Ogłoszenia
Ogłoszenia
- pilotaż Wiedeń - Kras Morawski
- Pilot - Szlak Piastowski 05-07.06.2024
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
"Biznes" głównym motywem przyjazdów do Polski
Jak wynika z raportu Instytutu Turystyki, w pierwszej połowie roku 2005 Polskę odwiedziło 28,5 mln cudzoziemców i było to o ponad 5 procent więcej niż w tym samym okresie w ubiegłym roku.
Dlaczego?
Najczęściej podawanym motywem przyjazdu do Polski były sprawy służbowe i interesy (28%), wizyta w celach turystycznych (21%) oraz odwiedziny krewnych i znajomych (21%). Zmniejszyła się natomiast liczba wizyt tranzytowych. Inne cele wymieniane przez badanych to prywatny przyjazd szkoleniowy, podjęcie dorywczej pracy, cel zdrowotnym cele religijne.
Niemcy, częściej niż inni, wybierali jako motyw cele zdrowotne oraz odwiedziny w miejscu pochodzenia. 8% tych turystów z Niemiec wybrało kategorię "inne cele" zatem powodem ich przyjazdu mógł być zamiar zakupu usług.
Duża część turystów z Rosji i Białorusi i Ukrainy odwiedza Polskę w celu zakupów i w celu podjęcia dorywczej pracy.
Jak?
Większość turystów decyduje się na samodzielną organizację pobytu - w pierwszej połowie roku aż 78% turystów nie skorzystało z pośrednictwa biura podróży ale liczba ta spadła w porównaniu z rokiem 2004. 10% odwiedzających wykupiło pełny lub częściowy pakiet, ale było to 15% turystów z krajów Unii Europejskiej (z wyłączeniem nowych członków i Niemców)a aż 28% gości z krajów pozaeuropejskich.
12% turystów skorzystało z możliwości wcześniejszej rezerwacji.
Co się nie podobało?
Najwięcej uwag krytycznych dotyczyło kosztów pobytu (19%) i jest to tendencja utrzymująca się od dwóch lat. Najrzadziej ten temat poruszali Niemcy, a najczęściej Rosjanie, Białorusini i Ukraińcy. Inne zarzuty to stan bezpieczeństwa (15%), stan sanitarny (14%), oraz warunki dojazdu, choć można zauważyć poprawę w ocenach wśród gości z krajów Unii w porównaniu do poprzednich lat.
Zarzutem jest także brak dostatecznej informacji turystycznej i odpowiedniego standardu usług turystycznych - te zastrzeżenia wysuwali przede wszystkim odwiedzający z krajów pozaeuropejskich oraz z krajów nieościennych Unii Europejskiej.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział biura turystyczne:
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
PLL LOT pozwał Ryanair do sądu
U wybrzeży Olandii na Bałtyku zatonął polski jacht
W świętokrzyskim powstanie Szlak Architektury Obronnej
Najlepsze hotele w Polsce w 2010 roku
Hotel Bielenda SPA na każdą kieszeń
Neckermann: styczniowe promocje cenowe na lato 2010
Polscy turyści wybierają zagraniczne wyjazdy czarterowe
Coraz więcej połączeń lotniczych na polskim niebie
Dla młodych Anglików Trójmiasto lepsze od Ibizy!
Rewal: iluminacja specjalnie dla turystów
Szef Kuchni do restauracji na statku w Sopocie
CITRON TRAVEL, ITAKA, R'TUR, EXIM TOURS, NECKERMANN NA GROUPONIE!!!!!
Powstanie światowa czarna lista linii lotniczych?
Testing - nowy zwyczaj w warszawskich restauracjach
Tunezja przeznaczy 45 mln euro na rozwój sektora hotelarskiego
Kraków: European Chapter Leaders Forum 2009
Największe centrum hotelowo-rozrywkowe powstaje pod Gdańskiem
Nagrodzony za poprawienie konkurencyjności na rynkach międzynarodowych
Załatwie prawojazdy kat b . C+E