TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

W Polsce powstają nowe sieci kawiarni

Nowe sieci kawiarni wchodzą na polski rynek. Brytyjski koncern naftowy BP chce być największą siecią kawiarni w naszym kraju.


W Polsce co siódma kawiarnia to kawiarnia należąca do sieci. Obok takich firm, jak Coffeeheaven, Mercers Gourment Coffee, Daily Cafe - działają też kawiarnie promujące marki największych producentów kawy: Tchibo, Nescafé czy Segafredo.

- Powstaje nowa nisza na kawowym rynku - kawiarnie przydrożne. - Podróżując, Polacy coraz częściej szukają dobrej kawy i gastronomii - mówi Dorota Soida odpowiedzialna za wprowadzenie sieci Wild Bean Café na stacjach BP. Do końca przyszłego roku otwartych zostanie 115 barków kawowych pod szyldem WBC na niemal wszystkich stacjach własnych brytyjskiego koncernu w Polsce - zapowiada Dorota Soida.

Wymiana kawowych barków rozpoczęła się po koniec lata. Brytyjska firma uruchomiła pięć barków na próbę: jeden w Warszawie, cztery w Krakowie.

Pojawienie się Wild Bean Café oznacza, że powstanie największa sieć kawowa w Polsce, przewyższająca liczbą punktów dotychczasowego potentata Coffeeheaven, który ma ich w naszym kraju prawie czterdzieści.

- Tej sieci nie postrzegamy jako naszego bezpośredniego konkurenta - uspokaja Paweł Wasiljew, dyrektor zarządzający CHI Polska, spółki prowadzącej sieć kawiarni Coffeeheaven. - Sieć należąca do BP ma inne lokalizacje, przy stacjach benzynowych, natomiast Coffeeheaven lokuje się w centrach dużych miast lub centrach handlowych. Przyznaje, że zapowiadana liczba ponad stu punktów Wild Bean Café faktycznie robi wrażenie, zwraca jednak uwagę, że powstają one na istniejących już stacjach benzynowych, a nie poprzez szukanie nowych lokalizacji - wyjaśnia.

Z większym zainteresowaniem Paweł Wasiljew obserwuje skandynawską sieć Waynes Coffee, która będzie stanowić dla Coffeeheaven bezpośrednią konkurencję. Niedawno Skandynawowie otworzyli w Warszawie pierwszy ze swoich kawowych barów. Do końca roku ma się pojawić jeszcze jeden a w przyszłym kolejne cztery. Ile planują zainwestować w naszym kraju? Katarzyna Pawelec z Waynes Coffee nie chce podać szczegółów. Zdaniem właścicieli sieci kawowych tajemnicą powinno pozostać, ile kawy parzonej jest w ich kawiarniach.

Specjaliści spodziewają się w niedługim czasie wejścia do Polski dużych zagranicznych sieci, jak amerykański Starbucks (prawie 11 tysięcy kawiarni na świecie) czy któraś z brytyjskich - Costa czy Café Nero. Na początku roku rzecznik Starbucks May Kulthol w rozmowie z " Rzeczpospolitą" zaprzeczył jednak: - Nadal jesteśmy na etapie badania rynku i nie mamy planów wejścia do Polski w najbliższym czasie. Dodał, że analiza rynku trwa długo.

- Sukces kawiarni sieciowych w dużej mierze zależy od miejsca, w którym są usytuowane. - Kluczowa jest lokalizacja - mówi Adam Stańczak, szef Daily Café. - Znalezienie dobrego miejsca to wiele miesięcy chodzenia - wyjaśnia. - Nikt nie potrafi zagwarantować, że punkt, który jest dobry dzisiaj, zachowa swoją popularność w przyszłości.

Trudno na razie ocenić, czy klienci zaakceptują nowe kawiarnie, gdyż kawa w sieci nie należy do najtańszych. Kubek pobudzającego napoju kosztuje w nich 9 - 12 złotych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
kawiarnie Wild Bean Cafe koncern naftowy BP sieć kawiarni Coffeeheaven Mercer s Gourment Coffee Daily Cafe Tchibo Nescafé Segafredo kawa Dorota Soida Wild Bean Cafe barki kawowe kawiarnie przydrożne Paweł Wasiljew stacje benzynowe Wayne s Coffee Starbucks May Kulthol waynes polska kawiarnia WBC największa sieć kawowa w Polsce Warszawie w Krakowie warszawa sieci rynek sieciowe nowe nero sieciowa caffe siec


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję