Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
- poszukiwany przewodnik po Pradze 28.05
- pilot Rumunia oraz Włochy-Francja-Monako
- Specjalista ds. Turystyki Itaka Galeria Łódzka
- Animator dla dzieci - TUNEZJA
- Pilot wycieczek
- Koordynator rejsów czarterowych
Zobacz także
Były prezes wrocławskiego lotniska w zarządzie CPK
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej chronione
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie bonu?
Rada UE przyjęła rozporządzenie w sprawie wynajmu krótkoterminowego
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
LOT wydzieli bazę techniczną?
LOT zamierza wydzielić bazę techniczną. O tym pomyśle mówiono już niejednokrotnie, ale teraz zarząd mówi, że jest to jeden z ważnych celów, który niedługo zostanie osiągnięty.
- W strategii na lata 2008 - 2012 założyliśmy zbudowanie przejrzystej struktury grupy. Wydzielenie bazy to realizacja tego planu. Firma LOT Aircraft Maintenance Services będzie zajmowała się obsługą techniczną, a spółka matka ma skupić się na działalności lotniczej - tłumaczy Piotr Siennicki, prezes LOT.
Jak podaje "Parkiet" rada nadzorcza LOT-u wyda zgodę na utworzenie spółki zależnej w poniedziałek, do której aportem zostanie wniesiona część majątku bazy technicznej serwisującej samoloty (hangary i grunty będą nadal własnością LOT, a AMS będzie ich dzierżawcą). Na przeniesienie majątku zgodę muszą jeszcze wyrazić akcjonariusze (największym jest Skarb Państwa, ma 67,97 proc. kapitału).
Wydzielona baza ma zacząć funkcjonować na początku przyszłego roku. Jednak do tego czasu niezbędne jest uzyskanie licencji i certyfikatów, które umożliwiają dokonywanie obsługi technicznej samolotów. Baza, która aktualnie istnieje posiada te licencje, lecz ze względu na fakt powstawania nowego podmiotu konieczne jest uzyskanie ich raz jeszcze. Jednak nie powinno być z tym problemów.
- Rozmawialiśmy już na ten temat z Urzędem Lotnictwa Cywilnego i mamy jego przychylność - mówi w dzienniku P. Siennicki.
Przez pierwszy rok funkcjonowania baza techniczna ma rozwinąć się organizacyjnie i operacyjnie do poszerzenia oferty. Jest to niezbędny krok do świadczenia usług w większym zakresie.
- W tym okresie wydzielona spółka ma już zarobić na czysto kilkanaście milionów złotych- wynika z szacunków zarządu LOT-u.
- Żeby zdobyć kolejne kontrakty, konieczne będzie dostosowanie oferty bazy do standardów europejskich. Chodzi m.in. o to, żeby działała ona przez całą dobę. Teraz baza techniczna pracuje tylko na jedną zmianę - mówi Siennicki.
Początkowo baza będzie obsługiwała samoloty Embraer oraz Boeing, później ma poszerzyć usługi o inne maszyny.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Powstanie baza techniczna LOT
[2008-10-18 19:18 194.187.55.*]
Powstanie baza techniczna LOT
[2009-12-26 11:58 194.153.119.*]
pierwsza sprawa to (sprostowanie) baza pracuje na dwie zmiany a nie na jedną jak mówi pan Siennicki , druga sprawa kim baza będzie chciała świadczyć usługi jeżeli zwalnia się tanią siłe roboczą , tzw : mechaników lotniczych bezsens całkowity , chyba że to wszystko fikcja
sam niewiem jedna wielka niewiadoma ????? odpowiedz »Powstanie baza techniczna LOT
[2010-02-23 08:07 85.222.87.*]
Sprawa wydzielenia bazy ciągnie się juz od kilku lat i bez żadnych efektów jak wszystko w tym kraju...tylko zwalnianie ludzi ,dobrze wyszkolonych młodych mechaników...To się w glowach nie mieści remonty obcych samolotów fajnie to brzmi,będziemy zarabiać kokosy itd: nasza flota coraz starsza remontujemy własne samoloty w kilku nawet slotach bywa ze i 5-6 samolotów w jednym czasie.Czasami nie ma gdzie ustawić samolotów na tzw przeglad lekki.O czym my rozmawiamy, przyjdą do lotu DREAMLINERY i też nie ma ich gdzie wstawić na przegląd techniczny...Hangar nr 4 robi się hangarem "przegladów ciężkich" zajmuje od 2-5 slotów gdzie 6 slotów to maximum,hangar nr 3 bywa że 3 ATRy stoją na przeglądzie C pozostaje więc H1 który jest lakiernią no i oczywiście H2 jak stanie 767 też na C to jest juz kiepsko...Jednym słowem zmierzam do tego że baza powinna się rozwinąć pod wzgledem ilości mechaników jak i pod wzgledem zaplecza do obsługi samolotów mam na myśli nowe Hangary oraz działy warsztatowe.To z grubsza tyle co do wizji wydzielenia Bazy Technicznej odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Dział centra informacji i promocji:
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Turystyka z gorszą obsługą
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Starsze aktualności:
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Ukraińskie stowarzyszenie touroperatorów przyjęte do
Wakacje latających
Pożyczka dla Zamku Królewskiego
PIT przedłużył terminy zgłoszeń do udziału w targach turystycznych
Euro 2008 w Austrii wymaga ulepszenia procesu wydawania wiz
Wzmożone kontrole na kąpieliskach!
Ustawa-bubel powoduje problemy z paszportami dla siedmiolatków
Decyzja o fuzji Condor i Air Berlin zapadnie 11 sierpnia
Boże Narodzenie na Wyspach Brytyjskich
Turyści rezygnują z wyjazdów do Grecji, biura nie chcą zwracać pieniędzy
Magda Gessler krytykowana przez sanepid
Lublin: Biuro Promocji Miasta straszy zamiast zachęcać
Pierwszy rok portu lotniczego w Bydgoszczy