours z wynikiem 4,4 pkt, a dalej TUI (4,1 pkt) i Sun&Fun (3,9 pkt)
Zdaniem kupujących oferty wyjazdowe w Internecie, największą zgodność oferty katalogowej z faktyczną sytuacją na miejscu wypoczynku wykazało się także biuro Easy Travel, zdobywając w tej kategorii 4,6 pkt na 5 możliwych do uzyskania. Kolejne miejsca zajmują: Ecco Holiday - 4,5 pkt, Rainbow Tours - 4,4 pkt, Selectours - 4,2 pkt i TUI - 4,1 pkt.
W czerwcu i lipcu na wakacje na pokładach samolotów wybrało się aż 91 proc. klientów obu portali. 6 procent wybrało oferty z dojazdem własnym środkiem lokomocji, a zaledwie 3 procent skorzystało z dowozu autokarowego.
Jeśli chodzi o rodzaj wyżywienia 58% wszystkich dokonywanych w analizowanym okresie rezerwacji zawierała opcję żywieniową All Inclusive. Blisko połowa mniej - 28% kupujących wybrało pakiet śniadań i obiadokolacji (HB), a bez wykupionego wyżywienia (OV) na urlop zdecydowało się wyjechać 6% klientów. Opcję wykupienia samych śniadań (BB) wybrało 6% kupujących. 8 proc. wybrało inne formy żywieniowe.
Z oferty last minute w czerwcu i lipcu skorzystało 75 proc. kupujących. To aż o 9 proc. więcej niż w maju tego roku. Resztę oferty stanowiły propozycje katalogowe lub inne oferty promocyjne.
Warto w tym miejscu zaznaczyć, że już za moment (koniec sierpnia, początek września) rozpocznie się masowa przedsprzedaż (promocja typu first minute) oferty zimowej na sezon 2009/2010. Pierwsze importy oferty zimowej zostały już dostarczone do obu portali.
Portale podsumowały również wyniki analizy pod kątem spędzania wakacji w kraju. Sprzedaż oferty zorganizowanej w tym sezonie zdecydowanie wzrosła. Tylko w czerwcu i lipcu wakacje w rodzimych ośrodkach wczasowych i wypoczynkowych kupiło aż 55 proc. klientów więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
W okresie letnim, największym zainteresowaniem cieszą się propozycje nad Bałtykiem. Najbardziej popularne, w omawianych miesiącach, okazały się oferty przygotowane przez ośrodki z Dźwirzyna. Dwie najczęściej wybierane oferty w tym regionie to ośrodek wczasowo rehabilitacyjny "Bryza" i ośrodek wypoczynkowy "Akces".
Ośrodki wypoczynkowe były najczęściej wybierane przez klientów, stanowiły 43% oferty. Za nimi znalazły się hotele i pensjonaty (32%), dalej 13% zajęła oferta młodzieżowa, a 12 % obiekty SPA & Wellness.
Ceny propozycji krajowych stanowią dobrą alternatywę dla wyjazdów zagranicznych. Najczęściej średnia cena rezerwacji w Polsce jest o połowę niższa od takiej samej poza granicami. Warto także pamiętać, że w polskich ośrodkach wczasowych dzieci i młodzież mają dużo większe zniżki niż w zagranicznej turystyce wyjazdowej.
Jeśli chodzi o prognozy na sierpień w turystyce krajowej, to przewiduje się wzrost zainteresowania ofertami Pojezierza Mazurskiego, a to za sprawą polepszającej się pogody.
Podsumowując, ten sezon od samego początku należał do ofert last minute, takie były przewidywania zarówno osób z branży jak i spoza niej, jeszcze przed jego rozpoczęciem. Zdaniem przedstawicieli obu portali nie należy czekać z decyzją o urlopie: "Jeżeli chcemy spokojnie i w rozsądnej cenie spędzać wakacje, uczmy się kupować z wyprzedzeniem."
