TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Plan działań POT na rok 2006

Polska Organizacja Turystyczna przedstawiła ramowy plan działań na rok 2006. Zdaniem POT-u ważnym elementem tegorocznego programu będzie kampania promocyjna regionów, która z jednej strony ma zaktywizować turystów krajowych, a z drugiej przyciągnąć podróżnych zagranicznych. Dodatkowo, promocja regionów ma być realizowana poprzez nowe rozwiązanie - prezentacje regionalne w hipermarketach, o których szczegółowo piszemy w aktualności pt. Regiony będą reklamować się w hipermarketach!


Prognozy dotyczące przyszłorocznego ruchu w polskiej turystyce przygotowywane na zlecenie POT dowodzą, że przyszły rok będzie się charakteryzował dalszym wzrostem przyjazdów turystów zagranicznych do Polski. Oprócz rynków które na pewno będą się rozwijać, takich jak Niemcy oraz inne kraje UE, warto zdaniem POT zwrócić uwagę na państwa tak odległe, jak: USA, Japonia, Chiny i Indie (w związku z planowanym uruchomieniem bezpośredniego połączenia lotniczego). Dlatego Polska w 2006 roku będzie promowana również na tych rynkach.

Poland - The natural choice

W 2006 roku będzie prowadzona akcja promocyjna dla turystów zagranicznych pod hasłem: Poland - The natural choice (Naturalnie Polska).

Akcja reklamowa będzie prowadzona za pomocą wielu dostępnych form - poprzez organizacje przyjazdów dziennikarzy turystycznych i wizyt touroperatorów, przygotowanie wydawnictw i broszur językowych oraz udziale w targach.

Podczas tej kampanii POT zmieni nieco sposób promowania Polski - położony zostanie nacisk nie tylko na dotychczasowe 5 głównych segmentów (turystyka biznesowa, turystyka miejska i kulturowa, turystyka na terenach wiejskich i zalesionych, turystyka aktywna oraz turystyka przygraniczna), ale będą promowane również produkty niszowe - turystyka poprzemysłowa, pomilitarna, rowerowa, morska, uzdrowiskowa oraz tak lubiana na świecie kuchnia polska.

Spotkajmy się w Polsce

W 2006 prowadzona będzie również wewnętrzna promocja turystyki, której celem będzie pobudzenie ruchu turystycznego wewnątrz kraju. Kontynuowana będzie kampania regionalna "Spotkajmy się w Polsce" (Lets meet in Poland). Będzie ona jednak realizowana za pomocą nowego narzędzia - prezentacji regionów w hipermarketach i centrach handlowych.


Karta Polska

Od marca 2006 roku będzie dystrybuowana III edycja Karty Polskiej. Karta ta, podobnie jak dwie jej poprzednie edycje, będzie przeznaczona dla turystów polskich oraz zagranicznych. Jej celem będzie zachęcenie turystów polskich i zagranicznych do odwiedzenia jak największej liczby atrakcji: muzeów, galerii, teatrów, restauracji, klubów, pubów itp.

POT szacuje, iż w 2006 roku ulegnie znacznemu zwiększeniu liczby podmiotów uczestniczących w programie.

Regionalne organizacje turystyczne

Istotne znaczenie w planie promocji polskiej turystyki POT-u ma działanie regionalnych organizacji turystycznych - głównych, strategicznych partnerów POT w działaniach na rzecz promocji i rozwoju turystyki w regionach.

Obecnie istnieje w Polsce 16 ROT-ów (Regionalnych Organizacji Turystycznych) i 65 LOT-ów (Lokalnych Organizacji Turystcznych).

W celu integracji środowiska i wymiany doświadczeń w drugim kwartale 2006 roku POT planuje zorganizowanie zostanie I Ogólnopolski Zlot Regionalnych i Lokalnych Organizacji Turystycznych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
Plan POT na 2006 rok plan promocji polskiej Turystyki Polska Organizacja Turystyczna Poland Polsce Poland Karta Polska turystyka miejska polski przygraniczna poprzemysłowa promocja w ramowy działania




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję