TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Lotnisko w Balicah będzie miało nowy design!

Już wkrótce krakowskie lotnisko będzie miało nowe logo i nazwę. We wtorek władze portu lotniczego w Balicach uroczyście przedstawią efekt wielomiesięcznych prac. Nieoficjalnie znane są już szczegóły projektu.


Nowe logo "Kraków Airport" będzie zawierać rwący się do lotu puch z dmuchawca, łagodny błękit oraz białe tło. Na razie szczegóły projektu nie są znane, jednak dobrze poinformowani wiedzą, że nowe logo już zdobi frontową ścianę budynku MPL Balice. Do rozpoczęcia oficjalnej prezentacji pozostanie jednak zakryte.

Przygotowywana od ponad roku przez profesjonalną agencję strategia reklamowa Balic zawiera wszystko: od logotypu, przez skróconą nazwę aż po barwy flagowe lotniska. W ostatniej chwili, wzdłuż kilku głównych ulic Krakowa zawisły promocyjne billboardy z ogólnym hasłem kampanii reklamowej lotniska: "Świat zaczyna się tutaj". Od wtorku na billboardach pojawi się także nowe logo oraz krótkie, chwytliwe hasła (o tym, że 49 miast ma bezpośrednie połączenie lotnicze z Krakowem i o nowych wyzwaniach, jakie "Kraków Airport" stawia sobie w najbliższym czasie).

Powodem zmian w strategii merketingowej była słaba rozpoznawalność wśród respondentów nazwy "Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice". W marcu udziałowcy portu lotniczego ogłosili przetarg na nową kampanię wizerunkową, logo oraz nazwę. Oferta wybranej w przetargu agencji Schulz z początku nie wszystkim się podobała. Udziałowcy mieli wątpliwości co do dmuchawów, które kojarzyły się z alergią lub przekwitaniem, nazwy - radni Zabierzowa złościli się, że z nazwy "Kraków Airport" zniknie ich miejscowość, a także spodziewanego braku odniesień do postaci Jana Pawła II. Ostatecznie, dzięki negocjacjom oraz wzajemnym ustępstwom - osiągnięto porozumienie. Nazwę lotniska zmieniono na "Kraków Airport" oraz w dłuższej wersji na "Kraków Airport im. Jana Pawła II". Przedstawiciele władz lotniska nieoficjalnie twierdzą, że to dobra zmiana.

Prace nad nową strategią marketingową dla Balic prowadziła krakowska agencja reklamowa Schulz. Jej przedstawiciele nie wypowiadają się na razie na temat szczegółów projektu, przyznają jednak, że od początku proponowali Balicom coś lekkiego, pełnego finezji, nowoczesnego oraz kojarzącego się ze wspólnymi dla wszystkich ludzi wartościami. Krzysztof Tkaczyk, dyrektor kreatywny Schulza potwierdza, że projekt spełnia wyobrażenia firmy o tym, jak powinien reklamować się krakowski port, prawie w stu procentach. W realizację projektu włożono sporo pracy, jednak, zdaniem dyrektora, końcowy efekt jest zadowalający. Mimo, że zbyt długa nazwa i stare logo znudziły się wszystkim, prace nad nowym designem przebiegały opornie i w sporych nerwach. Zmiany, które będą teraz szumnie wprowadzane, proponowano w takiej formie jeszcze zimą. Tuż przed akceptacją ostatecznej wersji projektu zastrzeżenia zgłosili językoznawcy z UJ, którzy zakwestionowali szyk "Kraków Airport im. Jana Pawła II", sugerując, że papież powinien znaleźć się między "Kraków" a "Airport". Na szczęście negojacje między MPL a firmą Schulz zakończyły się pomyślnie.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Kraków Balice lotnisko nowa nazwa logo w Balicach port lotniczy MPL Balice Kraków Airport dmuchawe billboardy kampania reklamowa Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice Schulz Jan Paweł II papież design językoznawcy UJ balicah przetarg agencja nazwy lotnisk krakow aiport lotniska




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję