Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- EXTRA URLOP - specjalista d/s turystyki
- Specjalista ds. turystyki Rainbow Tours WARSZAWA...
- REZYDENT HOTELOWY - KRETA GRECJA
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI ITAKA BEŁCHATÓW
- TUI Łomianki, specjalista d/s turystyki
- Rezydent w hotelu
- Specjalista ds. turystyki Wrocław
- Pilot z językiem portugalskim
- Reise hit- poszukujmy pracownika


Przewoźnicy lotniczy musieli wypłacić 3,8 mld USD odszkodowań za zagubione bagaże
W ubiegłym roku na całym świecie w komunikacji lotniczej zgubiono 42 miliony sztuk bagażu. Jest to aż o 25% więcej niż rok wcześniej.
Według opublikowanego raportu spółki usług informatyczno-łącznościowych branży lotniczej SITA, średnio odszkodowanie za jedną sztukę zagubionego bagażu wyniosło 90 USD. W sumie dało to sumę 3,8 mld USD, które przewoźnicy musieli wypłacić swoim klientom.
Francesco Volante, dyrektor wykonawczy SITA zaznaczył - W ubiegłym roku w skali światowej znów wzrosła liczba przypadków niewłaściwego obchodzenia się z bagażem. Według niego głównymi przyczynami tego zjawiska była zwiększona liczba pasażerów na lotniskach, krótki czas przebywania samolotów na ziemi oraz wzmocnienie kontroli antyterrorystycznej.
Natomiast, jeżeli weźmie się pod uwagę, ilość odprawionych sztuk bagażu, czyli 2,25 mld okazuje się, że przewoźnicy zagubili "tylko" 2%. Dodatkowo większość zgubionego bagażu powróciła do swoich właścicieli w ciągu 48 godzin. W ogóle nie wróciło tylko 3% walizek bagażu. Według SITY taka sytuacja dotknęła co dwutysięcznego pasażera.
Blisko połowa ubiegłorocznych przypadków zaginięcia bagaży wynikała ze złego przekierowania podczas przesiadek ich właścicieli w tranzytowych portach lotniczych. Natomiast niezaładowanie bagażu do samolotu na lotnisku odlotu było przyczyną 16% zaginięć, a błędy w procedurze biletowej oraz kwestie bezpieczeństwa w 14%. Zaginięcia podczas przesiadek tranzytowych w 2005 roku stanowiły jeszcze 61% ogółu tych przypadków.
Podstawą raportu firmy SITA, której siedzibą jest Genewa są dane ze zautomatyzowanego systemu tropienia zaginionego bagażu, który spółka dostarczyła około 400 towarzystwom lotniczym oraz firmom obsługi lotniskowej.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
UOKiK nałożył ogromną karę na
Ceny wyjazdów na wakacje dalej w
Liczba Polaków odwiedzających Czechy
Dział badania rynku i analizy:
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
II Olimpiada Umiejętności
Mało Polaków wyjechało turystycznie na
System pobierania opłat drogowych zawiódł, ITD ukarała
Jak inwestycja w przyczepę kempingową zmienia oblicze
Krok od całkowitej integracji Sfinksa z AmRestem?
Konsorcjum Polskich Biur Podróży z Godłem Teraz Polska
Muzeum w Stalowej Woli organizatorem warsztatów poświęconych niepełnosprawnym gościom
Grupa Polskie Składy Budowlane wybuduje ekskluzywne hotele
W samym centrum Poznania powstanie nowy hotel
Uwaga na fałszywe pieniądze podczas wakacyjnych wyjazdów
Studenci wybierają wypoczynek aktywny
Ile zarabia się w firmach przewozowych?
Małopolska: ruszyły prace związane z budową obwodnicy Nowego Targu
Nie będzie strajku w British Airways. Sąd zakazał
Alfa Star o zmianach planów urlopowych
Rok bankructw biur turystycznych?
Co jest lepsze Makarska czy Baska Voda?
Orient Express i Pub Bawarski zamknięte przez sanepid
Zima sparaliżowała frankfurckie lotnisko
Kotlina Kłodzka: uzdrowiska i skalne labirynty
Bieszczady: dobre warunki dla turystów
Austria: w Alpach zginął niemiecki narciarz
Indie: protest pilotów Air India i chaos na lotniskach