TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Już wkrótce rozstrzygną się losy EURO 2012

Głównymi czynnikami, które mogą wpłynąć na odebranie Polsce i Ukrainie prawa do organizacji mistrzostw Europy 2012 są braki - obwodnic, stadionów i pięciogwiazdkowych hoteli, za małe lotniska a także jeszcze większy rozgardiasz na Ukrainie. Komitet Sterujący UEFA twierdzi jednak, że nie jest tak źle.


Z oficjalnego komunikatu spółki odpowiedzialnej za organizację Euro - PL.2012 wynika jednak, że nie jest tak źle. W dziedzinie brakującej infrastruktury, a przede wszystkim braku obwodnicy Warszawy po ścisłej, kilkumiesięcznej współpracy ekspertów UEFA, przedstawicieli miast, PZPN i spółki PL.2012, dokonano oceny aktualnego stanu przygotowań w tym zakresie, z uwzględnieniem planowanych inwestycji. Dobrze wypadła baza hoteli 4-gwiazdkowych oraz komunikacja w miastach pod kątem dojazdu kibiców na stadiony i wyjazdu po meczu.

W zakresie budowy i modernizacji stadionów: z komunikatu spółki wynika, że Gdańsk, Wrocław, Warszawa, Chorzów, Kraków i Poznań we współpracy ze spółką PL.2012 i PZPN zrealizowały w całości zadania wynikające z uzgodnionego z UEFA harmonogramu. Potwierdzeniem tego jest fakt, że dwóm stadionom w Poznaniu oraz w Krakowie obniżono ryzyko ze średniego na niskie - oznaczone kolorem zielonym. Obniżono również ryzyko dla stadionu w Gdańsku z wysokiego do średniego oraz dla stadionu w Chorzowie z bardzo wysokiego na wysokie. Podtrzymano także dobrą ocenę prac przygotowawczych do budowy stadionu we Wrocławiu. Pięć wyżej wymienionych stadionów zostanie oddanych do użytku w 2010 roku. - uspokaja PL.2012. "Zgodnie z wymaganiami UEFA minimalny okres na testy przed mistrzostwami to 12 miesięcy. Z tego powodu pomimo bardzo skutecznej pracy zespołu zarządzającego przygotowaniami do budowy Stadionu Narodowego utrzymano wysoki poziom ryzyka dla tego obiektu biorąc pod uwagę, uwzględniony w harmonogramie termin oddania obiektu - czerwiec 2011" - dodano w komunikacie.
Kolejnym problemem przed organizacją EURO są lotniska - w Polsce jest ich za mało, a jak już są, to są za małe. Samoloty nie mają możliwości parkowania, kibice nie mają jak podróżować z miasta do miasta. Tutaj wieści z komunikatu nie są już takie optymistyczne: "Przyjmując dotychczasowe doświadczenia w organizacji turnieju założono, że w roku 2012, 50 proc. kibiców na mecze dotrze do Polski transportem lotniczym. UEFA wskazała, że największym wyzwaniem na najbliższe lata będzie rozbudowanie i powiększenie przepustowości polskich lotnisk, a tym samym możliwość obsłużenia zwiększonej liczby przylotów i odlotów, który będą dodatkowym obciążeniem w stosunku do normalnego ruchu".
Za mało jest także 5-gwiazdkowych hoteli, co przyznaje nawet spółka organizująca przygotowania do Euro: "Wysokie wymagania dotyczące liczby pokojów pięciogwiazdkowych powodują, że w tym obszarze nadal Polska ma niedobór liczby pokoi. Konieczne inwestycje w tym zakresie będą ważnym elementem przygotowań" - czytamy w komunikacie.

Ukraina - partner Polski w organizacji mistrzostw Europy 2012 ma te same problemy. Nieoficjalnie mówi się, że UEFA lepiej oceniła Polskę, a przynajmniej w Polsce lepiej wygląda współpraca pomiędzy poszczególnymi organami: "UEFA podtrzymała pozytywną ocenę profesjonalnego poziomu i sposobu zarządzania projektem w Polsce przez powołaną przez Ministra Sportu i Turystyki spółkę PL.2012. Podkreślono dobrą współpracę między PL.2012, PZPN i UEFA. W raporcie zaznaczono, że opracowany i stosowany przez Polskę model powinien służyć jako dobry wzór dla projektu na Ukrainie." - podkreśla spółka w komunikacie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
EURO 2012 Polska Ukraina mistrzostwa Europy obwodnice stadion hotel UEFA PZPN PL.2012 inwestycje komunikacja kibice Gdańsk Wrocław Warszawa Chorzów Kraków Poznań Stadion Narodowy Minister Sportu i Turystyki




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję