TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Znamy już siedem głównych filarów strategicznych PLL LOT

We wtorek, 16 października zarząd PLL LOT przedstawił założenia nowej strategii na lata 2008-2012. Oparta jest ona na zwiększeniu efektywności oferty w ramach siedmiu głównych filarów. Spółka zaplanowała między innymi ujednolicenie floty, pozostawienie dwóch marek w Grupie LOT, rozwój połączeń w kierunkach wschodnich (Rosja, Ukraina), a także wzrost sprzedaży internetowej do minimum 40% w 2012 roku. Zarząd zakłada również upublicznienie spółki na GPW w Warszawie już w przyszłym roku oraz przekroczenie 200 mln zł zysku netto w 2012 roku.


Piotr Siennicki, prezes zarządu PLL LOT wyznał - Przedstawiona dzisiaj strategia to kamień milowy mojej dotychczasowej pracy w PLL LOT. Jestem przekonany, że przygotowany przez nas program jest najlepszym możliwym planem działania dla LOT-u. Naszym najważniejszym celem jest osiągnięcie satysfakcjonującej docelowej rentowności, wejście na giełdę i szybko rosnąca liczba pasażerów oraz połączeń.

Głównymi założeniami strategii "Siedmiu Filarów" PLL LOT są:
1. Uproszczenie floty, która będzie zaprojektowana zgodnie z zasadą czterech stref: długodystansowej, krótkodystansowej, regionalnej oraz krajowej. Każda strefa będzie miała dedykowaną flotę oraz jeden model w ramach każdego typu samolotu.
2. Efektywna sieć połączeń z głównych polskich portów lotniczych, a także stworzenie w Warszawie węzła tranzytowego oraz wzrost bezpośrednich połączeń ze wszystkich lotnisk regionalnych.
3. Znaczne podwyższenie jakości obsługi klienta poprzez wprowadzenie nowoczesnych samolotów, przyspieszenie obsługi naziemnej, ograniczenie opóźnień i odwołań oraz skrócenie czasu przesiadek.
4. Redukcja kosztów operacyjnych, w tym wykorzystanie tańszego systemu dystrybucji, jakim jest internet. Zwiększenie sprzedaży internetowej do 40% w 2012 roku pozwoli na spadek kosztów dystrybucji o 30%.
5. Nowoczesny system taryf
6. Kultura korporacyjna nastawiona na klienta
7. Dwie marki. LOT będzie stanowił główny filar działania oraz podstawowe źródło zysku, natomiast Centralwings będzie tanim transportem powietrznym i alternatywą dla niskokosztowej konkurencji

Siennicki podkreśla - Zdecydowanie skupimy się na podniesieniu efektywności i innowacyjności oferty LOT-u, co zaowocuje wzrostem lojalności klientów. Założenia "gościnność z klasą" oraz "oszczędność i efektywność" to kluczowe przesłania, jakim będziemy hołdować. Z przewoźnika narodowego staniemy się przewoźnikiem preferowanym przez klientów latających do i z Polski, z kulturą organizacyjną nastawioną na klienta.

LOT zamierza też uruchomić połączenia azjatyckie. Przyczyniły się do tego rozwijające się kontakty gospodarcze, rosnące inwestycje firm japońskich i koreańskich w Polsce oraz znacząca emigracja wietnamska do Polski. Spółka przygotowuje się również do obsługi wzrastającego ruchu lotniczego związanego z Euro 2012.

Wzrośnie też liczba połączeń z Warszawy w kierunkach wschodnich, czyli do Rosji i na Ukrainę, a także na trasach długodystansowych. Nowością będzie elastyczne zarządzanie pojemnością, które będzie dostosowywać liczbę połączeń do sezonowości.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PLL LOT LOT przewoźnik strategia siedem filarów założenia flota Centralwings sprzedaż internetowa giełda Piotr Siennicki jakość obsługi taryfy połączenia azjatyckie Rosja Ukraina sezonowość filary strategicznego rozwoju plan strategiczny zdjecia biura zarząd 7 na biuro do sprzedaży w




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję