Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specialista ds. sprzedaży
- Rezydent biura podróży 2024 (Chalkidiki)
- Pilotaż 27-30.05.2024 do Warszawy
- Junior Reservation Manager
- Pilot na wycieczkę do Wiednia 3 - 4 maja
- Pracownik biura podróży od kwiecien - maj 2024...
- Junior Reservation Manager
- Instruktor kitesurfingu/windsurfingu
- Specjalista ds Turystyki Itaka
- Praca na Zielonych Szkołach CHRIS
Co z Terminalem 2 na Okęciu? Zapadną ostateczne decyzje?
Decyzje dotyczące dopuszczenia do publicznego użytku, (choć w części) Terminalu 2 na warszawskim Okęciu mają zapaść do końca września. Jeśli tak się nie stanie to, jak mówi Eugeniusz Wróbel, odpowiedzialny w resorcie za sprawy lotnictwa, zapadną "radykalne decyzje". Nie zdradził jednak o jakie dokładnie chodzi działania. Jeden z przedstawicieli resortu powiedział nieoficjalnie PAP, że może nawet dojść do zerwania umowy z wykonawcą.
We wtorek wiceminister uczestniczący w katowickich targach górnictwa powiedział PAP, że jeśli dopuszczenie Terminalu 2 nie nastąpi pod koniec września, dyrektor naczelny przedsiębiorstwa (Porty Lotnicze), mając poparcie organu założycielskiego, będzie zmuszony do podjęcia radykalnych decyzji. Eugeniusz Wróbel nie chce jednak wyprzedzać faktów. Uważa on, że między dopuszczeniem obiektu do użytku fizycznego a uruchomieniem terminalu mogą być 1-2 tygodnie. Decyzje, które miałyby zapaść w tej sprawie mają prowadzić do prawidłowego uruchomienia terminalu.
Wiceminister powiedział także, że dopuszczenie warunkowe do użytkowania części odlotów terminalu jest zależne od straży pożarnej, która jest w trakcie oceniania, czy wcześniejsze usterki ochrony przeciwpożarowej zostały wyeliminowane. Opinia pozytywna strażaków jest konieczna, aby wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego dopuścił do otwarcia budynku.
Konsorcjum Ferrovial Agroman-Budimex- Estudio Lamela jest wykonawcą inwestycji. Jego przedstawiciele sugerowali wcześniej komendzie wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej warunkowy odbiór budynku. Obecnie, w terminalu 2 działa jedynie hala przylotów.
Wielokrotnie, termin oddania całej inwestycji był przesuwany, ostatnio uzgodniono, że będzie to 30 kwietnia, niestety i tym razem skończyło się na obietnicach.
Cały kontrakt będzie kosztować ponad 240 mln USD. Wcześniej szacowano jego wartość na 222 mln USD, pierwotnie umowa miała przypieczętować sumę 200 mln USD.
Nowy terminal umożliwi korzystanie z lotniska w Warszawie 12 mln osób rocznie. W roku 2005 z Terminala 1 odprawiono 7,1 mln pasażerów, chociaż jest on obliczony na 3,5 mln. Nowy terminal jest dwa razy większy od terminalu 1, jego powierzchnia wynosi 110 tys. m kw.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
TUI stawia na sztuczną
Można składać oferty w Programie wsparcia
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
NetJets Europe wzbogaca flotę, bo rośnie popyt na czarterowe loty biznesowe
We francuskich restauracjach będą alkomaty
Za 25 lat na niebie pojawi się samolot osiągający prędkość 6000 km/h
Nowy terminal pasażerski w Balicach
Dania z woka - pomysł na dobry interes?
Czy granica Turcja - Cypr zostanie zniesiona?
Podlaskie: 14 z 15 skontrolowanych hoteli oszukuje?
Przewoźnicy i porty lotnicze muszą się przygotować do obsługi pasażerów niepełnosprawnych
Największy wycieczkowiec w historii Gdyni
Jedziesz do Wenecji? Pamiętaj o przestrzeganiu zasad!
Świąteczne atrakcje Wielkiej Brytanii
Polski kawior robi furorę za granicą
Samoloty Wizz Air lecące z Poznania do Sztokholmu wylądują na lotnisku w Vasteras