Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Zobacz także
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być spójne
Ruszyła budowa centrum symulatorowo-treningowego Ryanair
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc milczenia
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych przelotów
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to zwrócić?
Niedozwolone kłamstwa w reklamach. Czy znikną bilety za złotówkę?
Od piątku, 21 grudnia tego roku reklamy nie będą mogły już informować, że bilet lotniczy kosztuje złotówkę. Od tego dnia będą obowiązywać nowe przepisy.
21 grudnia wchodzi w życie nowa ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, która dostosowuje polskie prawo do unijnego. Niedozwolone będzie rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji lub prawdziwych, ale wprowadzających w błąd.
Będą musiały zniknąć między innymi reklamy biletów lotniczych za złotówkę. Zgodnie z nowym prawem cena musi zawierać wszystkie opłaty doliczane do ceny podstawowej biletu oraz podatki. Kamil Wnuk, rzecznik taniej linii lotniczej Centralwings wyznał - Od piątku będziemy już podawać ceny brutto, czyli ze wszystkimi opłatami dodatkowymi.
Iwona Smolak, radca prawny w kancelarii Gardocki i Partnerzy, zaznacza, że konsument, który zauważy złamanie ustawy może żądać zaniechania nieuczciwej praktyki handlowej, odszkodowania lub też zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny. Jeżeli sprawa zakończy się przed sądem, wówczas przedsiębiorca będzie musiał udowodnić, że klient się myli i oskarżyć go o wprowadzanie w błąd. Firmie grozić może także kara pieniężna. Smolak przyznaje - Będzie ona raczej niewielka: od 20 zł do 5 tys. zł, ale w tym wypadku firmy powinny się raczej bać utraty renomy niż kary pieniężnej.
Według Smolak lawiny pozwów raczej nie będzie, gdyż Polacy nie mają amerykańskiego temperamentu do występowania w sądzie. Dodaje, że z badań prezentowanych przez agencję reklamową Tequila Polska wynika, że aż 46% Polaków uważa, że reklama kłamie.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Nowy serwis o tematyce turystycznej
Ruch na Okęciu będzie lepiej zorganizowany?
Norweski wyścig o organizację zimowych igrzysk
Rośnie popularność Warszawy wśród Amerykanów
Inauguracja tanich linii lotniczych na Ukrainie
Japończyk zamieszkał na meksykańskim lotnisku
W Gdańsku, Krakowie i Katowicach ruszył nowy system zarządzania ruchem lotniczym
Więcej gości w czeskich uzdrowiskach
TOPR-owcy będą szukać zagubionego turystę przez jego telefon komórkowy
Condor również na "polskim niebie"!
Wieliczka: spotkanie przedstawicieli kilkunastu kopalń europejskich
Bratysława: Kiermasz Bożonarodzeniowy kusi smakołykami i świątecznymi upominkami!
Mróz sparaliżował ruch pociagów
KE zakazała Polsce pobierania od przewoźników VAT-u niezgodnego z prawem unijnym
Pobyt w hotelu z gwiazdą Barcelony?
Likwidacja POT to marnowanie pieniędzy
Lubelskie: właściciele obiektów noclegowych omijają przepisy
X Targi Turystyczne Tourtec w Jeleniej Górze