TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Airbus A380 - pierwszy lot największego samolotu pasażerskiego

We wtorek, 16 października z lotniska w Tuluzie na południu Francji tuż przed północą wystartował w swój dziewiczy rejs do Singapuru największy w historii lotnictwa samolot pasażerski Airbus A380, który kupiły singapurskie linie lotnicze.


Franklin Auber, dyrektor francuskiego oddziału singapurskiego towarzystwa lotniczego poinformował, że pierwszy, komercyjny egzemplarz nowej maszyny przewiózł na pokładzie trzydzieści kilka osób, wśród których byli pracownicy Singapore Airlines, piloci, technicy i personel nawigujący.

Samolot pokonał trasę do Singapuru bez międzylądowania w ciągu 13 godzin. Na lotnisku w Singapurze oczekiwali go między innymi przedstawiciele najwyższych władz singapurskich wraz z premierem Lee Hsien Loongiem.

Pierwszy komercyjny lot nowego samolotu zaplanowano na 25 października na trasie Singapur - Sydney w Australii. Na tym odcinku maszyna będzie w przyszłości latać na stałe. Bilety na pierwszy lot komercyjny były licytowane na cele charytatywne. W sumie uzbierano 1,25 mln USD, co daje średnią 2650 USD za jeden bilet.

Pierwszy A380 został wykończony bardzo luksusowo poprzez zmniejszenie ilości miejsc pasażerskich, których jest tylko 471. Natomiast w najoszczędniejszej z planowanych wersji, która przeznaczona będzie na turystykę czarterową, ma się pomieścić aż 853 pasażerów.

Singapore Airlines otrzymało największy liniowy samolot na świecie w poniedziałek, 15 października po półtorarocznej zwłoce, która spowodowana była komplikacjami technicznymi oraz organizacyjnymi, które wystąpiły podczas prototypowej produkcji.

Chew Choon Seng, szef singapurskich linii na uroczystej inauguracji w głównych zakładach Airbusa w Tuluzie wyznał, że "warto było czekać".

Europejskie konsorcjum otrzymało już zamówienia na 189 samolotów - gigantów, które złożyło 16 linii lotniczych, głównie z rejonu Zatoki Perskiej, Azji i Europy. W przyszłym roku odbiorcy mają dostać 13 wielkich maszyn, w 2009 roku kolejne 25, natomiast w 2010 następne 44. Drugi egzemplarz A380 zostanie przekazany klientom dopiero na początku przyszłego roku.

Ekonomiści Airbusa uważają, że A380 "będzie najbardziej rentownym samolotem na świecie", po przeliczeniu na jedno miejsce pasażerskie. W porównaniu z głównym konkurentem, który lata od wielu dziesięcioleci Boeingiem B747, jego koszty jednostkowe będą niższe o 15 - 20%.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję