Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Junior Reservation Manager
- Pilot na wycieczkę do Wiednia 3 - 4 maja
- Pracownik biura podróży od kwiecien - maj 2024...
- Junior Reservation Manager
- Instruktor kitesurfingu/windsurfingu
- Specjalista ds Turystyki Itaka
- Praca na Zielonych Szkołach CHRIS
- Specjalista ds turystyki Katowice
- Sprzedawca produktu turystycznego
- Sprzedawca usług turystycznych
Zmiana struktury internautów
Spadła liczba internautów w wieku ponad 15 lat. Według najnowszej fali badań z listopada 2005 wykonanych przez MillwardBrown SMG/KRC liczba użytkowników spadła. Zmiana niewielka, bo z 28,6% (wrzesień) do 28,1% (listopad), jednak niepokojąca. Oprócz spadku liczby zanotowano inne ciekawe tendencje.
Coraz więcej kobiet korzysta z internetu i właściwie można tu już mówić o pełnej równowadze. W ostatnim badaniu odsetek kobiet wśród użytkowników sieci wynosił 49,9%!
Wiek internautów prawie nie podlegał zmianom i w dalszym ciągu najaktywniejsza jest grupa 15-24 lat (44,7%), a później 25-39 lat (31,2%). Dla pozostałych grup procenty wynoszą odpowiednio: dla 40 do 59 lat (22,1%) i dla 60 i więcej lat 2%.
Polscy internauci korzystają najczęściej z sieci w domu (67,4%), ale praca i miejsce nauki mają także spore procenty (odpowiednio 24,1% i 20,1%). Także znajomi to ważne miejsce dla sporej grupy internautów (14,1%), a kawiarenki internetowe wypadają od nich słabiej (10,26%).
Do połączenia z Internetem z domu większość używa stałego łącza (55,3%). Modemy po woli odchodzą do lamusa (9,7%). Pozostała część albo nie łączy się z domu (32,6%), albo korzysta z innych sposobów połączeń lub nie wie jak się łączy.
Jeśli chodzi o wykształcenie internautów, to blisko połowa (47,3%) ma wykształcenie średnie, wykształcenie wyższe ma 19%, a podstawowe 24,2% i zasadnicze 9,4%. Jednak duża grupa młodych ludzi wśród internautów wypacza tutaj obraz tych grup.
Częstotliwość korzystania z internetu rośnie. Codzienne wykorzystanie sieci deklarowało 55,1% użytkowników. Ponad 90% osób łączy się z siecią co najmniej raz w tygodniu.
Jeśli zaś chodzi o najbardziej znane witryny internetowe to są nimi w kolejności (według znajomości spontanicznej):
www.onet.pl (76,9%)
www.wp.pl (68,8%)
www.google.pl (50,6%)
www.interia.pl (48,5%)
www.allegro.pl (39,5%)
www.o2.pl (18,8%)
www.gazeta.pl (13,4%)
www.orange.pl (10,4%)
www.komputerswiat.pl (8,5%)
www.era.pl (7,9%)
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Dział biura turystyczne:
TUI stawia na sztuczną
Można składać oferty w Programie wsparcia
Wypadek autokaru pielgrzymkowego niedaleko Lichenia
Ośrodek rządowy dostępny dla turystów
Air Italy Polska ma o jeden samolot więcej
Tatry: nie ma już zagrożenia lawinowego
Kierowcy muszą łamać przepisy, by dojechać na czas
Prezes PIT został Przewodniczącym Rady POT
UEFA stawia warunki, na które polscy hotelarze się nie godzą?