TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Ryanair będzie latał z Babimostu?

Największa tania linia lotnicza w Europie zapewnia, że prowadzi negocjacje z zarządcą Babimostu w sprawie uruchomienia połączeń. Zdaniem Tomasza Kułakowskiego, dyrektora marketingu Ryanaira na Europę Środkowo-Wschodnią, Zielona Góra jest dla irlandzkiego przewoźnika miastem bardzo atrakcyjnym.


Samoloty Ryanaira obecnie startują z ośmiu lotnisk w Polsce i latają na 28 międzynarodowych trasach. W zeszłym roku z usług firmy skorzystało 1,5 mln pasażerów na trasach z Polski i do Polski. Jeden samolot przewozi rocznie około 400 tys. pasażerów. Przewoźnik cieszy się pozycją lidera również pod względem punktualności, jakości obsługi oraz najniższych cen.

Ryanair warunki uruchomienia połączeń ustala z przedsiębiorstwem Państwowe Porty Lotnicze, które zarządza portem lotniczym w Babimoście. Zasadniczymi wymogami, które musiałby spełnić lotnisko, aby możliwe było uruchomienie tanich połączeń jest odpowiednio niska cena oraz czas obsługi samolotu niższy niż 25 minut.

Drugi warunek obecnie jest niemożliwy do spełnienia. Zdaniem Ryszarda Dobrowolskiego, dyrektora babimojskiego lotniska, do czasu rozbudowy terminalu czas obsługi samolotu będzie dłuższy.

Wadą portu lotniczego, która dotychczas zniechęcała tanich przewoźników do uruchomienia połączeń, był brak ILS, czyli nowoczesnego sprzętu radionawigacyjnego. Według Kułakowskiego, instalacja ILS nie jest warunkiem koniecznym. Najprawdopodobniej jednak w tym roku sprzęt pojawi się na lotnisku. W budżecie PPL na ten rok zapisano ok. 4 mln zł na jego założenie.

Negocjacje popiera Urząd Marszałkowski. Sebastian Ciemnoczołowski, wicemarszałek województwa odpowiedzialny za sprawy lotniska wyraża gotowość włączenia się do negocjacji oraz chęć finansowego wsparcia inwestycji. Podjęto już działania promujące połączenia do Warszawy.

Rzecznik prasowy przedsiębiorstwa Państwowe Porty Lotnicze, Artur Burak, nie potwierdza prowadzonych negocjacji. Twierdzi jednak, że PPL zależy na każdym przewoźniku, ponieważ od ilości połączeń zależy kondycja finansowa lotniska. Dlatego firma weźmie pod uwagę każdą propozycję złożoną przez przewoźnika.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Ryanair Ryanaira Babimost lotnisko w Babimoście tanie linie przewoźnik lotnisko portu lotniczego Zielona Góra Państwowe Porty Lotnicze PPL Ryszard Dobrowolski ILS Sebastian Ciemnoczołowski Artur Burak


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję