TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Promocje w restauracjach - sposobem na kryzys?

Obecnie, w czasach kryzysu gospodarczego klienci zaczęli rezygnować z posiłków w restauracjach na rzecz domowych. Dlatego też sieci restauracyjne wprowadzają promocje chcąc w ten sposób ściągnąć do siebie jak najwięcej klientów.


Amerykańska sieć restauracji Denny's ogłosiła bonusy dla klientów, którzy 8 kwietnia przyprowadzili do lokalu swojego znajomego. Osoba przyprowadzona otrzymywała darmową grand slamwich - nową kanapkę śniadaniową. Wcześniej obowiązywała promocja w postaci darmowego śniadania grand slam dla każdego, kto 3 lutego odwiedził restaurację Denny's. Nelson Marchioli, dyrektor Denny's wyznał - Ubiegły rok nie był dla nas dobry. Sprzedaż restauracji bazowych we franszyzach sieci spadła w ubiegłym roku o 4,6%, a w restauracjach należących do firmy o 1,4. Marchioli zaznacza - Wiedzieliśmy, że musimy być inni i odważniejsi. Nie mogliśmy po prostu czekać z założonymi rękami na poprawę sytuacji gospodarczej. Musieliśmy wyjść naszym klientom naprzeciw.

Restauratorzy zgodnie twierdzą, że w momencie gdy pogorszyła się sytuacja gospodarcza, klienci zaczęli rezygnować z wizyt w restauracjach. Z raportu opublikowanego przez firmę badawczą NPD Group wynika, że rodzice którzy jadają w restauracjach, zaczęli zostawiać dzieci w domu. Rzadziej jadają też młodzi dorośli, czyli grupa, która najczęściej korzysta z restauracji. W sumie liczba wizyt w restauracjach w grupie wiekowej od 18 do 24 lata spadła do 233 w 2008 roku z 254 w roku 2007.

Dodatkowo raport opublikowany przez agencję Fitch Ratings sugeruje, że nie ma szans na poprawę sytuacji w najbliższym czasie. Można w nim przeczytać: "Warunki, które normalnie byłyby pozytywne dla branży, takie jak spadające ceny paliw i dodatkowe bodźce rządowe, tracą na znaczeniu z powodu wzrostu bezrobocia oraz trwających negatywnych trendów na rynku nieruchomości i giełdowym". Fitch Ratings przewiduje, że w 2009 roku spadnie ruch w całej branży restauracyjnej.

Marchioli wyjaśnił, że decyzja Denny’s o oferowaniu klientom bezpłatnych zestawów grand slam, czyli śniadania była motywowana obawą, że marka firmy nie miała już dużego znaczenia dla klientów. W dniu kiedy obowiązywała promocja od godziny 06.00 do 14.00 restauracje Denny's odwiedziły 2 mln osób. W zwykły dzień w tych samych godzinach restauracja obsługuje około 200 tys. klientów. Firma otrzymała wiele e-maili oraz telefonów od klientów. Jednak Marchioli nie chciał ujawnić jak bardzo wzrosła sprzedaż w tygodniach po promocji.

Denny's nie jest jedyną siecią restauracji, która podjęła działania, aby w ten sposób przyciągnąć klientów. Sieć Wendy’s, która należy do grupy Wendy’s/Arby’s od 3 kwietnia prowadzi odwrócone aukcje, podczas których klienci mogą wygrać sprzęt elektroniczny. Licytacja rozpoczyna się od ceny rynkowej towaru i maleje o 99 centów za każdym razem, kiedy ktoś złoży ofertę. Zwycięzcą zostaje osoba, która zalicytuje jako ostatnia. Wendy’s informowała o promocji między innymi poprzez blogerów. Rzecznik Wendy’s przyznaje, że jest jeszcze za wcześnie, aby określić, czy w wyniku akcji liczba wizyt w restauracjach zwiększyła się.

Natomiast Domino's Pizza emituje reklamy z dyrektorem Davidem Brandonem, który chodząc przed Białym Domem opowiada o "wykupie pakietów wielki smak", w ramach których za 5 USD można zamówić każde trzy średnie pizze, jedną gigantyczną lub trzy zapiekane kanapki. Starbucks proponuje zestawy śniadaniowe do wyboru za 3,95 USD.

Bob Goldin z firmy doradczej Technomic zaznacza - Restauracje szybkiej obsługi tradycyjnie są napędzane przez promocje, ale wycofały się z nich w ostatnich latach i skłoniły w stronę stałych menu. Nigdy wcześniej nie widziałem takiego intensywnego okresu promocji na wszystkich poziomach branży restauracyjnej. Według niego takie oferty promocyjne są ryzykowne dla restauracji. - Gdy klienci przyzwyczają się do nich, czy kiedykolwiek będą skłonni płacić ponownie pełną cenę?

Marchioli wyznał, że po promocji grand slam firma przebadała klientów i 95% z nich przyznało, że wróci i będzie płacić za śniadania. Jednak zapewnia, że wcale nie musi się tak stać. Dodaje - Zawsze istnieje ryzyko, ale ja nie obawiam się tego. Teraz są już inne czasy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
restauracja posiłek promocja kryzys Denny s Nelson Marchioli bonus grand slam raport badanie Fitch Ratings Wendy s Domino s Pizza David Brandon reklama Bob Goldin Technomic cena gratis śniadanie oferta obiad




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję