TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Poznań: jubileuszowe targi Tour Salon już za tydzień

Już za tydzień, 21-24 października br. w Poznaniu odbędzie się jubileuszowa, 20-sta edycja targów turystycznych Tour Salon. Targi odbywają się pod Honorowym Patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Polskiej Izby Turystyki.


W tegorocznej edycji targów swój udział zapowiedziało blisko 700 wystawców z 38 krajów. Wśród nich znalazły się m.in. tradycyjnie wszystkie polskie regiony, kraje, biura podróży i touroperatorzy, hotele i ośrodki wypoczynkowe, przewoźnicy, sanatoria i obiekty SPA (na specjalnej przestrzeni "WySPA Zdrowia"), a także przedstawiciele turystyki biznesowej oraz turystyki aktywnej.

Tour Salon to z jednej strony targi branżowe, podczas których profesjonaliści z branży spotykają się, by prowadzić rozmowy biznesowe i nawiązywać nowe kontakty handlowe. Z drugiej zaś to miejsce prezentacji ciekawych miejsc oraz ofert turystycznych, a także liczne atrakcje dla szerokiej publiczności.

Na 20-lecie targów z materiałów archiwalnych przygotowana została specjalna wystawa, która przybliży gościom targowym historię powstawania Tour Salonu i jego kształtowania się jako lidera wśród targów turystycznych w Polsce. Podczas wieczornej Gali uhonorowane zostaną natomiast osoby i instytucje, które od wielu lat uczestniczyły w tworzeniu się targów - jako wystawcy, partnerzy i patroni. 20-lecie obchodzone będzie wspólnie z Polską Izbą Turystyki, również tegorocznym jubilatem.

Podczas uroczystego otwarcia targów Tour Salon dojdzie do podpisania pierwszego w Polsce certyfikatu Geoparku przez Ministra Środowiska w obecności Ministra Sportu i Turystyki. Tego samego dnia odbędzie się także konferencja dotycząca współpracy pomiędzy Ministerstwem Środowiska i Ministerstwem Spotu i Turystyki w zakresie geoturystyki.

Kraje biorące udział w Tour Salon 2009 to: Brazylia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Cypr, Dania, Egipt, Francja, Grecja, Gruzja, Hiszpania, Holandia, Indie, Indonezja, Irlandia, Izrael, Litwa, Nepal, Niemcy, Nigeria, Norwegia, Meksyk, Mołdawia, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, RPA, Senegal, Słowacja, Syria, Szwecja, Tunezja, Turcja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

Krajem Partnerskim tegorocznych targów jest Republika Słowacja. Na stoisku narodowym kraju, które zajmuje powierzchnię 190 mkw. prezentuje się 20 wystawców z całej Słowacji. Podczas 4 dni na stoisku słowackim znaleźć będzie można smakołyki kuchni słowackiej. Słowaccy kucharze będą na żywo przygotowywać słowacką potrawę narodową bryndzove halušky /kluski ziemniaczane z bryndzą kraszone skraweczkami/ oraz inne specjały. Oprócz tego organizowane będą degustacje słowackich serów i win słowackich z regionów winiarskich z całej Słowacji. Dla branży turystycznej i dziennikarzy przygotowana została specjalna konferencja prasowa, połączona z multimedialną prezentacją walorów turystycznych Słowacji.

- Najciekawsze propozycje aktywnych form spędzania wolnego czasu, niezwykłe przewodniki po kulturowych walorach regionu, bogata oferta z zakresu Wellness&SPA i turystyki wypoczynkowej, to wszystko w jednym miejscu i czasie - na stoisku Województwa Pomorskiego podczas Targów Regionów i Produktów Turystycznych Tour Salon w Poznaniu - mówi Marta Chełkowska, Prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Regionem Partnerskim targów Tour Salon w roku 2009 zostało Województwo Pomorskie. Jeden z najatrakcyjniejszych pod względem turystycznym regionów Polski, już po raz kolejny w tym roku (poprzednio w Berlinie podczas targów ITB) otrzymał status regionu partnerskiego. Pozycja ta jest dużym wyróżnieniem, dlatego Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna (PROT), która jest koordynatorem działań związanych z prezentacją regionu podczas tych targów, przygotowała szczególną ekspozycję na największe święto branży turystycznej w Polsce. Stoisko, na którym prezentowane są walory regionu, zaprojektowano w ten sposób, by było łatwo dostępne dla odwiedzających, a swoim charakterem przypominało o największej atrakcji, jaką doceniają krajowi turyści - Morzu Bałtyckim. W tym roku aż 14 przedstawicieli miast, organizacji turystycznych i przedstawicieli branży z całego województwa prezentować będzie w szczególności produkty turystyki kulturowej, aktywnej i wypoczynkowej.
Ekspozycja nie pominęła również prezentacji kulinarnych, przygotowanych przez restauratorów oraz przedstawicieli kwater agroturystycznych. W trakcie targów zorganizowana zostanie również konferencja prasowa oraz konferencja kończąca projekt "Centrum Wsparcia", którego celem jest wspomaganie rozwoju i wdrażanie produktów turystyki aktywnej.

W PROGRAMIE TOUR SALON 2009 DLA BRANŻY JEST:

1. Workshop Discover Poland 2009. Warsztaty Discover Poland dedykowane są turystyce kwalifikowanej. Organizatorzy mają nadzieję, że pozwolą one na zaprezentowanie zagranicznym turystom polskiego potencjału turystycznego od strony im jeszcze nieznanej. - Większość turystów zagranicznych przyjeżdżających do Polski zna Kraków czy Warszawę, podczas gdy Polska ma przecież do zaoferowania o wiele więcej! - mówi dyrektor Discover Poland Ewa Bartkowiak. - W Bieszczadach można jeździć konno po połoninach, godzinami nie spotykając nikogo; podczas spływu kajakowego przez kilka dni można nie zobaczyć cywilizacji, choć jesteśmy w centrum Europy. To są formy aktywnego wypoczynku, które bardzo trudno zrealizować gdziekolwiek indziej - podkreśla. Discover Poland ma być okazją do bezpośredniej promocji Polski jako miejsca unikatowych możliwości spędzania wolnego czasu wśród zagranicznych organizatorów wypoczynku. W tym roku z produktami turystycznymi oferowanymi przez polskich sprzedających zapoznają się podczas Discover Poland touroperatorzy m.in. z Niemiec, Białorusi, Włoch, Holandii, Ukrainy, Wielkiej Brytanii, Gruzji czy Australii.

2. Światowy Dzień Turystyki i inne wydarzenia Polskiej Organizacji Turystycznej. W tym roku Polska Organizacja Turystyczna przygotowała szereg wydarzeń w tym warsztatów dla branży, roboczych spotkań i konferencji, które inicjują kampanię informacyjno-produktową na rynku krajowym w ramach Działania 6.3 "Promocja turystycznych walorów Polski" POIG, 2007 - 2013. W ramach programu na Światowy Dzień Turystyki, 22 października odbędzie się konferencja tematyczna oraz gala, w czasie której Minister Sportu i Turystyki wręczy odznaczenia za "Zasługi dla turystyki" osobom najbardziej zasłużonym dla rozwoju turystyki.
W drugiej części oficjalnej nastąpi rozstrzygnięcie konkursu na "Najlepszy Produkt Turystyczny - Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej". Spośród nominowanych w drodze eliminacji regionalnych produktów wskazana zostanie grupa wiodących oraz Złoty Certyfikat. Uroczystość, która odbędzie się w Sali Kongresowej Międzynarodowych Targów Poznańskich, wzbogaci ciekawy program artystyczny. Coroczne organizowanie obchodów Światowego Dnia Turystyki stwarza doskonałe możliwości do podkreślenia znaczenia turystyki dla międzynarodowej społeczności oraz jest okazją do wymiany poglądów na temat zadań i problemów stojących przed turystyką w kontekście jej wpływu na takie sfery życia jak: gospodarka, kultura czy polityka.

3. Konferencja i warsztaty "E-fektywny marketing w turystyce i hotelarstwie 2009". Konferencja odbędzie się w dniu 22 października. Udział w niej wezmą m.in. przedstawiciele takich firm jak Gogle Polska, Allegro, Ideacjo i Symetria. Zaprezentują oni swoje usługi i narzędzia, które firmy turystyczne mogą wykorzystać w działaniach marketingowych. W ramach konferencji zorganizowany został Plebiscyt Dobra Strona Turystyki, w którym zostaną wybrane interesujące turystyczne witryny www. Laureaci będą mogli posługiwać się marką Dobra Strona Turystyki. Strony internetowe wyróżnione zostaną w 5 kategoriach: blog podróżniczy, portal turystyczny, serwis miejski/regionalny, strona www hotelu, strona www biura podróży. Rozstrzygnięcie Plebiscytu odbędzie się w dniu 22 października o godzinie 13.45 na scenie w pawilonie 5. W ramach konferencji, w dniu 23 października, zorganizowane zostaną warsztaty dla hoteli i firm turystycznych - szkolenia marketingowe z zakresu Google AdWords, reklamy internetowej w wyszukiwarkach w ramach programu AdWords Seminar Leader.

4. Turystyczna Akademia Biznesu Internetowego - wykład i warsztaty OtoWakacje.pl. Wykład na temat sposobów sprzedaży w turystyce oraz warsztaty z zakresu wykonywania i obróbki zdjęć na potrzeby oferty turystycznej - takie propozycje, zorganizowane w ramach Turystycznej Akademii Biznesu Internetowego, przygotował na poznańskich targach serwis OtoWakacje.pl, należący do grupy Allegro, wspólnie z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi. Turystyczna Akademia Biznesu Internetowego to program darmowych szkoleń, skierowany do firm branży turystycznej chcących zwiększyć swoje obroty za pomocą Internetu. Uczestnicy podczas spotkań zgłębią praktyczne aspekty sprzedaży swojej oferty poprzez Internet. Podczas kilkugodzinnego dnia szkoleniowego w przystępny sposób przedstawione zostaną zagadnienia związane z opisem ofert wystawianych w globalnej sieci WWW oraz wykonywaniem i obróbką fotografii na potrzeby prezentacji oferty turystycznej.

5. Konferencja Pomorskiego nt. Centrum Wsparcia. "Wdrażanie i komercjalizacja produktów turystycznych - prezentacja rozwiązań systemowych wypracowanych w ramach Centrum Wsparcia Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej" - pod takim tytułem odbędzie się konferencja Pomorskiego - Regionu Partnerskiego Tour Salon 2009, organizowana w dniu 22 października. Celem "Centrum Wsparcia" jest świadczenie usług doradczych i konsultingowych dla lokalnych inicjatorów rozwoju produktów turystycznych. Centrum stanowi jeden z etapów realizacji projektu współfinansowanego ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki polegającego na opracowaniu, wdrożeniu i popularyzacji modelowych rozwiązań w zakresie kształtowania konkurencyjnych produktów turystyki aktywnej w oparciu o "Program Rozwoju Produktów Turystycznych Województwa Pomorskiego na lata 2008-2013". Projekt realizowany jest w partnerstwie z Samorządem Województwa Pomorskiego, a jego głównym celem jest zwiększenie konkurencyjności oferty turystycznej regionu poprzez opracowanie koncepcji i wsparcie rozwoju wybranych produktów turystyki aktywnej.

6. Szkolenie "Ochrona danych osobowych w branży turystycznej". Szkolenie, organizowane przez Polską Izbę Turystyki, odbędzie się 22 października 2009 r. Szkolenie prowadzone będzie przez ekspertów z zakresu ochrony danych osobowych. Jest to jeden z elementów ogólnopolskiego otwartego projektu szkoleniowego, skierowanego do firm branży turystycznej, obejmującego obszar całej Polski i realizowanego w 8-miu województwach. Podczas szkolenia omawiane będą m.in. wymagania prawne związane z przetwarzaniem danych osobowych, rozporządzenia w sprawie wymagań dla systemów informatycznych, w których przetwarzane są dane osobowe, opracowanie polityki bezpieczeństwa danych osobowych i instrukcji zarządzania systemami informatycznymi oraz dodatkowych procedur wspomagających realizację wymagań ustawy, a także światowe standardy bezpieczeństwa biznesu.

7. Rozstrzygnięcie XVIII Ogólnopolskiego Przeglądu Książki Krajoznawczej i Turystycznej. Uroczyste wręczenie dyplomów nastąpi 23 października br. Zgłoszone do konkursu publikacje prezentowane będą także publiczności odwiedzającej Tour Salon na specjalnej wystawie. Później książki przekazane zostaną Pracowni Krajoznawczej mieszczącej się w Poznaniu przy ul. Kramarskiej 32, w czytelni której będą udostępniane. Ogólnopolski Przegląd Książki Krajoznawczej i Turystycznej to konkurs, w którym książki oceniane są pod kątem edytorskim, a nagradzani zostają ich wydawcy. Publikacje otrzymują nagrody w pięciu kategoriach: Albumy Krajoznawcze, Przewodniki, Monografie i Inne Opracowania Krajoznawcze, Mapy i Atlasy, Informatory Krajoznawcze i Foldery. Jurorzy wartościują nadesłane publikacje, kierując się kryteriami w zakresie walorów treściowych oraz w zakresie sztuki edytorskiej.

8. Rozstrzygnięcie konkursu Acanthus Aureus. W konkursie tym statuetką Złotego Akanta nagradzane są stoiska najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy podczas targów. Zgodnie z nową formułą nagrody otrzymują wystawcy, którzy zgłoszą stoisko do konkursu. Celem konkursu jest wyróżnienie najlepszych rozwiązań architektonicznych i graficznych, które sprzyjają bezpośredniej komunikacji z klientem i podkreślają pozytywny wizerunek firmy. Kapituła w swej ocenie bierze pod uwagę zgodnie z regulaminem takie kryteria jak: cele uczestnictwa w targach z punktu widzenia strategii marketingowej firmy, scenariusz stoiska, koncepcję przestrzenną i koncepcję układu graficznego eksponatów i etalażu. Ważnym kryterium jest jakość realizacji projektu. Rozstrzygnięcie konkursu Acanthus Aureus na targach Tour Salon oraz Invest-Hotel, a także wręczenie Złotych Medali MTP na targach Invest-Hotel odbędzie się w dniu 22 października br.

ATRAKCJE, KONKURSY, POKAZY NA TOUR SALON 2009:

1. "Podróżniczy Kalejdoskop" to spotkanie podróżników - amatorów, którzy w czasie wakacji realizują najskrytsze marzenia o wędrowaniu po świecie. Podczas targów TOUR SALON 2009, w dniu 24 października br., podzielą się oni swoimi wrażeniami z najciekawszych wypraw. Będzie to niezwykła możliwość spotkania z nimi i posłuchania ich opowieści ilustrowanych przeźroczami i filmami.

2. Otwarte Mistrzostwa Polski w Speedmintonie. Speedminton Open podczas targów Tour Salon w Poznaniu to nie lada atrakcja dla miłośników aktywnego wypoczynku i kultury fizycznej. Impreza zorganizowana przez Infoski.pl dla wszystkich mieszkańców Poznania i gości targowych to świetna okazja do wspólnej zabawy, możliwość rozegrania kilku setów oraz zobaczenia w akcji zawodników ze ścisłej czołówki krajowej i europejskiej. Speedminton jest młodszym dzieckiem badmintona i jako dyscyplina sportowa został zarejestrowany w Niemczech w 2002 roku. Ta nowa atrakcyjna gra, kryje w sobie najlepsze cechy tenisa, badmintona, czy squasha. Mecze rozgrywa się bez siatki gdziekolwiek i kiedykolwiek.

3. Tour Tramwajów. W sobotę 24 października na ulice Poznania wyjadą zabytkowe tramwaje, które będą dowozić mieszkańców miasta na targi oraz wezmą udział w pokazowym przejeździe przez centrum. Tego dnia uruchomiony zostanie zabytkowy pociąg 105N nr 194+193 na trasie linii tramwajowej nr 14 (os. Sobieskiego - Górczyn) jako dodatkowy tramwaj Tour Salonu. W tramwaju konduktorzy z KMPS prowadzić będą akcję informacyjną o odbywających się targach oraz akcję "Ratujmy Stare Bimby". W przejeździe po mieście natomiast udział wezmą 4 pociągi zabytkowe: N+ND, 102N, 102Na oraz GT8 - 685 oznakowane tablicami okolicznościowymi oraz numerem 20.

4. Konkurs SPA & wellness. Zdrowie, sprawność fizyczna, dobre samopoczucie - Magazyn Eden, promując ideę zdrowego trybu życia, zaprasza do wzięcia udziału w konkursie poświęconym tematyce SPA & wellness. Konkurs odbędzie się w sobotę 24 października na stoisku magazynu. Do wygrania liczne niespodzianki.

5. Białe na złote - zmiana koloru autobusu na oczach widzów. Podczas targów Tour Salon na oczach zwiedzających zmieniony zostanie kolor autobusu z białego na złoty z wykorzystaniem materiałów firmy Avery Dennison. Pokaz przygotowany został przez firmę ARW Fokus i dowodzony będzie przez Zdzisława Wiącka. Wykorzystana technologia pozwala skrócić czas postoju samochodu w czasie remontu, jak również zabezpiecza lakier samochodów, które są w leasingu. Zmiana koloru przeprowadzona zostanie na autobusie marki Scania firmy MK-Trans.

6. Bezpłatne masaże i makijaż. Podczas targów Tour Salon w Poznaniu Hotel Diva Spa z Kołobrzegu, wystawca przestrzeni specjalnej "WySPA Zdrowia", przygotował pokaz wybranych zabiegów wykonywanych na kosmetykach renomowanej firmy Biodroga. Zwiedzający będą mogli uzyskać fachową poradę kosmetyczną oraz poddać się masażom twarzy, szyi, dekoltu oraz odżywczym masażom dłoni. Paniom zaproponowane zostaną makijaże dzienne lub wieczorowe.

7. Konkurs na super zdjęcie PKS Warszawa. Konkurs skierowany jest do każdej osoby, która odwiedzi Targi Tour Salon i zrobi zdjęcie autobusu marki Scania PB PKS Warszawa stojącego w hali nr 9. Zdjęcie autobusu ma być zrobione z zewnątrz autobusu aparatem fotograficznym (wykluczone są zdjęcia zrobione telefonem komórkowym) z uwzględnieniem logo PKS Warszawa Polonus lub logo marki Scania. Nagrodą za najciekawsze zdjęcie będzie torba gadżetów plus wyjazd do fabryki Scania w Hiszpanii. Zdjęcie należy przesłać do 30 października 2009 roku na adres r.czerniak@pks.warszawa.pl wraz z wypełnionym formularze dostępnym na stronie przewoźnika. Rozwiązanie konkursu nastąpi w pierwszej połowie listopada, a wyniki dostępne będą na stronie www.pksbilety.pl.

8. Wystawa fotograficzna "Podróże po Polsce". Z okazji 20-lecia targów magazyn "Podróże" zorganizował wystawę fotograficzną pt. "Podróże po Polsce" autorstwa Mikołaja Długosza. W swych reportażach z Polski fotograf wydobywa z naszego kraju to, co dla niego najbardziej specyficzne: jego paradoksy. Kontrastuje zachwycające krajobrazy z lokalnymi smaczkami, scenkami z życia codziennego, które uchylają rąbek tajemnicy tego, czym jest obecnie polskość - egzotyczna nie tylko dla obserwatorów z zagranicy, ale nawet dla własnych obywateli. W wystawie "Podróże po Polsce" przedstawione zostanie to, co w fotografii Długosza najbardziej charakterystyczne: eksperckim okiem wyłowione szczegóły, które zestawione ze sobą składają się w spójny komentarz współczesnej Polski.

9. Wystawy fotograficzne "Magazynu Nurkowanie". Magazyn przygotował w tym roku dwie wystawy pt. "Bornholm - Perła Bałtyku" oraz "Ekspedycja Schleswig-Holstein". Pierwsza z nich w Polsce zaprezentowana zostanie po raz pierwszy i jest wystawą z wyjazdu redakcji " na najbardziej słoneczną wyspę Bałtyku. Honorowy Patronat nad wystawą objęło Królestwo Danii. Uroczyste otwarcie wystawy odbędzie się w dniu 21 października o godzinie 12.00 w Pawilonie 9. Druga wystawa, prezentowana po raz pierwszy w Poznaniu, pochodzi z wyprawy zorganizowanej przez redakcję Magazynu Nurkowanie do Estonii na wrak pancernika Schleswig-Holstein.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Poznań jubileuszowe targi Tour Salon 2009 w poznaniu program targów workshop turystyki przyjazdowej Discover Poland POT kraje wystawcy Republika Słowacja Światowy Dzień Turystyki E-fektywny marketing Turystyczna Akademia Biznesu Internetowego Konferencja Pomorskiego nt. Centrum Wsparcia Ochrona danych osobowych w branży turystycznej konferencje szkolenia Acanthus Aureus konkursy Podróżniczy Kalejdoskop Speedminton Open Tour Tramwajów Białe na złote Hotel Diva Spa super zdjęcie PKS Warszawa Podróże po Polsce Magazynu Nurkowanie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję