Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds. obsługi klienta
- Specjalista d/s turystyki biuro franchisingowe...
- Szkolenie "Dostępność usług...
- Biuro podróży zatrudni Specjalistkę do spraw...
- Pilot wycieczek na Zakynthos
- pilot/tłumacz j. francuskiego
- Poszukuję pilotów na wyjazdy krajowe/zagraniczne
- Specjalista ds Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystyki, GH Sarni Stok
- Specjalista ds turystyki
Kraków będzie promował Polskę na świecie
Instytut Marki Polskiej, z międzynarodowej klasy specjalistą od marketingu narodowego Wallym Olinsenem na czele rozważa, iż Kraków będzie motywem światowej promocji Polski za granicą.
Polska potrzebuje dobrej marki. Dziś na arenie międzynarodowej liczą się tylko markowe kraje. Do nich przede wszystkim płyną inwestycje, turyści, fachowcy, studenci. Kraków jest najlepiej rozpoznawalnym polskim miastem na świecie. Ma szansę stać się więc motywem przewodnim światowej promocji całego naszego kraju.
Jak promować Polskę?
Aktualnie trwają pace nad marką Polski - czyli tym, jak mamy promować się za granicą oraz jakie cechy i miejsca pokazywać szczególnie. Prace prowadzi Instytut Marki Polskiej - niezależny ośrodek badawczo-rozwojowy przy Fundacji Promocja Polska. Działa on pod egidą Krajowej Izby Gospodarczej oraz ministra gospodarki, pracy i polityki społecznej oraz pod patronatem prezydenta RP. Na jego czele stoi Wally Olins - brytyjski ekspert specjalizujący się w marketingu narodowym.
Jak dotąd ośrodek opracował ideę przewodnią, którą powinna posługiwać się Polska. Idea ta ma tłumaczyć, czym jest Polska, i pomagać ją zrozumieć. Zgodnie z tą ideą motywem przewodnim tej promocji Polski powinno być "twórcze napięcie" - gdyż, pozwala to poprowadzić skojarzenia w dowolnym kierunku i usprawiedliwić również złe strony naszej reputacji.
Co Kraków zyska będąc motywem przewodnim?
Kraków będąc motywem światowej promocji całego kraju zyska naprawde wiele. Jeśli projekt się powiedzie, do Krakowa przyjadą najlepsi światowi specjaliści od marketingu. O Krakowie będzie się dużo mówić za granicą i wreszcie miasto będzie miało dużą kampanię promocyjną. Dodatkowo za wszystkimi działaniami pójdą pieniądze - projekt ma być w większości sfinansowany z budżetu państwa.
Co Polską zyska na tym, iż to właśnie Kraków będzie ją promował?
Również bardzo dużo. Już teraz cudzoziemcy mówią "Polska", a myślą "Kraków". To Kraków kojarzy się im z miastem z klimatem, ciekawymi ludźmi i masą zabytków. Pasuje więc doskonale do koncepcji promowania Polski pod hasłem "twórcze napięcie".
Na jakim etapie są działania?
Prezydent Krakowa i prezes Instytutu Marki Polskiej podpisali już list o współpracy. Z dokumentu wynika, że będą współpracować przy budowaniu wspólnej marki Krakowa i Polski. Zostanie opracowany opracować program promocji miasta, który jednoczyłby wieloletnie działania wszystkich miejskich agend w spójną całość, oraz zostanie powołana międzynarodową Akademię Marek Miast, której celem będzie wspieranie się europejskich miast w promocji i której inicjatorem będzie właśnie Kraków.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
dobry pomysł
[2008-11-15 12:55 80.54.247.*]
Moim zdaniem to bardzo dobry pomysł.
Polska bardzo może na tym zyskać, wile ludzi nie ma pojęcia, że istnienie takie Państwo jak nasz ukochany kraj. Rozwinie się nasza agroturystyka a dzieki temu ludzie więcej będą zarabiać. No i być może za kilka- kilkanaście lat to do Polski będą ludzie przyjeżdżać na wakacje... odpowiedz »
Dział gastronomia:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Dział centra informacji i promocji:
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Dział biura turystyczne:
Teneryfa: nie chcemy (tylu)
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Travelplanet chwali się swoją ofertą i
Trzysetny franczyzowy salon
Dział hotele, pensjonaty:
Turystyka z gorszą obsługą
Starsze aktualności:
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie
Dwie gwiazdki Michelin w
Nowe osoby w Polskich Hotelach
Itaka wdraża nową stronę i
Linie KLM będą walczyć z
Czesi chętniej przyjeżdżają do
Przewoźnicy: przepisy dotyczące slotów na lotniskach muszą być
Turystyka rośnie, ale nie
Nabór do konkursu na Najlepszy Produkt
Podsumowanie MEETINGS WEEK Poland
Szwajcarzy kupili litewskie linie lotnicze FlyLAL
Łódź: czy miasto ma szansę na nowoczesny stadion?
Rzeszów: na loty do Egiptu trzeba poczekać
LOT: w niedzielę dodatkowy rejs do Krakowa
Porozumienie codeshare między United i Aer Lingus
Otwarto nowy szlak kajakowy na Warcie
Ryanair tnie połączenia z Niemcami
Niezapomniane spotkanie szkolnej wycieczki z policją
Z brytyjskich torów znikają wagony restauracyjne
Niewielki pożar w Novotelu we Włochach
Niewesołe prognozy dla polskich portów - nadal będzie mglisto
Alarm bombowy na pokładzie samolotu Virgin Atlantic