TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Kraków będzie promował Polskę na świecie

Instytut Marki Polskiej, z międzynarodowej klasy specjalistą od marketingu narodowego Wallym Olinsenem na czele rozważa, iż Kraków będzie motywem światowej promocji Polski za granicą.


Polska potrzebuje dobrej marki. Dziś na arenie międzynarodowej liczą się tylko markowe kraje. Do nich przede wszystkim płyną inwestycje, turyści, fachowcy, studenci. Kraków jest najlepiej rozpoznawalnym polskim miastem na świecie. Ma szansę stać się więc motywem przewodnim światowej promocji całego naszego kraju.

Jak promować Polskę?

Aktualnie trwają pace nad marką Polski - czyli tym, jak mamy promować się za granicą oraz jakie cechy i miejsca pokazywać szczególnie. Prace prowadzi Instytut Marki Polskiej - niezależny ośrodek badawczo-rozwojowy przy Fundacji Promocja Polska. Działa on pod egidą Krajowej Izby Gospodarczej oraz ministra gospodarki, pracy i polityki społecznej oraz pod patronatem prezydenta RP. Na jego czele stoi Wally Olins - brytyjski ekspert specjalizujący się w marketingu narodowym.

Jak dotąd ośrodek opracował ideę przewodnią, którą powinna posługiwać się Polska. Idea ta ma tłumaczyć, czym jest Polska, i pomagać ją zrozumieć. Zgodnie z tą ideą motywem przewodnim tej promocji Polski powinno być "twórcze napięcie" - gdyż, pozwala to poprowadzić skojarzenia w dowolnym kierunku i usprawiedliwić również złe strony naszej reputacji.

Co Kraków zyska będąc motywem przewodnim?

Kraków będąc motywem światowej promocji całego kraju zyska naprawde wiele. Jeśli projekt się powiedzie, do Krakowa przyjadą najlepsi światowi specjaliści od marketingu. O Krakowie będzie się dużo mówić za granicą i wreszcie miasto będzie miało dużą kampanię promocyjną. Dodatkowo za wszystkimi działaniami pójdą pieniądze - projekt ma być w większości sfinansowany z budżetu państwa.

Co Polską zyska na tym, iż to właśnie Kraków będzie ją promował?

Również bardzo dużo. Już teraz cudzoziemcy mówią "Polska", a myślą "Kraków". To Kraków kojarzy się im z miastem z klimatem, ciekawymi ludźmi i masą zabytków. Pasuje więc doskonale do koncepcji promowania Polski pod hasłem "twórcze napięcie".

Na jakim etapie są działania?

Prezydent Krakowa i prezes Instytutu Marki Polskiej podpisali już list o współpracy. Z dokumentu wynika, że będą współpracować przy budowaniu wspólnej marki Krakowa i Polski. Zostanie opracowany opracować program promocji miasta, który jednoczyłby wieloletnie działania wszystkich miejskich agend w spójną całość, oraz zostanie powołana międzynarodową Akademię Marek Miast, której celem będzie wspieranie się europejskich miast w promocji i której inicjatorem będzie właśnie Kraków.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Promocja Polski na świecie promocja polski Instytut Promocji Marki Wally Olinsen Kraków twórcze napięcie marka motyw przewodni Krakowa Krakowem polskiej za granicą na swiecie jak promować polskę promowanie


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję