TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Rosjanie chcą dołączyć do Boeinga i Airbusa!

Obecnie Boeing i Airbus mają ogromną i nowoczesną ofertę lotniczą. Na targach w Farnborough pod Londynem Rosjanie pokazali, że też chcą do nich dołączyć.


Na niewielkim lotnisku w Farnborough wystawia się prawie 1,5 tys. firm branży lotniczej z całego świata. Na płycie można zobaczyć ponad 160 samolotów i śmigłowców. Dodatkowo na niebie odbywają się popisy akrobatyczne.

Najlepszy w podniebnych akrobacjach jest największy na świecie samolot pasażerski Airbus A380. Christian Streiff, nowy szef Airbusa przyznaje - Jesteśmy tu, aby odbudować zaufanie do naszej firmy i naszych wysoko wyspecjalizowanych produktów.

Airbus pomimo kłopotów z dostawami A380 planuje jego dalszą produkcję. Promuje też swój najnowszy projekt A350, który ma się pojawić się na rynku w 2012 roku. Ma to być bezpośrednia konkurencja dla sztandarowej elegancji Boeinga 787 Dreamliner, który ma się pojawić na niebie już w przyszłym roku. W Europie pojawi się po raz pierwszy w barwach LOT-u. Christian Streiff chwali się - Nasz A350 będzie bardziej komfortowy i zabierze o 50 pasażerów więcej.

Jednak Boeing nie obawia się konkurencji. W Farnborough zapowiedział, że zamierza sprzedać nawet tysiąc dreamlinerów. Alan Mulally z Boeinga zdradził, że o produkcji takiej ilości maszyn firma rozmawia z 30 klientami. Kontrakty opiewają na sumy miliardów dolarów.

Boeing promuje też największy z serii modeli średniodystansowych - B737-900ER. Koncern poinformował, że warte 2,2 mld USD zamówienie na 60 maszyn tego typu złożyła już niskokosztowa linia Lion Air z Dżakarty. Natomiast trzy kolejne maszyny zamierza kupić europejski Sky Airlines.

Podczas targów bogate stoiska wystawili Rosjanie. Firma Sukhoi promowała swój najnowszy pomysł - Superjet Regional. Pierwszy egzemplarz tej maszyny, który był produkowany w kooperacji z technikami z Boeinga i firmami uczestniczącymi w budowie A380 ma się znaleźć w powietrzu w przyszłym roku. Natomiast jej regularna produkcja ma ruszyć w 2008 roku. Samolot ma zabierać na pokład do 95 osób i ma być znacznie tańszy w zakupie niż maszyny konkurencji i dodatkowo o 10% tańszy w eksploatacji. Przedstawiciele Sukhoia wyznali - Mamy zamówienia na osiem maszyn od Aerofłotu. Prowadzimy już negocjacje z Air France, Lufthansą i amerykańskim Northern West.

Antonow i Tupolew również zachwalali swoje komfortowe maszyny regionalne odrzutowe i turbośmigłowe, w tym też dla biznesmenów.

W Farnborough promowało się też lotnictwo wojskowe. Pojawiły się też demonstracje pacyfistów, którzy domagają się jej zamknięcia. Anne Polin , jedna z demonstrantek wyznała - Mamy dość zabijania sprzętem, który tu się sprzedaje.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Airbus Boeing samolot Sukhoi produkcja Rosja flota Farnborough Regional Airbus A380 Boeinga 787 Dreamliner Alan Mulally Air France Antonow Tupolew lotnictwo wojskowe w Farnborough Rosji




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję