Pomorskie - ponad 50 gotowych produktów turystycznych w jednym katalogu
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna wydała katalog turystyki przyjazdowej "Pomorskie dobry kurs". Znajdują się w nim 53 pakiety pobytu dla grup oraz osób indywidualnych, między innymi wycieczka objazdowa garbusem, dojenie krowy oraz pieczenie chleba, a także zwiedzanie podczas wyprawy jachtem.
Jest to pierwsza inicjatywa regionalna, w której organizacja turystyczna oraz przedsiębiorcy z branży postanowili wspólnie budować markę Pomorskiego w oparciu o konkretne propozycje produktów turystycznych.
Katalog wydany przez PROT ukazał się w języku angielskim w nakładzie siedmiu tysięcy egzemplarzy. Będzie dystrybuowany na targach krajowych oraz zagranicznych. Wszystkie pakiety dostępne są też na portalu shopandsee.eu. Debiut nowego wydawnictwa na rynku zagranicznym miał miejsce w dniach 15-16 czerwca w Geteborgu na tragach City Break. Na tym wydarzeniu obecnych było ponad 150 europejskich touroperatorów, którzy oferują podróże typu city-break. Krystyna Hartenberger-Pater, zastępca Dyrektora PROT wyjaśniła - Koszt uczestnictwa jest wysoki, dlatego w tym roku postanowiliśmy nieco wyręczyć przedsiębiorców i to PROT będzie reprezentować pomorską branżę. Dodała - Dotychczas, promując nasz region brakowało nam gotowych ofert touroperatorów, dziś ta sytuacja się zmienia i będziemy w dalszym ciągu dążyć do zacieśniania współpracy z branżą turystyczną. Chcemy promować każdego, kto sprzedaje w ofertach nasz region.
Oferta w katalogu jest bardzo bogata. Przedstawia różne możliwości spędzenia wolnego czasu podzielone na pięć działów: City Break, Active&Nature, Tour Package, Stay Package i Health&Beauty. W katalogu znajdują się programy zwiedzania, aktywnego wypoczynku, ekstremalnych konkurencji oraz relaksu. Gotowe programy pobytu pozwalają na poznanie znanych i mniej znanych walorów regionu od morza po jeziora, lasy, rzeki oraz ruchome piaski. Swoją ofertę zwiedzania Pomorskiego zaprezentowały też biura podróży z Warszawy, Łodzi i Łomży.
Józef Ratajski, wiceprezes Polskiej Izby Turystyki zaznaczył - To pierwsza tego typu inicjatywa realizowana przez organizacje turystyczne, cieszy otwartość na branżę. Mam nadzieję, że w promocji Polski rozpoczniemy małymi krokami zmianę z propagandy szczęścia produktu turystycznego do konkretnej oferty dla klienta i będziemy wspólnie podejmować działania w pozyskiwaniu konkretnych klientów. Jednocześnie w relacjach pomiędzy Rotami, biurami podróży, hotelami powinna nastąpić lepsza współpraca, w wyniku której efekt ekonomiczny znajdzie odzwierciedlenie w większych środkach na promocję oraz zadowoleniu przedsiębiorców.
Ponad 70-stronicowy katalog został przygotowany zgodnie z myślą o aktualnych trendach, które panują w marketingu i turystyce. Zawisza Lesik z Biura Podróży Heban poinformowała - Tworząc pakiety turystyczne do katalogu "Pomorskie dobry kurs", skupiliśmy się przede wszystkim na promocji podróży inspirujących, wymagających od turysty trochę zaangażowania w poznawanie odwiedzanych miejsc, przyzwyczajeń kulturowych i historii oraz tradycji kulinarnych. Dodała - Chcemy pokazać przyjezdnym Pomorskie w taki sposób, żeby nie tylko pozostało w ich pamięci jako ciekawe wspomnienie, ale żeby jeszcze opowiadali o tym i zachęcali do przyjazdu swoich znajomych i bliskich. Jestem przekonany, że Katalog "Pomorskie dobry kurs" doskonale wpasowuje się w obecne zapotrzebowanie w turystyce i w znaczący sposób przyczyni się do promocji naszego regionu.
Jarosław Marciuk z Inspiros Consulting Group, koordynator projektu zaznaczył - Cieszy nas fakt, że koordynując projekt udało się nam zainspirować przedsiębiorców do tworzenia nowych ofert. Obecnie hotel to nie tylko nocleg i śniadanie. Współczesny turysta jest wymagający, oczekuje pełnej obsługi w jednym miejscu.
Projekt przyczynił się też do zwiększenia świadomości przedsiębiorców w zakresie prowadzenia działalności w oparciu o ustawę o usługach turystycznych. Marta Chełkowska, prezes PROT wyjaśniła - Posiadanie uprawnień organizatora usług turystycznych daje możliwość kompleksowej obsługi przyjeżdżających do nas klientów. Obecnie turyści najchętniej korzystają z pełnej, dobrze skomponowanej oferty, która oprócz zakwaterowania obejmować będzie również udział w wycieczkach fakultatywnych czy też innych propozycji poza obiektami noclegowymi.
Katalog wydano dzięki wsparciu partnerów: Gdańskiej Organizacji Turystycznej i Polskiej Izby Turystyki. Koszt zamieszczenia oferty dla przedsiębiorców turystycznych stanowił 20% całości kosztów katalogu. Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna planuje wydanie również polskiej wersji językowej.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział biura turystyczne:
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
ITD skontrolowała już 630 autokarów wiozących dzieci na ferie
Polacy na targach w Kaliningradzie
25 euro za noc w lodowym hotelu
Port lotniczy w Gdańsku idzie do sądu
Współpraca serwisu turystycznego Polskie Szlaki z MotoBiznes
Nie poleciała do Egiptu, bo samodzielne wpisała dziecko do swojego paszportu
Bydgoszcz nigdy nie będzie atrakcyjna?
W Warszawie bez Sylwestra pod gołym niebem
130-150 mln zł z budżetu centralnego na organizacje Uniwersjady 2009
Smierć turysty na tatrzańskim szlaku
Amadeus - Traveltainment w polskich biurach podróży