TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Polacy nie ufają biurom turystycznym!

Polacy nie ufają biurom turystycznym, a na wycieczki zagraniczne przeznaczają trzy razy mniej pieniędzy niż Węgrzy czy Estończycy i aż osiem razy mniej niż Niemcy - to wyniki ostatnio upublicznionego badania TNS OBOP przeprowadzonych na zlecenie Lufthansa City Center Grupa Polska.


Zgodnie z OPOBem, Polacy wydają na wyjazdy zagraniczne istotnie mniej niż mieszkańcy większości krajów Europy Środkowo-Wschodniej, którzy mają podobne dochodu. I tak: wydatki Węgrów na turystykę wyjazdową są 3 razy wyższe niż Polaków, Czechów zaś ponad 2 razy wyższe.

Chaos informacyjny obniża popyt na wycieczki

Ciekawostką jest fakt, iż 33% Polaków uważa, że główną przyczyną nie kupowania wycieczek zagranicznych jest niewystarczający zasób informacji na temat podróżowania. Turyści nie wiedzą jak spośród wielu ofert wybrać tą pasującą do upodobań, bezpieczną i w atrakcyjnej cenie. Badania wykazały, iż prawie połowa osób z wyższym wykształceniem deklaruje, że ma takie trudności. Zgodnie z wynikami badań tylko 11% Polaków nie ma problemu z wyborem optymalnej wycieczki spośród bogactwa ofert turystycznych dostępnych na rynku. Dotyczy to również osób z wyższym wykształceniem, kierowników i specjalistów oraz mieszkańców dużych miast, którzy często nie wiedzą w jaki sposób wybrać wycieczkę, tak by w rzeczywistości spełniała ich oczekiwania, na co zwracać uwagę podpisując umowę z organizatorem oraz gdzie się zgłosić i jak wyegzekwować zadośćuczynienie, jeśli biuro nie wywiązało się z podjętych zobowiązań.

Dodatkowo, Polacy obawiają się Internetu, jako narzędzia ułatwiającego wybór oferty turystycznej. Tylko 6% badanych oświadczyło, iż zdecydowałoby się na zakup wycieczki lub biletu lotniczego on-line.

Internet do szukania, tradycyjne biura do kupowania

Badania zrealizowane przez OBOP na zlecenie Lufthansa City Center Grupa Polska wykazały również, iż Polacy często szukają ofert turystycznych w Internecie, a przychodzą je kupić w tradycyjnej placówce, po zasięgnięciu rady konsultantów. - Z naszych badań wynika, że aż 53% Polaków obawia się, że kupując wyjazd zagraniczny bądź przelot przez Internet będzie miało do czynienia z fałszywym biurem podróży. Co ciekawe najbardziej nieufni są najmłodsi Polacy. Aż 66% osób w wieku 15-19 lat, czyli tych najbardziej obeznanych z Internetem, nie kupiłoby wycieczki. - mówi Marian Szypuła z Lufthansa City Center Grupa Polska.

Polacy cenią kontakt bezpośredni

Zagraniczny wyjazd wakacyjny to dla Polaków kwestia bardzo istotna. Dlatego większość z naszych rodaków woli dopilnować wszystkich formalności osobiście. W efekcie czego, aż 87% badanych stwierdziło, że najchętniej kupiłoby wycieczkę w biurze podróży.

Na komfort kupowania nie wpływa również znacząco rozmowa telefoniczna. Dopiero spotkanie "twarzą w twarz" z konsultantem daje Polakom dostateczny komfort. Aż jedna piąta badanych Polaków nie zdecydowałoby się na kupno wycieczki bądź biletu lotniczego przez Internet właśnie w obawie, przed brakiem ewentualnej pomocy ze strony biura w przypadku nieprzewidzianych kłopotów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
badania OBOP zaufanie klientów do biur turystycznych Lufthansa City Center Grupa Polska kupowanie wycieczek przez Internet on-line wycieczki wyjazdy podróże Polaków biura podróży w Polsce popyt na wycieczki Marian Szypuła zagraniczne biurze turystycznym kupno biletu lotniczego




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję