Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
- pilot Rumunia oraz Włochy-Francja-Monako
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- Pilot wycieczek
- Koordynator rejsów czarterowych
Promocje w restauracjach - sposobem na kryzys?
Obecnie, w czasach kryzysu gospodarczego klienci zaczęli rezygnować z posiłków w restauracjach na rzecz domowych. Dlatego też sieci restauracyjne wprowadzają promocje chcąc w ten sposób ściągnąć do siebie jak najwięcej klientów.
Amerykańska sieć restauracji Denny's ogłosiła bonusy dla klientów, którzy 8 kwietnia przyprowadzili do lokalu swojego znajomego. Osoba przyprowadzona otrzymywała darmową grand slamwich - nową kanapkę śniadaniową. Wcześniej obowiązywała promocja w postaci darmowego śniadania grand slam dla każdego, kto 3 lutego odwiedził restaurację Denny's. Nelson Marchioli, dyrektor Denny's wyznał - Ubiegły rok nie był dla nas dobry. Sprzedaż restauracji bazowych we franszyzach sieci spadła w ubiegłym roku o 4,6%, a w restauracjach należących do firmy o 1,4. Marchioli zaznacza - Wiedzieliśmy, że musimy być inni i odważniejsi. Nie mogliśmy po prostu czekać z założonymi rękami na poprawę sytuacji gospodarczej. Musieliśmy wyjść naszym klientom naprzeciw.
Restauratorzy zgodnie twierdzą, że w momencie gdy pogorszyła się sytuacja gospodarcza, klienci zaczęli rezygnować z wizyt w restauracjach. Z raportu opublikowanego przez firmę badawczą NPD Group wynika, że rodzice którzy jadają w restauracjach, zaczęli zostawiać dzieci w domu. Rzadziej jadają też młodzi dorośli, czyli grupa, która najczęściej korzysta z restauracji. W sumie liczba wizyt w restauracjach w grupie wiekowej od 18 do 24 lata spadła do 233 w 2008 roku z 254 w roku 2007.
Dodatkowo raport opublikowany przez agencję Fitch Ratings sugeruje, że nie ma szans na poprawę sytuacji w najbliższym czasie. Można w nim przeczytać: "Warunki, które normalnie byłyby pozytywne dla branży, takie jak spadające ceny paliw i dodatkowe bodźce rządowe, tracą na znaczeniu z powodu wzrostu bezrobocia oraz trwających negatywnych trendów na rynku nieruchomości i giełdowym". Fitch Ratings przewiduje, że w 2009 roku spadnie ruch w całej branży restauracyjnej.
Marchioli wyjaśnił, że decyzja Denny’s o oferowaniu klientom bezpłatnych zestawów grand slam, czyli śniadania była motywowana obawą, że marka firmy nie miała już dużego znaczenia dla klientów. W dniu kiedy obowiązywała promocja od godziny 06.00 do 14.00 restauracje Denny's odwiedziły 2 mln osób. W zwykły dzień w tych samych godzinach restauracja obsługuje około 200 tys. klientów. Firma otrzymała wiele e-maili oraz telefonów od klientów. Jednak Marchioli nie chciał ujawnić jak bardzo wzrosła sprzedaż w tygodniach po promocji.
Denny's nie jest jedyną siecią restauracji, która podjęła działania, aby w ten sposób przyciągnąć klientów. Sieć Wendy’s, która należy do grupy Wendy’s/Arby’s od 3 kwietnia prowadzi odwrócone aukcje, podczas których klienci mogą wygrać sprzęt elektroniczny. Licytacja rozpoczyna się od ceny rynkowej towaru i maleje o 99 centów za każdym razem, kiedy ktoś złoży ofertę. Zwycięzcą zostaje osoba, która zalicytuje jako ostatnia. Wendy’s informowała o promocji między innymi poprzez blogerów. Rzecznik Wendy’s przyznaje, że jest jeszcze za wcześnie, aby określić, czy w wyniku akcji liczba wizyt w restauracjach zwiększyła się.
Natomiast Domino's Pizza emituje reklamy z dyrektorem Davidem Brandonem, który chodząc przed Białym Domem opowiada o "wykupie pakietów wielki smak", w ramach których za 5 USD można zamówić każde trzy średnie pizze, jedną gigantyczną lub trzy zapiekane kanapki. Starbucks proponuje zestawy śniadaniowe do wyboru za 3,95 USD.
Bob Goldin z firmy doradczej Technomic zaznacza - Restauracje szybkiej obsługi tradycyjnie są napędzane przez promocje, ale wycofały się z nich w ostatnich latach i skłoniły w stronę stałych menu. Nigdy wcześniej nie widziałem takiego intensywnego okresu promocji na wszystkich poziomach branży restauracyjnej. Według niego takie oferty promocyjne są ryzykowne dla restauracji. - Gdy klienci przyzwyczają się do nich, czy kiedykolwiek będą skłonni płacić ponownie pełną cenę?
Marchioli wyznał, że po promocji grand slam firma przebadała klientów i 95% z nich przyznało, że wróci i będzie płacić za śniadania. Jednak zapewnia, że wcale nie musi się tak stać. Dodaje - Zawsze istnieje ryzyko, ale ja nie obawiam się tego. Teraz są już inne czasy.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Wakacje latających
Niemcy opodatkują podróże samolotem
China Airlines lata zepsutymi Boeingami
Światowe Forum Ekonomiczne w Warszawie
IT: Niemcy najliczniejszą grupą turystów w 2007 roku
Przyciągnąć turystę do kopalni
Kopalnia w Wieliczce: nowa atrakcja dla turystów za pieniądze UE
7 połączeń Ryanair do Rzeszowa
Berlin: mieszkańcy zdecydowali, że lotnisko Tempelhof zostanie zamknięte
"Polski hydraulik sprzedany" - ciąg dalszy
1,8 mln pielgrzymów odwiedziło w 2005 roku Sanktuarium Maryjne w Licheniu!
Airbus z nowym system bezpieczeństwa
Amerykanie lubią rejsy do Europy
Koniec strajku na francuskich lotniskach