TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Dzięki fuzji Delty i Northwest powstanie w USA największy przewoźnik lotniczy świata

Amerykańskie linie lotnicze Delta i Northwest łączą się, tworząc w ten sposób największą linię lotniczą świata pod względem liczby obsługiwanych pasażerów. Wspólnie łatwiej będzie przetrwać amerykańską recesję oraz poradzić sobie z rekordowo wysokimi kosztami paliwa.


Linie lotnicze narzekają na bardzo wysokie koszty paliwa. Analitycy Calyon Securities uważają, że w tym roku branża lotnicza w USA straci nawet 1 mld USD. Mniejsi przewoźnicy nie wytrzymują tej sytuacji i bankrutują. Upadłość ogłosiły już Skybus Airlines, Aloha, ATA Airlines i Frontline. Natomiast większe linie łączą się, aby przetrwać. We wtorek, 15 kwietnia fuzję ogłosiły Delta i Northwest, czyli odpowiednio trzecia i piąta co do wielkości linia lotnicza w Stanach Zjednoczonych.

Jeżeli połączenie zostanie zaakceptowane przez władze oraz związki zawodowe, nowy przewoźnik, który będzie działał pod marką Delta stanie się największą firmą lotniczą na świecie pod względem liczby obsługiwanych pasażerów. W ubiegłym roku linie w sumie miały 126,6 mln pasażerów, jednak tylko 21 mln z nich na trasach międzynarodowych. Obecni liderzy Southwest i American Airlines przewożą rocznie około 100 mln osób.

Nowa Delta może również okazać się największą linią lotniczą pod względem osiąganych dochodów, zrównując się z obecnym liderem, grupą Air France-KLM.

Nowa Delta będzie dysponowała w sumie 800 samolotami i będzie zatrudniać 75 tys. osób. Pasażerom zaoferuje połączenia do 390 miast w 67 krajach na całym świecie.

Według analityków na rynku amerykańskim dojdzie do kolejnych konsolidacji. Większym firmom łatwiej radzić sobie z drożejącym paliwem oraz z rosnącą konkurencją z Europy.

Wraz z końcem marca weszło w życie nowe porozumienie Unia Europejska - USA o "otwartym niebie" nad Atlantykiem, na mocy którego linie lotnicze z krajów europejskich mogą swobodnie latać do USA z każdego unijnego portu lotniczego. Dodatkowo za kilka lat europejscy przewoźnicy mają też uzyskać prawo do obsługiwania tras wewnątrz USA.

Fuzja Delty i Northwest może przyspieszyć porozumienie między United Airlines i Continental, czyli odpowiednio czwartą i szóstą linią w USA. Ray Neidl z Calyon Securities zaznacza - Konsolidacja jest ciągle najważniejszą rzeczą w głowach wielu inwestorów i zarządzających liniami lotniczymi.

Przewoźnicy europejscy również rozważają konsolidację. Air France-KLM miał przejąć włoską Alitalię. Jednak oprotestowali to włoscy związkowcy i zarząd Air France-KLM zerwał negocjacje. W ubiegłym roku mówiono też o przejęcia udziałów w hiszpańskiej Iberii przez British Airways.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
fuzja konsolidacja połączenie przewoźnik Delta Northwest USA Stany Zjednoczone Calyon Securities Skybus Airlines Aloha ATA Airlines Frontline Air France-KLM United Airlines Continental Alitalia Iberia British Airways firma lotnicza linie lotnicze powstanie amerykańskie z delty w największy




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję