Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
- Kupię funkcjonujące biuro podróży
- GRECJA - REZYDENT
- Praca u multiagenta
- Poszukiwani piloci/przewodnicy od połowy maja
- Warszawa - Specjalista ds turystyki
- Sales Manager at RateHawk
Śląskie: badanie poziomu obsługi klienta w placówkach Informacji Turystycznej
Po raz pierwszy w historii, kilka tygodni temu przeprowadzono badanie poziomu obsługi klienta w placówkach Informacji Turystycznej województwa śląskiego. Zadania podjęło się Naukowe Koło Marketingu "Meritum" działające przy Akademii Ekonomicznej w Katowicach, przy współpracy z PENTOR Research International. Partnerem projektu była Śląska Organizacja Turystyczna.
Każdy z punktów IT w województwie śląskim był odwiedzany dwa razy, po to by móc rozróżnić podejście do obsługi klienta indywidualnego i grupowego. Według rankingu sporządzonego na podstawie wyników audytu dotyczącego obsługi klientów indywidualnych najlepsze okazało się Regionalne Centrum Informacji Turystycznej z Katowic prowadzone przez Śląską Organizację Turystyczną, drugą lokatę zajęło Centrum Rezerwacji Noclegów, IT - Wistour z Wisły prowadzone prze TWA Group Polska, trzecie było Gminne Centrum Informacji Turystycznej z Lipowej prowadzone przez tamtejszy Urząd Gminy.
W kategorii obsługi klientów grupowych, najwyższe noty audytorów otrzymało Centrum Rezerwacji Noclegów, IT - Wistour z Wisły, kolejne lokaty zajęli: Informacja o Mieście z Tarnowskich Gór oraz Regionalne Centrum Informacji Turystycznej z Katowic.
W ramach projektu wykorzystano technikę badawczą Mystery Shopping, na bazie której audytorzy pojawili się "incognito" w placówkach IT. Obserwowali tam uważnie zachowania personelu, sprawdzali jego kompetencje, fachowość oraz uprzejmość, a także szereg innych elementów niezwiązanych bezpośrednio z procesem świadczenia usług, takich jak wygląd placówki, jej oznakowanie, czy też higienę miejsca pracy. Oryginalność tej techniki badawczej polegała na tym, że na żadnym etapie badania audytorzy nie zbierali informacji od już obsłużonych klientów placówek IT. Obiektywizm i wiarygodność badania zostały w tym przypadku zapewnione poprzez standaryzację przebiegu wizyty, odpowiednio zbudowane narzędzie badawcze (scenariusz badania i kwestionariusz obserwacji) oraz właściwe wyszkolenie audytorów.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Mgła na Heathrow: odwołano niektóre loty
Zachodniopomorskie: zakaz kąpieli w 5 kąpieliskach
Polskie i zagraniczne biura podróży w ocenie tajemniczego klienta
Strajki South West Trains w Londynie
easyJet nie będzie latał do Londynu z Warszawy
Delta Air Lines redukuje koszty
Rozpoczyna się cykl wycieczek z przewodnikiem po warszawskiej Pradze
Nowy Jork w 2007 odnotował rekordową liczbę turystów
Zagraniczni turyści mogą dzwonić na polską infolinię
Zakup autokarów dotowany przez UE
Pałac na kołach i Odyseja Dekanu - jedne z najlepszych pociągów na świecie
Ruszyła promocja SAS - do kupienia 650 000 biletów!
Kosmiczne hotele poszukują pracowników
Polska oferta na targach turystycznych Reiseliv w Oslo
W Toruniu powstanie hotel francuskiej sieci B&B Hotels
Już można lecieć z bagażem podręcznym!