Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
Pozwy zbiorowe uderzą w branżę turystyczną?
Przepis, który wejdzie w życie w wakacje, miał pomóc konsumentom w walce z dużymi korporacjami. Jednak regulacja ta również może mieć negatywne skutki, ponieważ mniejsze firmy muszą liczyć się z większymi odszkodowaniami za niewłaściwe wykonanie usług.
Chodzi o instytucję pozwu zbiorowego, z którego zgodnie z polskimi przepisami, będzie mogło skorzystać co najmniej 10 osób. Ich roszczenia są jednego rodzaju i są oparte na tej samej lub takiej samej podstawie faktycznej. Pozwy zbiorowe w teorii zmieniają nie wiele, ale w praktyce wiele. Bowiem, do tej pory pojedynczemu turyście ze względu na koszty nie opłacało się walczyć o niewielkie odszkodowanie, a teraz nawet np. po 200zł dla całego autokaru turystów stanowi kwotę odszkodowania pojedynczej sprawy, która zainteresuje prawników.
Być może sposobem na przeciwdziałanie nadużywaniu tego i innych form nacisku (jak odwoływanie się do mediów), jest egzekwowanie kar dla turystów składających fałszywe relacje lub zeznania. Bowiem dziś przedsiębiorca, a w szczególności turystyczny (dzięki medialnej nagonce trwającej od dawna), jest często utożsamiany z naciągaczem, który celowo i w sposób zaplanowany oferuje towar niepełnej wartości. To powoduje, że wszelkie starcia medialnie bardzo łatwo wygrywają turyści, nawet jeśli ich zastrzeżenia są słabo lub wręcz źle udokumentowane.
Niezależnie od zawierania umów ze sprawdzonymi partnerami, wszystkie firmy powinny teraz powziąć pewne kroki zabezpieczające ich interes przed nadmiernymi roszczeniami ze strony turystów. Głównie dotyczy to pracowników pierwszego kontaktu z klientem, czyli rezydentów i pilotów. W miarę możności powinni oni tworzyć dokumentację pozwalającą firmie się bronić przed nadużyciami, gdyż zwykle spory toczące się po kilku miesiącach od zaistnienia faktów i opierają się na dokumentach, zdjęciach i zeznaniach. Pozwane biuro, jeśli nie dysponuje własnymi materiałami zdjęciowymi obiektu, jego restauracji podczas posiłku i typowego pokoju, a także jakimiś dowodami, że np. spotkania z rezydentem się odbywały, znajdzie się w trudnej sytuacji, gdyż nie będzie w stanie odrzucić nawet sfabrykowanych dowodów.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Trzysetny franczyzowy salon
Dział prawo i podatki:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
IATA: Jednolita europejska przestrzeń powietrzna to
Turyści zastosowali się do instrukcji touroperatora, ale nie zostali wpuszczeni na
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
Dział centra informacji i promocji:
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Nie będzie biura LOT-u w Zielonej Górze
Aer Lingus rezygnuje z trasy Warszawa - Cork
Energopol chce kupić lotnisko w Szymanach
Majowe “last minute" - o czym powinni turyści pamiętać
Bałtyk modny na wakacyjny urlop?
Dlaczego Polacy kochają pizzę?
Targi FITUR: Zamość odbierze nagrodę za najlepszą promocję miasta
Rok Fryderyka Chopina z wydawnictwem Bezdroża
Smoleńsk - nowy kierunek turystyczny?
Rynair: przeszkody w budowie bazy operacyjnej w Polsce
Warszawa stawia na turystykę biznesową?
Tripi.pl - nowy portal dla turystów
"Góral*ski" poprawi jakość usług turystycznych na Podhalu