TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Co przyciąga turystów do Polski?

Organizowane w Barcelonie, targi turystyki biznesowej - EIBTM pozwoliły odpowiedzieć na pytanie, co może przyciągnąć turystów do Polski.


Targi te odbyły się w dniach 30.11-2.12.2004 r, a zostały zorganizowane przez Reed Travel Exhibitions oraz Barcelona Cenvention Bureau. Zjechali się na nie touroperatorzy, przewoźnicy, hotelarze, narodowe organizacje turystyczne oraz organizatorzy profesjonalnych kongresów czy konferencji. W sumie, w targach udział wzięło ponad 2500 wystawców z ponad 100 krajów.

Na targach swoje stoisko miała także Polska. Zorganizowane ono było przez Convention Bureau of Poland oraz POIT-Madryt, a jego powierzchnia wystawowa to ponad 35 m kw.

Szczególną uwagę chcemy jednak zwrócić, na wypowiedź, Roberta Davidsona, wybitnego eksperta brytyjskiego z Westminster University. Powiedział on, że w Polsce był trzykrotnie i nasunęły mu się trzy spostrzeżenia na temat naszego kraju:

  • Polska ma bardo dobrze rozwiniętą infrastrukturę hotelową, przede wszystkimw Warszawie i Krakowie oraz posiada personel, który jest bardzo wykwalifikowany. Przede wszystkim chodzi tu o gastronomię, hotele oraz biura podróży. Dodatkowym atutem jest bardzo dobra polska kuchnia.

  • Polska posiada towary o wysokim standardzie, który można kupić za małe pieniądze. Powodem tego są niskie zarobki Polaków w stosunku do państw Europy Zachodniej.

  • Polska charakteryzuje się niskimi kosztami organizacji kongresów międzynarodowych w stosunku do krajów Europy Zachodniej. Stosunek ten wynosi mniej więcej wartość 1:6.

Kończąc powiedział także, że "nikt z Polski go nie opłacił, aby mówić takie miłe słowa o tym kraju" i zaprosił zebranych do odwiedzenia polskiego stoiska narodowego.

Conventions Bureau of Poland przeprowadziło 67 spotkań handlowych z kontrahentami z całego świata. Głównie pytano o imprezy motywacyjne w całej Polsce oraz o miejsca, gdzie można zorganizować kongresy czy konferencje. Z powyższych twierdzeń można wywnioskować, ze największym zainteresowaniem cieszą się imprezy typu incentive do Polski oraz organizowanie narad branżowych oraz średnich konferencji. W przygotowywanych przez polską branżę turystyczną ofertach główny nacisk należałoby położyć na green incentive i folk incentive.

Podsumowując targi w Barcelonie, należy podkreślić fakt, że Polska jest najlepiej rozpoznawalnym krajem, z nowo przyjętych państw Unii Europejskiej, pod względem miejsca, w którym można organizować spotkania oraz wyjazdy motywacyjne.

Zainteresowanych informujemy, że przyszłoroczne targi EIBTM odbędą się w dniach 29.11-1.12 2005 r.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
EIBTM polskie targi turystyki biznesowej w Barcelonie promocja Polski targi w barcelonie co przyciąga turystów do Polski zarobki ekspress rozkład jazdy łódź ekspres warszawa turystyka turystyczne w Polska




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję