Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot - Szlak Piastowski 05-07.06.2024
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
Szklarska Poręba pracuje nad własną marką
Posiadanie silnej marki jest podstawowym elementem, który gwarantuje odniesienie sukcesu. Przewaga konkurencyjna atrakcyjnych turystycznie miejscowości polega na wyróżnieniu się przez silną oraz unikalną markę.
Szklarska Poręba już od wielu lat inwestuje w promocję turystyczną. Dzięki temu miasto znane jest wśród wielu turystów. Jednak nie można jeszcze mówić o Szklarskiej Porębie jako o silnej marce. Dlatego też postanowiono opracować strategię marketingu i strategię Marki Miasta Szklarska Poręba.
Szklarska Poręba zdecydowała się zwróciła się o pomoc do konsultantów zewnętrznych. Firma 2ba szkolenia i doradztwo strategiczne opracowała dla Szklarskiej Poręby nowatorskie rozwiązanie, które jest wyjątkowym połączeniem briefu na znak z zamkniętym konkursem. Nowa formuła konkursu dała możliwość wyboru w oparciu o badania najlepszej koncepcji. Koncepcje znaków badane były przy pomocy technik projekcyjnych oraz testów wizualnych. Natomiast sposób przeprowadzenia badań umożliwił merytoryczną weryfikację prac w odniesieniu do założeń strategicznych. Dzięki temu nielubiana przez profesjonalistów formuła konkursu zyskała zupełnie nowy wymiar.
Autorski program konsultantów zewnętrznych zastosowany dla Szklarskiej Poręby jest programem pilotażowym. Dotychczas żadne z polskich miast nie zastosowało podobnych rozwiązań. W ten sposób Szklarska Poręba sprawdza możliwości stworzenia marek dla miast, które nie mają budżetów promocyjnych na równi z dużymi miastami jak: Wrocław, Szczecin, czy Poznań.
Prace przy opracowywaniu założeń Marki Miasta Szklarska Poręba przebiegały w następujących etapach:
1. Audyt wizerunku turystycznego Szklarskiej Poręby przy współdziałaniu konsultantów zewnętrznych: firmy 2ba szkolenia i doradztwo strategiczne oraz tzw. Zespołu Osób Kluczowych, który złożony był z przedstawicieli urzędu i branży turystycznej. Wnioski z audytu stały się materiałem wyjściowym do dalszych prac.
2. Założenia strategiczne dla Marki Szklarskiej Poręby, gdzie z zaproponowanych przez konsultantów zewnętrznych sześciu kierunków strategicznych Miasto wybrało "Magiczny Wypoczynek". Kierunek ten zgodny jest z potencjałem turystycznym oferowanym przez Szklarską Porębę, a marka jest marką turystyczną . "Magiczny wypoczynek" jest sercem marki. Nadanie znaczenia magiczności wypoczynkowi ukierunkowuje komunikację z turystami. Dzięki temu mają oni czuć w Szklarskiej Porębie magiczną atmosferę, podziwiać magiczne widoki, dotknąć magii Radiowej "Trójki" oraz doświadczyć magicznej przeszłości Walończyków. Od teraz magia będzie nadawać nową jakość wypoczynkowi w Szklarskiej Porębie bez względu czy będzie to wypoczynek aktywny, kuracyjny, czy też połączony w uczestnictwem w imprezie. Ze wszystkich zaproponowanych kierunków dla marki ten właśnie najlepiej oddawał wyjątkowość Szklarskiej Poręby. Potwierdzili to turyści, wśród których przeprowadzono badania. Dlatego też Miasto przyjęło do realizacji właśnie tę propozycję. Władze miasta zaznaczają, że dotychczas żadna z polskich miejscowości nie pozycjonowała się w ten sposób, co daje Szklarskiej Porębie efekt bycia "nr 1".
3. Zamknięty konkurs na Znak Marki Szklarskiej Poręby, który adresowany był do wybranych firm. Przygotowany na podstawie założeń strategicznych brief firmy stworzono rozwiązania projektowe dla Miasta. Natomiast po przeprowadzonych wraz z konsultantami zewnętrznymi badaniach wybrano został znak zaproponowany przez firmę Orfin z Wrocławia. Ostateczne korekty oraz badania dały efekt końcowy w postaci Znaku Marki Szklarskiej Poręby.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Remont podczas kolonii oraz segregacja dzieci na normalne i patologiczne
Najlepszy hotel SPA 2007 roku - Hotel SPA Dr Irena Eris Wzgórza Dylewskie
Chaos komunikacyjny w Hiszpanii
Ekstremalne wycieczki na Białoruś
Wielkopolska: rozpoczęło działalność przedstawicielstwo Brandenburgii
Zielona Góra: miasto sprzedało hotel Pod Wieżą
Rozporządzenie kubańskiego ministra turystyki
Warszawa - Mediolan z Wizz Air przez cały rok
W kwietniu 2008 starują Air Bee - nowe tanie włoskie linie lotnicze
Gdańsk sprzedaje inwestorom atrakcyjne działki pod hotele
Bydgoski Hotel City nagrodzony w konkursie Lodołamacze 2009
PKP zbankrutuje, bo kolejarze żądają wysokich podwyżek?
Pamiątki z wakacji, czyli czego nie można zabrać do kraju?
Chińskie linie Hainan Airlines wchodzą do Polski oferując loty do Pekinu