Sam pomysł jest słuszny, jednak turystów zniechęca do kupowania z wyprzedzeniem kilka dość poważnych spraw:
1. Możliwość zmiany ceny wycieczki wykupionej wcześniej.
2. Możliwość (choć raczej teoretyczna, ale promowana medialnie!) bankructwa touroperatora.
3. Ekonomiczna niepewność i brak pewnych planów urlopowych.
Na punkt 2-gi i 3-ci raczej nie mamy wpływu (poza możliwością lobbowania za zmianami w prawie pracy, ale to wątpliwa w rezultatach i trudna ścieżka). Natomiast zmiana cen zarezerwowanych lub wykupionych imprez jest czymś co w sposób istotny podkopuje zaufanie klientów do biur. Zwłaszcza, jeśli to się dzieje w sytuacji, gdy biuro wzięło już od klienta istotną zaliczkę lub całość kwoty, a do wyjazdu pozostał np. niespełna miesiąc lub wycieczka została kupiona niedawno. Takie sytuacje regularnie miały miejsce w ubiegłym roku, gdy sprzedawca wycieczki w cenie katalogowej po kilku lub kilkunastu dniach od jej nabycia i na dwadzieścia kilka dni przed imprezą, dzwonił do klienta i informował go o często niemałej dopłacie...
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Raport Wakacje.pl i EasyGo.pl
[2009-08-20 13:05 83.5.58.*]
Ciekawe czy po fuzji obsluga w obu portalach bedzie lepsza... Ostatnio na odpowiedz od wakacje.pl czekalismy ponad 3 tygodnie ! Jakas farsa ! To ja juz wole skorzystac z duzo mniejszych portali, ktore oferte maja i tak identyczna jak pozostale biura, ale przynajmniej odpowiedz na zapytanie otrzymuje sie bardzo szybko ! Polecam chocby portal www.scantravel.pl odpowiedz »
Raport Wakacje.pl i EasyGo.pl
[2009-08-20 13:59 83.31.182.*]
ojojoj jaki komentarz z działaniem "podprogowym" odpowiedz »
Raport Wakacje.pl i EasyGo.pl
[2009-08-20 21:12 81.190.71.*]
Super, widzę że darmową autoreklamę uskutecznia portal scantravel.pl.... odpowiedz »
Raport Wakacje.pl i EasyGo.pl
[2009-08-27 15:19 94.65.128.*]
Widze, ze Easy go i Wakacje pl robia darmowa reklame dla Easy Travel, prosze nie zapominac ze te firmy nie sprzedaja wszystkich marek, a idac na masowke sprzedaja oferty tanie a nie dobre. odpowiedz »
Raport Wakacje.pl i EasyGo.pl
[2009-08-28 15:34 81.95.206.*]
Podoba mi się zestawienie. Nie sprzedają wszystkiego, ale idą na masówkę. Czyli co? Sprzedają wszystko czy tylko wybranych, bo się zgubiłem;-) odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Dział hotele, pensjonaty:
Turystyka z gorszą obsługą
Można składać oferty w Programie wsparcia
Rada UE przyjęła rozporządzenie w sprawie wynajmu
Starsze aktualności:
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
1,5 mld zł na drogi krajowe w Małopolsce
Zniknął hotel Reda - będzie Etap
Dzieła Rembrandta na Zamku Królewskim w Warszawie
Bydgoszcz: bilet na tramwaj wodny będzie kosztował tyle co na tramwaj tradycyjny
PKP Intercity i Telewizja Kino Polska razem jadą w Polskę
Najlepszy produkt turystyczny 2010 roku
Gazeta Prawna promuje polskie góry
Expo Sweet 2011 - targi do branży cukierniczej i lodziarskiej
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście przewiduje brak zysku w 2009 r.
"Nie prześpij zimy byle gdzie"
Hilton Garden Inn operatorem hotelu na lotnisku w Krakowie
Partnerstwo Lufthansa City Center z Sabre już zawarte
Ciekawy konkurs o województwie łódzkim
Odprawa online dla pasażerów LOT-u
Wciąż będą kontrole paszportowe na granicach z UE
Największe w Polsce muzeum powstanie w okolicach Łodzi
Włosi ze względu na sytuację finansową odpuszczają sobie świąteczne wakacje
AmRest nie wykupi udziałów Sfinksa?
Chorwacja z monopolistą Retmańczykiem..