Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki - biuro w Poznaniu
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Zabrze
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
Seks i magia będą promować Kraków?
Urzędnicy magistrackich wydziałów promocji i turystyki (tzw. "sekcje kreatywne") zastanawiają się, jak wykorzystać sukces medialny plakatów z polskim hydraulikiem i polską pielęgniarką z korzyścią dla Krakowa, który jest najbardziej znanym Polskim miastem za granicą.
Poniżej przedstawiamy wywiad z Grażyna Leją, pełnomocnikiem prezydenta Krakowa do spraw turystyki i dziennikarką Renatą Radłowską na temat: Kim Kraków mógłby się pochwalić i zachęcić zagranicznych turystów do odwiedzenia miasta?
Renata Radłowska: Polski hydraulik i polska pielęgniarka to dobro narodowe, ogólnopolskie. A jakie dobro narodowe ma Kraków?
Grażyna Leja: Kraków ma swoje niezwykłe legendy. Nie umniejszając oczywiście roli krakowskich artystów, ludzi, którzy są znani na całym świecie. Ale przecież nie będziemy promować Krakowa artystami.
Legendy to chyba mało interesująca sprawa.
Wcale nie. Ludzie na całym świecie potrzebują magii, tajemnicy. Tego szukają w miejscach, do których podróżują.
Potrzebują też doznań estetycznych. Dobrze sprzedaje się subtelna erotyka. Hydraulik i pielęgniarka są przede wszystkim seksowni.
A kto powiedział, że nasze krakowskie legendy nie są seksowne? Albo na przykład ich bohaterowie?
Który na przykład?
Myśleliśmy o panu Twardowskim. Można go sprzedać jako seksownego, pierwszego na świecie kosmonautę. To ludzi zaciekawi. Bo niby dlaczego z Krakowa pochodzi pierwszy kosmonauta? Jeżeli Twardowski ma być seksowny, to ubierzemy go w kosmiczny skafander i dodamy mu kontusz. Mężczyźni w takich uniformach zawsze robili na kobietach wrażenie. Proszę nie zapominać, że to kobiety będą głównie adresatkami takich plakatów.
Twardowski to jeden z pomysłów?
Tak. Myślimy też o Smoku Wawelskim. Czy on może być seksowny? To chyba drażliwa kwestia... Ale wszystko zależy od tego, jak rozpracują Smoka specjaliści z agencji reklamowych, do których zwróciliśmy się z prośbą o pomoc. W każdym razie: jakąś taką postać na pewno zaprezentujemy na jesiennych targach turystycznych, które będą się odbywały w kilku miastach europejskich.
A może po prostu wybrać seksownego krakowianina i ubrać go w strój krakowski?
Dobry pomysł, bo przecież seksownych krakowiaków nam nie brakuje. Ale czy to będzie oryginalne? Przecież na ten sam pomysł może wpaść Poznań albo inne miasto. Czym będzie się różnił seksowny krakus od seksownego poznaniaka? Z hydraulikiem i pielęgniarką sprawa była zupełnie inna: oni prezentowali jakieś zawody. Kraków nie ma takiego zawodu, który byłby popularny tylko w tym mieście.
Sprzedawca obwarzanków.
Hm...
A Pani podoba się hydraulik?
Oficjalnie? Nie, nie jest w moim typie. A nieoficjalnie... Kawał przystojnego faceta. Powiedziałabym, że ciacho.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Hydraulik? Pielęgniarka? Seksowny Pan Twardowski?
[2005-07-22 12:11 999.999.999.*]
Zastanawiam, czemu promocja Polski wychodzi tak marnie. Kasa (malo, malo) to jedno, ale drugie to dobry pomysł. Po co kombinować z hydraulikami, pielęgniarkami - to jest śmieszne i przysporzy tylko kolejnych głupich kawałów o Polakach.
"Light motywem" Polski jest Kraków, a Krakowa - oprócz Damy z Łasiczką, osoby Jana Pawła II, ołtarza Wita Stwosza, licznych wydarzeń kulturalnych jest KUCHNIA!! Ludzie, zapytajcie turystów z USA, UK, Niemiec, Skandynawii, co najbardziej zapadło im w pamięć - wyśmienite dania krakowskich restauracji, elegancko podane, w wyjątkowo NISKICH cenach.
Praga jest już nudna - branża hotelarska w Krakowie inwestuje w rozwój - w parze z tymi działaniami niech pełną parą idzie błyskotliwa i rozsądna!! promocja miasta. odpowiedz »Magia Krakowa
[2005-07-22 19:20 999.999.999.*]
"Magiczne" miejsca przyciagają turystów. A Wawelczycy ciagle walczą przeciw tzw. czakramowi, zamiast promowac to miejsce przez odpowiednie, artystyczne oznakowanie i tablicę informacyjną z podaniem legendy i mapką czakramów na świecie. Jeśli twierdzą , że czakram to blaga, niech z równym zapałem walcza z legendą Smoka i żądają zburzenie jego pomnika. odpowiedz »
ale kr.. i id...
[2005-07-23 10:22 999.999.999.*]
eh, jak Begerowa ! odpowiedz »
a c o to jest czakram ? :/
[2006-10-15 11:02 194.146.131.*]
a c o to jest czakram ? :/ odpowiedz »
Pomysłowość
[2009-07-16 15:37 193.25.0.*]
Pomysłowa ta Pani to nie jest :\ odpowiedz »
Dział gastronomia:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Dział biura turystyczne:
Dziwny konkurs na dyrektorów
Trzysetny franczyzowy salon
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział hotele, pensjonaty:
Turystyka z gorszą obsługą
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Niższe opłaty lotniskowe Wizz Air!
Straż miejska poluje na piratów drogowych
Kalifornia: hamburgery dla głodomorów
Przychód Grupy SAS przekroczył w 2006 roku 60 mld SEK
Tour de Pologne zareklamuje atrakcje Lubelszczyzny
Strajk w Finnair - odwołano już 300 rejsów
W Małopolsce do roku 2030 powstaną 4 lotniska pasażerskie
Francusko-brytyjska wojna o turystów
Ecolines będzie jeździł z Rygi do Sofii przez Kraków
Linie KLM stawiają na ekologiczne paliwo
Unijne pieniądze umożliwią remont wielkopolskich zabytków!
Bułgaria: Lucky Bansko otworzył kompleks apartamentów