TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Pomorskie - ponad 50 gotowych produktów turystycznych w jednym katalogu

Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna wydała katalog turystyki przyjazdowej "Pomorskie dobry kurs". Znajdują się w nim 53 pakiety pobytu dla grup oraz osób indywidualnych, między innymi wycieczka objazdowa garbusem, dojenie krowy oraz pieczenie chleba, a także zwiedzanie podczas wyprawy jachtem.


Jest to pierwsza inicjatywa regionalna, w której organizacja turystyczna oraz przedsiębiorcy z branży postanowili wspólnie budować markę Pomorskiego w oparciu o konkretne propozycje produktów turystycznych.

Katalog wydany przez PROT ukazał się w języku angielskim w nakładzie siedmiu tysięcy egzemplarzy. Będzie dystrybuowany na targach krajowych oraz zagranicznych. Wszystkie pakiety dostępne są też na portalu shopandsee.eu. Debiut nowego wydawnictwa na rynku zagranicznym miał miejsce w dniach 15-16 czerwca w Geteborgu na tragach City Break. Na tym wydarzeniu obecnych było ponad 150 europejskich touroperatorów, którzy oferują podróże typu city-break. Krystyna Hartenberger-Pater, zastępca Dyrektora PROT wyjaśniła - Koszt uczestnictwa jest wysoki, dlatego w tym roku postanowiliśmy nieco wyręczyć przedsiębiorców i to PROT będzie reprezentować pomorską branżę. Dodała - Dotychczas, promując nasz region brakowało nam gotowych ofert touroperatorów, dziś ta sytuacja się zmienia i będziemy w dalszym ciągu dążyć do zacieśniania współpracy z branżą turystyczną. Chcemy promować każdego, kto sprzedaje w ofertach nasz region.

Oferta w katalogu jest bardzo bogata. Przedstawia różne możliwości spędzenia wolnego czasu podzielone na pięć działów: City Break, Active&Nature, Tour Package, Stay Package i Health&Beauty. W katalogu znajdują się programy zwiedzania, aktywnego wypoczynku, ekstremalnych konkurencji oraz relaksu. Gotowe programy pobytu pozwalają na poznanie znanych i mniej znanych walorów regionu od morza po jeziora, lasy, rzeki oraz ruchome piaski. Swoją ofertę zwiedzania Pomorskiego zaprezentowały też biura podróży z Warszawy, Łodzi i Łomży.

Józef Ratajski, wiceprezes Polskiej Izby Turystyki zaznaczył - To pierwsza tego typu inicjatywa realizowana przez organizacje turystyczne, cieszy otwartość na branżę. Mam nadzieję, że w promocji Polski rozpoczniemy małymi krokami zmianę z propagandy szczęścia produktu turystycznego do konkretnej oferty dla klienta i będziemy wspólnie podejmować działania w pozyskiwaniu konkretnych klientów. Jednocześnie w relacjach pomiędzy Rotami, biurami podróży, hotelami powinna nastąpić lepsza współpraca, w wyniku której efekt ekonomiczny znajdzie odzwierciedlenie w większych środkach na promocję oraz zadowoleniu przedsiębiorców.

Ponad 70-stronicowy katalog został przygotowany zgodnie z myślą o aktualnych trendach, które panują w marketingu i turystyce. Zawisza Lesik z Biura Podróży Heban poinformowała - Tworząc pakiety turystyczne do katalogu "Pomorskie dobry kurs", skupiliśmy się przede wszystkim na promocji podróży inspirujących, wymagających od turysty trochę zaangażowania w poznawanie odwiedzanych miejsc, przyzwyczajeń kulturowych i historii oraz tradycji kulinarnych. Dodała - Chcemy pokazać przyjezdnym Pomorskie w taki sposób, żeby nie tylko pozostało w ich pamięci jako ciekawe wspomnienie, ale żeby jeszcze opowiadali o tym i zachęcali do przyjazdu swoich znajomych i bliskich. Jestem przekonany, że Katalog "Pomorskie dobry kurs" doskonale wpasowuje się w obecne zapotrzebowanie w turystyce i w znaczący sposób przyczyni się do promocji naszego regionu.

Jarosław Marciuk z Inspiros Consulting Group, koordynator projektu zaznaczył - Cieszy nas fakt, że koordynując projekt udało się nam zainspirować przedsiębiorców do tworzenia nowych ofert. Obecnie hotel to nie tylko nocleg i śniadanie. Współczesny turysta jest wymagający, oczekuje pełnej obsługi w jednym miejscu.

Projekt przyczynił się też do zwiększenia świadomości przedsiębiorców w zakresie prowadzenia działalności w oparciu o ustawę o usługach turystycznych. Marta Chełkowska, prezes PROT wyjaśniła - Posiadanie uprawnień organizatora usług turystycznych daje możliwość kompleksowej obsługi przyjeżdżających do nas klientów. Obecnie turyści najchętniej korzystają z pełnej, dobrze skomponowanej oferty, która oprócz zakwaterowania obejmować będzie również udział w wycieczkach fakultatywnych czy też innych propozycji poza obiektami noclegowymi.

Katalog wydano dzięki wsparciu partnerów: Gdańskiej Organizacji Turystycznej i Polskiej Izby Turystyki. Koszt zamieszczenia oferty dla przedsiębiorców turystycznych stanowił 20% całości kosztów katalogu. Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna planuje wydanie również polskiej wersji językowej.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Pomorskie Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna PROT katalog Pomorskie dobry kurs pakiet oferta produkt turystyczny City Break Krystyna Hartenberger-Pater promocja Józef Ratajski Zawisza Lesik Heban Jarosław Marciuk Inspiros Consulting Group Marta Chełkowska Gdańska Organizacja Turystyczna Polska Izba Turystyki




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję