TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Sytuacja w branży po wejściu do UE

Dla całej branży turystycznej głównym wydarzeniem br. było wejście Polski do UE. Wiążą się z tym nadzieje na częstsze odwiedziny turystów w naszym kraju. Cały czas rośnie zainteresowanie Polską - twierdzi A.Kozłowski, prezes POT. Polska Organizacja Turystyczna w tym roku otrzymała z budżetu ok. 32 mln zł. To niewiele - Czesi na promocję turystyki wydają rocznie ok. 30 mln dolarów, Węgrzy - ok. 90 mln dolarów.


Od 1 maja zerową stawkę VAT obowiązującą w turystyce przyjazdowej na usługę pakietową zastąpił podatek od marży. Maciej Grelowski, prezes Orbisu uważa, że podobnie jest w innych państwach. Jednak przymiarki Ministerstwa Finansów do wprowadzenia 22-proc. stawki VAT i związane z tym zamieszanie negatywnie odbiły się na całej branży turystycznej. H.Węglewska, rzecznik prasowy Orbisu twierdzi, że obcokrajowcy stanowią ok. 70 proc. wszystkich klientów orbisowskich hoteli. Z ich usług korzysta równocześnie coraz więcej Polaków. Z uwagi na wysoki kurs euro można mówić o spadku zainteresowania wyjazdami do krajów Europy Zachodniej. J.Korsak, prezes PIT uważa, że Polacy coraz częściej spędzają urlop w kraju. Coraz częściej także decydują się na wyjazdy do krajów karaibskich czy afrykańskich, gdzie płaci się w dolarach.

W 2004 r. biuro podróży Triada liczy na ponad 20 proc. wzrost sprzedaży. M.Markiewicz, prezes BP Triada przypisuje niedawnym bankructwom w branży wzrost zaufania klientów do firm długo działających na rynku i posiadających ustaloną renomę. 20 proc. polskiego rynku należy do 10 dużych biur podróży, podczas gdy funkcjonuje kilka tysięcy biur. Ugruntowana pozycja rynkowa gwarantuje dużym firmom także tańsze ubezpieczenie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
biura podróży po wejściu do Unii Europejskiej w UE sytuacja biur turystycznych turystyczne sytuacja branży turystycznej hotelarskiej gastronomicznej Polska polski turystyka wejsciu wejście rynek polsce turystyce




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję