Zobacz także
Ponad 6 mln zł na upowszechnianie turystyki osób starszych
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i kultura
Polska Wschodnia - tanie pożyczki dla turystyki
Ruszył fundusz pożyczek dla firm turystycznych ze wschodniej Polski
Turystyka może stać się głównym źródłem przychodów dla Grecji
Normy emisji spalin dla autobusów będą jeszcze bardziej rygorystyczne?
Misja Mercedesa Citaro w Lourdes
11 lutego br. roku w Lourdes, jednym z najbardziej znanych miejsc pielgrzymek chrześcijan, przekazano na potrzeby organizacji "Hospitalité Notre Dame de Lourdes“, niskopodłogowy autobus miejski typu Mercedes-Benz Citaro wraz z wyposażeniem do przewozu osób niepełnosprawnych. Autobus ten jest pierwszym z autobusów będących odpowiedzią na specyficzne zapotrzebowanie w zakresie transportu chorych i niepełnosprawnych pielgrzymów przykutych do wózków inwalidzkich i noszy, wykonanym w ramach wspólnego projektu Hospitalité i spółki EvoBus GmbH, odpowiedzialnej w firmie Daimler-Chrysler AG za produkcję i sprzedaż autobusów Mercedes-Benz na rynku europejskim.
Inspiratorką projektu była baronowa Adelajda von Gemmingen-Hornberg z Friedenfels, pełniąca funkcję prezydenta "Niemieckiej Hospitalité Notre Dame de Lourdes“ i angażująca się w służbie niemieckich wolontariuszek i wolontariuszy w Lourdes. Na placu przed Bazyliką Różańca Świętego wspólnie z Antoine’m Pierny, Prezesem Hospitalité oraz Jego Ekscelencją Jacquesem Perrier, Biskupem Tarbes i Lourdes, odebrała kluczyki do nowego autobusu z rąk Jeana Averland, Prezesa francuskiej filii spółki Evo-Bus oraz Hansa-Joachima Lennert odpowiedzialnego w firmie EvoBus za sprzedaż eksportową autobusów Mercedes-Benz.
Nowy Mercedes-Benz Citaro będzie używany do transportu chorych i niepełnosprawnych pielgrzymów z lotniska Lourdes-Tarbes oraz z dworca w Lourdes do Świętej Dzielnicy wokół groty Massabielle nad rzeką Gave du Pau. Święta Dzielnica z koronowaną Madonną, Bazyliką Różańca Świętego i Drogą Krzyżową przyciąga co roku miliony pielgrzymów. Wśród nich, w związku z wieloma udokumentowanymi cudownymi uzdrowieniami w Lourdes, jest wielu chorych i niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich. O faktach tych przypomina wspomnienie NMP z Lourdes, obchodzone 11. lutego.
Jednocześnie pielgrzymki i turystyka pielgrzymkowa są najważniejszym czynnikiem gospodarczym dla rozwoju regionu wokół Lourdes. Ponad 30 tys. miejsc w hotelach i schroniskach oraz około sześć milionów pielgrzymów rocznie - dzięki temu gmina Lourdes znajduje się na drugim po Paryżu miejscu we Francji, pod względem ilości odwiedzin. Członkowie "Hospitalité Notre Dame de Lourdes“, pracujący wyłącznie społecznie w poszczególnych krajach, postawili sobie za cel opiekę nad pielgrzymkami i wyjazdami pielgrzymkowymi do Lourdes. Na miejscu przejmują oni opiekę i organizację pobytu dużej części chorych i niepełnosprawnych pielgrzymów, którzy o własnych siłach nie mogliby dostać się do Świętej Dzielnicy. W ramach tych działań używany będzie również niskopodłogowy autobus Mercedes-Benz Citaro, odpowiednio przystosowany do tych specyficznych wymogów.
Już na pierwszy rzut oka zwraca uwagę wyjątkowe wyposażenie tego 12-metrowego dwudrzwiowego autobusu miejskiego z nadwoziem o szerokości 2,55 m przygotowanym dla niepełnosprawnych, z minimalną ilością miejsc siedzących (20 pojedyńczych miejsc siedzących), 11 siedzeniami składanymi po lewej i prawej stronie wzdłuż ścian bocznych pojazdu i 7 stanowiskami dla wózków inwalidzkich z tak zwanymi "płytami oporowymi“ z niebieskiej sztucznej skóry. Dwa z 20 miejsc siedzących znajdują się w przedniej części pojazdu, za miejscem kierowcy, a pozostałe 18 rozmieszczonych jest półkoliście z tyłu. Oprócz specjalnych szyn mocujących, zapewniających bezpieczne zakotwiczenie wózków inwalidzkich i ruchomych stelaży noszy w bezstopniowej podłodze, sięgającej aż za środkowe drzwi wejściowe, pojazd wyposażony jest w mechaniczną, składaną rampę przy przednich drzwiach oraz wysuwaną pochylnię przy drzwiach środkowych, które ułatwiają wsiadanie do autobusu. Wejście środkowe wyposażone jest ponadto w duże drzwi otwierające się pneumatycznie na zewnątrz. Wszystkie drzwi mogą być otwarte z wewnątrz i z zewnątrz przy pomocy dźwigni awaryjnych. Przemyślany system drążków i uchwytów dla pasażerów zapewnia dodatkowe bezpieczeństwo przy transporcie osób o nierzadko dużym stopniu inwalidztwa.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Forum Dobrych Praktyk na TT Warsaw
Autobusowa podróż z Ustki do Zakopanego trwała 29 godzin
Za złotówkę do Londynu, Glasgow i Frankfurtu!
Zmiana rozkładu jazdy pociągów na Dolnym Śląsku
Bezpieczne słońce z easygo.pl i Nivea Sun
Karpackie Klimaty już w ten weekend
Nowość na Targach Tour Salon 2008 - Business Planner
Strajkuje cała Francja. Zakłócenia w ruchu kolejowym i lotniczym
Unia finansuje inwestycje na szlaku cystersów
Nielegalne opłaty za przejazd przez granicę
Czy skanery na lotniskach przeszkadzają pasażerom? Wyniki ankiety
Laureaci certyfikatu turystycznego Wprost
Wyjazdy sylwestrowe mimo kryzysu ekonomicznego
Rainbow Tours: nowe biuro sprzedaży w Sosnowcu