TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Polacy nie chcą już pić dobrego piwa?

Polacy wybierają tańsze piwo. Popularne, duże browary zanotowały w tym roku spadki sprzedaży.


Niedawno prognozowano, że w tym roku konsumpcja wyniesie 100 litrów piwa na osobę. Tymczasem będzie to 90 litrów - wg danych z branży browarniczej. Wart 13 mld zł rynek piwowarski skurczy się drugi rok z rzędu - teraz o 4% (w 2009 roku było to 10%). W ciągu dwóch lat spożycie piwa w Polsce może spaść o blisko 15%.

Największe spadki notują Kompania Piwowarska (m.in. piwo Tyskie). Browar od początku kwietnia do końca września sprzedał łącznie 8 mln hl piwa - prawie o 6% mniej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Natomiast Grupa Żywiec w pierwszej połowie roku sprzedała o 5% mniej.

Najszybciej z półek znikały piwa średniej jakości i tańsze. O kilkanaście procent zwiększyła się sprzedaż marek z segmentu low-cost (np. Harnaś czy Kasztelan).

Po takich sygnałach z rynku browary teraz postawią na tańsze piwo. Również dlatego, że rosną koszty produkcji (ceny jęczmienia są o połowę wyższe niż rok temu).




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
piwo picie spożycie piwa w Polsce spadki sprzedaży sprzedaż spadek browary Kompania Piwowarska Tyskie Żywiec Harnaś koszty produkcji ceny jęczmienia


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję