Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent w Chorwacji
- Pilot wycieczek Włochy, Francja, UK
- Pilot do Budapesztu 28-31.05.25
- Rezydent w EXIMTOURS
- Biuro podróży w Warszawie zatrudni pracowników
- Grecja 2025! Przewodnik, Pracownik...
- PRODUCT MANAGER
- Z-ca Kierownika / Specjalista ds. turystyki...
- Kosmetyki hotelowe
- Specjalista ds. Turystyki - Żyrardów
"Biznes" głównym motywem przyjazdów do Polski
Jak wynika z raportu Instytutu Turystyki, w pierwszej połowie roku 2005 Polskę odwiedziło 28,5 mln cudzoziemców i było to o ponad 5 procent więcej niż w tym samym okresie w ubiegłym roku.
Dlaczego?
Najczęściej podawanym motywem przyjazdu do Polski były sprawy służbowe i interesy (28%), wizyta w celach turystycznych (21%) oraz odwiedziny krewnych i znajomych (21%). Zmniejszyła się natomiast liczba wizyt tranzytowych. Inne cele wymieniane przez badanych to prywatny przyjazd szkoleniowy, podjęcie dorywczej pracy, cel zdrowotnym cele religijne.
Niemcy, częściej niż inni, wybierali jako motyw cele zdrowotne oraz odwiedziny w miejscu pochodzenia. 8% tych turystów z Niemiec wybrało kategorię "inne cele" zatem powodem ich przyjazdu mógł być zamiar zakupu usług.
Duża część turystów z Rosji i Białorusi i Ukrainy odwiedza Polskę w celu zakupów i w celu podjęcia dorywczej pracy.
Jak?
Większość turystów decyduje się na samodzielną organizację pobytu - w pierwszej połowie roku aż 78% turystów nie skorzystało z pośrednictwa biura podróży ale liczba ta spadła w porównaniu z rokiem 2004. 10% odwiedzających wykupiło pełny lub częściowy pakiet, ale było to 15% turystów z krajów Unii Europejskiej (z wyłączeniem nowych członków i Niemców)a aż 28% gości z krajów pozaeuropejskich.
12% turystów skorzystało z możliwości wcześniejszej rezerwacji.
Co się nie podobało?
Najwięcej uwag krytycznych dotyczyło kosztów pobytu (19%) i jest to tendencja utrzymująca się od dwóch lat. Najrzadziej ten temat poruszali Niemcy, a najczęściej Rosjanie, Białorusini i Ukraińcy. Inne zarzuty to stan bezpieczeństwa (15%), stan sanitarny (14%), oraz warunki dojazdu, choć można zauważyć poprawę w ocenach wśród gości z krajów Unii w porównaniu do poprzednich lat.
Zarzutem jest także brak dostatecznej informacji turystycznej i odpowiedniego standardu usług turystycznych - te zastrzeżenia wysuwali przede wszystkim odwiedzający z krajów pozaeuropejskich oraz z krajów nieościennych Unii Europejskiej.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Długie weekendy listopadowe również
Dział biura turystyczne:
Przychody ze sprzedaży w Rainbow wciąż na
Jest decyzja w sprawie gwarancji Join
Wakacje.pl świętują milion
Starsze aktualności:
WTTC: sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje
Władze Wenecji ograniczą liczebność grup
Kontrole na granicy ze Słowacją znów
Zmiana lidera kierunku na city
Polska Wschodnia - tanie pożyczki dla
Grecos promuje Grecję
UE szykuje zmiany w przepisach dot. czasu pracy
ACI EUROPE publikuje wytyczne dot. obsługi pasażerów z niewidocznymi
Ruszył fundusz pożyczek dla firm turystycznych ze wschodniej
Jeśli pasażer sam załatwi sobie lot zastępczy, może nie dostać odszkodowania za
PLL LOT pozwał Ryanair do sądu
U wybrzeży Olandii na Bałtyku zatonął polski jacht
W świętokrzyskim powstanie Szlak Architektury Obronnej
Najlepsze hotele w Polsce w 2010 roku
Hotel Bielenda SPA na każdą kieszeń
Neckermann: styczniowe promocje cenowe na lato 2010
Polscy turyści wybierają zagraniczne wyjazdy czarterowe
Coraz więcej połączeń lotniczych na polskim niebie
Dla młodych Anglików Trójmiasto lepsze od Ibizy!
Rewal: iluminacja specjalnie dla turystów
CITRON TRAVEL, ITAKA, R'TUR, EXIM TOURS, NECKERMANN NA GROUPONIE!!!!!
Powstanie światowa czarna lista linii lotniczych?
Testing - nowy zwyczaj w warszawskich restauracjach
Tunezja przeznaczy 45 mln euro na rozwój sektora hotelarskiego
Kraków: European Chapter Leaders Forum 2009
Największe centrum hotelowo-rozrywkowe powstaje pod Gdańskiem
Nagrodzony za poprawienie konkurencyjności na rynkach międzynarodowych
Załatwie prawojazdy kat b . C+E