Deutsche Bahn wchodzi na polski rynek przewozów pasażerskich
Deutsche Bahn - niemiecki przewoźnik kolejowy, zwrócił się do polskiego Urzędu Transportu Kolejowego z wnioskiem o przyznanie licencji na przewozy pasażerskie. Zapowiada, że nie chce konkurować z polskimi przewoźnikami, a współpracować z nimi.
Jeżeli chodzi o siatkę połączeń, jaką planuje stworzyć przewoźnik, to Niemcy zastanawiają się nad uruchomieniem składów na czterech najistotniejszych trasach w Polsce: z Warszawy do Gdyni, Katowic, Krakowa oraz Poznania. Te trasy są bardzo dochodowe dla przewoźników, a uruchomienie konkurencyjnych połączeń może oznaczać rozpoczęcie wojny cenowej o polskiego pasażera.
W Polsce obowiązują od początku roku przepisy przyjęte przez UE w 2007 r., które otwierają rynek na konkurencję oraz umożliwiają tzw. kabotaż po drodze. Wszyscy przewoźnicy posiadający odpowiednie licencje, przestrzegający standardów jakości i bezpieczeństwa powinni mieć równy dostęp do infrastruktury na trasach międzynarodowych.
Deutsche Bahn zapowiedział, że ma zamiar rozwijać istniejącą współpracę z polskim przewoźnikiem, która obejmuje np. ekspres Berlin-Warszawa, a także pociąg "Wawel", podróżujący z Hamburga do Krakowa i z powrotem. Firma chce wzmocnić ową ofertę oraz pozyskać nowych pasażerów m.in. dzięki poprawie jakości tudzież obsługi. Aby móc zrealizować te cele DB nawiązała kooperację marketingową z PKP Intercity.
Współpraca PKP Intercity z jej niemieckim odpowiednikiem układa się już od dłuższego czasu bardzo dobrze. Owa współpraca zaowocowała powstaniem wspólnego biura marketingowego, które działa obecnie w Niemczech. Wkrótce ma się przenieść do Warszawy oferując wspólne produkty, np. pociągi pomiędzy Warszawą a Berlinem, czy też Krakowem a Hamburgiem. PKP Intercity podpisało z DB Regio - niemiecką spółką zajmującą się obsługują kolejowych połączeń regionalnych, list intencyjny w sprawie wspólnego uruchomienia pociągu na trasie Berlin-Kołobrzeg. Na razie nie wiadomo, kiedy zacznie kursować,
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Plany Deutsche Bahn w Polsce
[2010-01-13 11:44 83.238.170.*]
Pociągi DB będą jeździć po tych samych zamarzniętych lub rozgrzanych torach i będą zasilane tą samą trakcją z soplami lodu. Co najwyżej będziemy bardziej luksusowo cierpieć: mniej marznąć zimą lub wlec się w klimatyzowanych wagonach latem. odpowiedz »
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
LOT zapowiada nowe połączenie z
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Korea Północna: otwarto pierwszy fast food
Okęcie będzie nowoczesne, ale drogie?
Linie SWISS członkiem Star Alliance
Heathrow w Londynie tematem książki Alain’a de Botton’a
Dane o pasażerach UE lecących do Stanów Zjednoczonych będą nadal przekazywane władzom USA
Nowe wrota do Muzeum Prado w Madrycie
Lufthansa uruchomi loty do Iraku
Polska, Niemcy, Francja i Austria blokuje dyrektywę o unijnym prawie jazdy
Deutsche Bahn: zniżkowe oferty na trasie Szczecin-Berlin
Z kim Polacy lubią spędzać czas na wakacjach, a za kim nie przepadają
Drugi hotel Dr Eris przyjmie gości już w kwietniu
Kraków: Marszałek Kotlinowski interweniuje w sprawie nielegalnie budowanego hotelu Stary