Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Apartamenty i Domki u Marcela
- Specjalista ds. turystyki - Białystok
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl Poznań Franowo
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Travel Designer - Specjalista ds. turystyki...
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Poszukuję do dzierżawy pensjonat
- Specjalista ds. Turystyki
- Kraków- specjalista ds. sprzedaży egzotyki
- Praca w salonie franczyzowym TUI


Będą kary za brak HACCP?
Specjalna podkomisja, powołana przez sejmową Komisje Zdrowia zajmuje się pracami związanymi z projektem uchwały o zmianie ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia oraz innych wybranych ustaw
Przypomnijmy - projekt uchwały o zmianie ustawy o warunkach zdrowotnych żywności i żywienia oraz innych wybranych ustaw przeszedł pierwsze czytanie w Sejmie. Teraz trwają pracę nad korektami do niego - zmianami obowiązujących przepisów i dostosowaniem ich do przepisów obowiązujących w Unii Europejskiej.
W projekcie znalazł się zapis, wprowadzający odpowiedzialność karną dla przedsiębiorców, którzy nie rozpoczęli procesu wdrażania systemu HACCP w lokalu oraz zapis nakładający na przedsiębiorców prowadzących zakłady gastronomiczne obowiązek udokumentowania wdrożenia systemu HACCP.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
gorliwość neofity
[2005-06-09 12:25 999.999.999.*]
Troszczącym się o konsumentów posłom, pracownikom sanepidu i innym oderwanym od rzeczywistości urzędnikom polecam wycieczkę do tzw. krajów starej unii. W programie można ująć: układ zapleczy restauracji w Brukseli, magazynowanie towarów w małych, wiejskich francuskich oberżach, monitorowanie procesu produkcji we Włoszech (ze szczególnym uwzlędnieniem lepienia ravioli) i magazynowanie surowców w tawernach na wyspach greckich.
Określenie HACCP wzbudza tam co najwyżej zapytanie, czy to znowu coś z Unii i NIKT się tym nie przejmuje. Po prostu. Produkcja żywności to NIE JEST ogólnodostępna gastronomia. HACCP dotyczy produkcji, a wymyślono go dla kosmonautów. Zasady higieny w kuchni są jasne i logiczne, w końcu gotowanie dla gości istnieje na świecie jakby już trochę lat. Takie przepisy dadzą tylko nowe miejsca pracy (może o to chodzi ?) i ułatwią kontrole: jest dokumentacja to OK. Przypominam jednak, że CONSTAR miał idealną dokumentację, HACCP, ISO i Bóg wie co jeszcze, a ludzie i tak robili swoje. Ludzi przepisami się nie zmieni. A zdrowego rozsądku nie da się nimi wprowadzić. odpowiedz »gorliwość neofity
[2007-10-23 21:21 81.168.214.*]
Zgadzam się sam pracuję w inspekcji sanitarnej i HACCP w małych firmach tzn bary sklepy to pomyłka niestety musimy wymagać go ponieważ wymaga tego ustawodawca :( odpowiedz »
HACCP - nadgorliwość urzędnika
[2005-06-10 17:38 999.999.999.*]
HACCP to następny element urzędniczej walki z polskimi firmami. Mam wielu znajomych za granicą z branży gastronomicznej i nikt z nich nie słyszał czegoś takiego jak HACCP. U nas natomiast urzędnicy sanepidu traktują HACCP jak coś, bez czego polska gastronomia wytruje swych klientów w pół dnia. Jest to następny element nacisku, pokazanie swej wyższości, a przede wszystkim wykazanie swej "przydatności" - by nikt nie pomyślał, że może są zbędnym balastem dla budżetu. Nie biorą jednak tego pod uwagę, że jak już wszystko zniszczą to kto będzie płacił podatki na ich utrzymanie.
Klient i tylko klient powinien weryfikować gastronomię. odpowiedz »racja
[2005-10-11 16:24 999.999.999.*]
niech sanepid wykończy polską gastronomię, sklepy, (stolówki w szkolach już niejednokrotnie zaopatrują się w frmach cateringowych- drogo ale za to beznadziejnie)- wtdy sanepid nie bedzie w Polsce potrzebny odpowiedz »
HACCP - nadgorliwość urzędnika
[2007-10-23 22:00 81.168.214.*]
czytam i coraz bardziej się smucę - jako urzędnik państwowy i pracownik "sanepidu" staram sie aby nie traktować HACCP-u jako "biblii" niestety są faktycznie osoby na kierowniczych stanowiskach które siedząc za biurkiem i za bardzo nie znając realiów jakie są w "terenie" wyszukują coraz to nowsze przepisy aby utrudnić życie przedsiębiorcom :( niestety jest to jeden z powodów dla którego zastanawiam się nad zmiana pracy :( nie tylko przedsiębiorcom nie pasuje takie podejście do HACCP-u, pracownikom Inspekcji Sanitarnej też jest niewesoło kiedy muszą wymagać bzurnych przepisów.
- Urzędnik Państwowy- odpowiedz »HACCP - nadgorliwość urzędnika dziękuję
[2008-03-28 01:12 78.88.50.*]
Przywrócił mi pan wiarę w inspektorów sanepidu, widzę że pracują tam nie tylko typowi "urzędasy" ale i ludzie inteligentni. Dawniej był dobry zwyczaj że kelner zanim zaczął pracować na sali, przechodził miesięczną praktykę na kuchni. Może inspektorzy i kierownictwo sanepidu powinno przepracować co najmniej miesiąc w jakimkolwiek lokalu gastronomicznym. odpowiedz »
HACCP - nadgorliwość urzędnika dziękuję
[2008-03-28 14:34 80.82.155.*]
Inspektorem sanitarnym nie jestem :) ale dziękuje.
Hmm praktyki w lokalach gastronomicznych dla "urzędasów" ciekawe choć tak naprawdę to takie przystosowanie do życia w "prawdziwym społeczeństwie" powinni mieć ci udzie którzy to prawo ustanawiają oraz niektórzy z "urzędasów" odpowiedz »HACCP - nadgorliwość urzędnika dziękuję
[2010-05-10 21:16 213.77.61.*]
hccp jest naprawde niepotrzebny.rece opadaja,pracy przybywa,po cholere to pisanie i kolejny obowiazek.obowiazek ktorego nie dopilnuje i juz ktos w majestacie prawa zada harachu.przesada jakiej swiat nie widzial.ile mozna miec nad glowa zagrozen odebrania dochodow i pracowac.zatrulem ludzi to place odszkodowania.ograniczyl bym znacznie kompetencje sanepidu. odpowiedz »
HACCP - nadgorliwość urzędnika dziękuję
[2010-11-14 19:17 77.252.90.*]
Proponuję -->
--> www.haccp-doradztwo.pl
tam są wszystkie nurtujące rozwiązania. Polecam! odpowiedz »HACCP - nadgorliwość urzędnika dziękuję
[2010-12-06 18:13 77.222.245.*]
więcej informacji na:
http://bhphelp.pl odpowiedz »
HACCP - nadgorliwość urzędnika
[2010-12-06 18:11 77.222.245.*]
więcej informacji na stronie :
http:// bhphelp.pl odpowiedz »HACCP - nadgorliwość urzędnika
[2011-10-15 20:03 83.7.149.*]
polecam zapoznanie się z artykułami na temat systemu haccp oraz pobraniu kart kontrolnych z strony www.kucharze-serwis.pl odpowiedz »
absurd
[2005-06-13 14:45 999.999.999.*]
To jest czysta paranoja!Caly ten HACCP jest bezsensowny mam małą restaurację i już mam kuchnię calą oklejoną instrukcjami typu jak myć ręce oraz zapiskami kiedy była myta lodówka, podłoga,kuchenka itd., a teraz jeszcze zanim klient otrzyma u mnie np. kotleta to minie chyba godzina, bo muszę go opisać ile bułki dodaję, termometrem sprawdzić temperaturę w kotlecie itp.Oczywiście tylko w Polsce mogą dziać się takie rzeczy... odpowiedz »
kotlecik
[2006-04-18 15:15 84.10.241.*]
z tym okreslaniem ile bulki jest dodawane itd. to przesada..wystarczy ze w ksiedze haccp okreslisz w widelkach ile jest dodawane danego skladnika i tyle. raz dasz mniej raz wiecej.nierealnym jest zeby okresalc co do grama. a co do temperatury to piszesz tylko ze mieso jest przetrzymywane w takich i takich warunkach...jezeli lodowka wyposazona jest w termometr wmontowany fabrycznie odpowiedzialnosc za sprawne dzilanie zganiasz na serwis...co roku robisz serwis urzadzen i tyle. odpowiedzialnosc za jakosc wody ponosi zaklad wodno kanalizacyjny. jak ktos chcce sie skonsultowac to piszczie zadra81@o2.pl odpowiedz »
dotyczy absurdu
[2006-04-27 10:06 80.53.60.*]
Kto u państwa wprowadzał taki system? może kupił Pan głupi gotowce, system nie polega na bzdurmych zapisach. tylko na zapisach w punktach krytycznych., a takich w małych firmach jest jeden , dwa. Pierwsze słyszę, że trzeba coś zapisywać przed wydaniem kotletów?. Prawo tego nie wymaga. Systemy HACCP zaczyna funkcjonować w całym świecie. Jeżeli korzystał Pan z informacjii od niedoukwe, to można system zweryfikować i wyłaczyć zapisy i postepowania niepotrzebne odpowiedz »
dotyczy absurdu
[2006-12-20 12:52 83.16.100.*]
Witam! To chyba Pan pobieżnie zna przepisy HACCP! Zapraszam do pierwszego lepszegp przedszkola - zobaczy Pan co za wspaniałą dokumentacje nam kazali prowadzić- i nie tylko kotleta to dotyczy! Sama pracuję w przedszkolu - cały ten system jest beznadziejny. A roboty 2x tyle - oczywiście papierkowej - jakby nie można się było zająć bardziej konstruktywnymi sprawami. odpowiedz »
dotyczy odpowiedzi na absurdu
[2008-03-28 01:00 78.88.50.*]
Pracuję w gastronomi ponad dwadzieścia lat i o ile wiem w Polsce obowiązują od wielu lat podobne zasady co system HACCAP. Zasady te były wymagane przez sanepid, ale nie wymagały tylu dokumentów co teraz. Przestrzeganie higieny, prawidłowe przechowywanie żywności itp. zasady; większość z nas wyniosło ze szkoły. łatwo powiedzieć że system haccap dla autora "absurd" przygotował jakiś nieuk, może to i prawda, ale czy wie pan ile żądają profesjonalne firmy? Dla restauracji w której pracuję jest to kilkanaście tysięcy złotych. odpowiedz »
HACCAP
[2005-06-14 12:24 999.999.999.*]
Gdzie trzeba zgłosić rozpoczęcie wdrażania systemu HACCAP ? odpowiedz »
HACCAP
[2006-12-05 14:05 83.24.228.*]
Niestey zgodnie z nową ustawą za brak HACCP można być ukaranym karą grzywny. odpowiedz »
HACCAP
[2006-12-05 14:08 83.24.228.*]
Nie ma obowiązku zgłaszania. Jednostki kontrolne sprawdzają czy się ma podczas kontroli. Joanna TS odpowiedz »
HACCAP
[2010-04-20 07:31 79.186.108.*]
haccp-polska.pl
ISO 22000
Haccp, ghp, gmp w gastronomii i handlu odpowiedz »
HACCP
[2005-10-21 21:21 999.999.999.*]
Tak tu przyznam rację. Jest to złośliwy wymysł i wymóg ludzi podejmujacych szybkie i głupie decyzje. nigdzie w Uni Europejskiej nie jest to tak przestrzegane jak u nas. Osoby a włściwie debile podejmujące decyzje w tym kierunku nigdy nie pracowały chyba w gastronnomi przez dłuższy okres czasu. Nie maja na ten temat zielonego pojęcia jak to ma działać w praktyce. Z ogromną przyjemnością poprosiłbym rzeszę decydentów aby przepracowali choćby tydzień w restauracji przestrzegając podpisanych przez siebie rozporządzeń. Ciekaw jestem jak długo uważaliby że ich decyzje są słuszne. Zyczę powodzenia! odpowiedz »
HACCP
[2006-11-16 09:18 83.30.24.*]
To czyste wariactwo. Czy w Polsce nie można wypracować czegoś normalnego? odpowiedz »
HACCP
[2006-02-21 16:51 83.144.108.*]
HACCP to jest jedno wielki nieporozumienie. Dajcie ludziom warunki do pracy .a potem wymagajcie przepisów. PUNKT WIDZENIA ZALEŻY OD PUNKTU SIEDZENIA. Z niczego coś się nie zrobi. Pozdrawiam wszystkich zdesperowanych. odpowiedz »
Będą kary za brak HACCP?
[2007-10-23 22:53 87.99.44.*]
Z punktu wiedzenia właściciela firmy prod.żywność jest to absurd...lecz z punktu widzenia klienta konieczność(oczywiście nie dla wszystkich) Jednakze jako ze skończyłem towaroznawstwo żywności oraz mam patent adytora sys. HACCP wiem że nie jest to takie trudne, nie jest upierdliwe itd. Kwestia przyzwyczajenia... odpowiedz »
totalna głupota
[2009-12-09 13:39 83.28.171.*]
To jest paranoja. Pewnie Sanepid nie ma się jak utrzymać, więc będzie lepił kary. Przecież każdy wie, że to niczego nie zmieni a wręcz przeciwnie, bo zamiast zajmować się pracą będziemy zajmować się papierami!!!!! odpowiedz »
totalna głupota
[2010-04-05 20:49 213.77.61.*]
calkowicie popieram wszystkie wpisy.koledzy,szable w dlon !!!!! trzeba powalczyc z tym debilizmem!!! az takich glupot nie bylo nawet za komuny.po co komu informacje na temat podgrzanej zupy .tusk obiecywal,ze polskim przedsiebiorcom beda zazdroscic ci z zagranicy,palikot mial likwidowac bzdury w polskim prawie a tymczasem nic,jeszcze gorzej. haccp to rekord swiata w przeszkadzaniu ludziom w pracy!!!!! odpowiedz »
Dział gastronomia:
Ferie nad Bałtykiem lepsze niż rok
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Dział hotele, pensjonaty:
Pierwszy Mövenpick otwarł się w
Nowe pokolenie to wyzwanie dla
Starsze aktualności:
Jak inwestycja w przyczepę kempingową zmienia oblicze
Dziwny konkurs na dyrektorów
Trzysetny franczyzowy salon
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Rusza połączenie Kraków-Kopenhaga
Plan rozwoju Balic trafił do prokuratora!
100 lat istnienia schroniska w Markowych Szczawinach
Podróżny żąda od Lufthansy wypłaty odszkodowania za opóźniony lot
Na Warmii i Mazurach coraz więcej luksusowych hoteli
ULC: w I kwartale 2009 roku polskie porty lotnicze obsłużyły ponad 3 mln pasażerów
KE: brak zgody na fuzję greckich przewoźników lotniczych
Tani lot z Warszawy? Wyrusz z interREGIO do Krakowa i leć z easyJet
Warszawiacy coraz chętniej kupują elektroniczne bilety miejskie
MCI sprzedał akcje Travelplanet.pl
Linie TAP Portugal rozpocząły loty z Warszawy do Lizbony
Austria zamierza sprzedać Austrian Airlines Lufthansie?
Biuro turystyczne sportowym sponsorem
Wakacyjny raport Enovatis: Co, gdzie, jak, z kim i dokąd?
W projekcie "Turystyka Wspólna Sprawa" powstanie około 35 grup partnerskich!