TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Adriatyk zdradza jak zachować lojalność klientów!

W dobie intensywnego wzrostu konkurencji na rynku nie wystarczy przyciągnąć klienta atrakcyjną reklamą i konkurencyjną ceną. Sukcesem touroperatora można nazwać działanie, które spowoduje, że klient, wróci za rok, znowu dokona zakupu, a organizatora wyjazdu poleci znajomym. Jak tego dokonać - zdradza Adriatyk - bezpośredni touroperator turystyki do Chorwacji, Słowenii, Czarnogóry, Bułgarii i Włoch, działający na polskim rynku od 1991 roku.


Adriatyk postawił przede wszystkim na zaspokajania potrzeb dotychczasowych klientów. - Przez ostatnie kilka lat szczegółowo analizowaliśmy preferencje naszych klientów. Różnego rodzaju ankiety pozwoliły nam lepiej zrozumieć oczekiwania naszych turystów a także utrzymać tendencje sprzyjające utrzymaniu wizerunku firmy wiarygodnej. Z przyjemnością odnotowaliśmy, że Adriatyk ma znacząca grupę stałych klientów, deklarujących chęć skorzystania ponownie z naszej oferty. Skutkiem tego było rozszerzenie oferty o kolejne kraje: Bułgarię, Francję, Włochy, Hiszpanię i Grecję. Mimo, że Chorwacja to wciąż nasz numer jeden, chcielibyśmy oferować też inne przyjazne, bezpieczne i ciepłe destynacje. - mówi Martyna Fon, PR Manager Adriatyk.

Dlatego tegoroczna oferta touroperatora cechuje się wieloma możliwościami i dowolnością organizacyjną. Dzięki analizie preferencji klientów okazało się, iż wielu klientów Adriatyka to globtroterzy -chętnie przemieszczający się z miejsca na miejsce, często zwiedzający więcej niż jedno miejsce czy nawet jeden kraj. - Dlatego w tym sezonie uruchomiliśmy system rezerwacji dostosowany do indywidualnych preferencji z możliwością rezerwacji dowolnej liczby noclegów, czyli pełna płynność rezerwacyjna bez przymusu kupowania tzw. turnusów od soboty do soboty. Oferta zakwaterowania w krajach sąsiadujących np. w przypadku Chorwacji - w Słowenii, Czarnogórze czy Włoszech, często sprzyja podjęciu decyzji o przedłużeniu pobytu i odwiedzeniu kolejnych miejsc "po drodze"- dodaje, Martyna Fon.

Adriatyk doszedł do wniosku, iż w dobie intensywnego rozwoju rynku turystyki wyjazdowej i zaostrzonego apetytu klientów, "oferta skrojona na miarę" to podstawa. Dlatego, aby zatrzymać nabywców usług turystycznych Adriatyk już kilka lat temu wprowadził tzw. permission marketing (tzw. marketing "za zezwoleniem","na prośbę klienta") - bezpośredni sposób informowania o nowych ofertach, poprzez wysyłkę katalogów i broszur prosto do domu klienta.

Turyści, którzy są zadowolone z usług świadczonych przez Adriatyk, mają możliwość zgłoszenia swoich danych osobowych i adresu, by w przyszłości bezpłatnie otrzymywać najświeższe oferty touroperatora.

Poza standardowymi publikacjami - katalogami, Adriatyk drukuje tzw. gazetki, których konstrukcja opiera się na wyróżnieniu wyjątkowo atrakcyjnych ofert typu 7=5, dzieci gratis itp. - Trzymając w ręku personalnie zaadresowaną kopertę z katalogiem, klient czuje się kimś wyjątkowych. To bardzo ważne, bo o standardzie usługi świadczy nie tylko kilka dni wyjazdu, ale też całość działań przed i po nim - tłumaczy Martyna Fon. W tym przypadku sam klient jest inicjatorem takiego sposobu komunikacji. To on deklaruje chęć otrzymywania materiałów informacyjnych, jest, zatem duże prawdopodobieństwo, że otrzymany w ten sposób katalog stanie się źródłem informacji i skłoni do skorzystania z oferty a nie wyląduje w śmieciach. Poza tym klient otrzymuje ofertę w najlepszym okresie np. katalog letni - na kilka miesięcy przed sezonem urlopowym, co pozwala na precyzyjne zaplanowanie wakacji i uzyskanie atrakcyjnych zniżek z tytułu wczesnej rezerwacji dodaje PR Manager Adriatyk.

Prawdą jest jednak, iż tylko największe firmy mogą sobie pozwolić na personalną wysyłkę materiałów drukowanych. Powodem jest dość wysoki koszt dotarcia do klienta - przygotowanie i druk materiałów, pakowanie, dystrybucja - wszystko to wiąże się z inwestycjami. Jednak przedstawiciele Adriatyku uważają, iż warto w ten sposób dbać o lojalnych klientów.

Adriatyk uważa, iż właśnie personalizowana wysyłka materiałów drukowanych jest najskuteczniejszym sposobem komunikacji z klientem. Wysyłając katalog drukowany, pocztą w zaadresowanej kopercie daje sięodczuć klientowi, że to on jest najważniejszy. W ten sposób można pozyskać lojalność klienta, co w przyszłości łatwo przełożyć na korzyści finansowe. Alternatywna droga - Internet, oferuje wprawdzie tani i szybki przekaz informacji, ale nie może być porównywany z wysyłkami papierowych katalogów, gdyż jest dla turysty mniej wygodny. - Tego typu materiał, klient musi wydrukować, co wiąże się z kosztami lub czytać z monitora. Lektura chociażby 10 stron na ekranie komputera jest po prostu męcząca. A przecież zależy nam na kojarzeniu wakacji, wypoczynku, turystyki z relaksem i odprężeniem - twierdzi Martyna Fon.

Organizator nie marginalizuje jednak roli internetu w budowaniu więzi pomiędzy klientem a biurem. Rozsyła m.in. newslettery - krótkie informacje tekstowe będące niejako zapowiedzią pełnej oferty promocyjnej. Jeśli oferta zawarta w e-mailu okaże się interesująca, klient może za pomoca jednego kliknięcia zapoznać się ze szczegółową ofertą organizatora, zamieszczoną na stronie www.adriatyk.com.pl. Ze strony turysta może również ściągnąć katalogi Adriatyka w formacie PDF, lub umożliwia niewielu organizatorów, bezpłatnie zamówić katalog papierowy z dostawą do domu.

O Adriatyku

Adriatyk to bezpośredni touroperator do Chorwacji, Słowenii, Czarnogóry, Bułgarii i Włoch. Działa na rynku polskim od 1991 roku. Początkowo jako przedstawicielstwo chorwackiej firmy a od 1997 roku jako Sp. z o.o. Adriatyk. Jest liderem rynku polskiego w wyjazdach do Chorwacji. Jest doceniany zarówno przez współpracujących z nim agentów, jak i przez turystów, korzystających z usług touroperatora.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Adriatyk touroperator chorwacja biuro podrózy turystyczne do Chorwacji Słowenii Czarnogóry Włoch marketing w turystyce lojalność klientów klienta podróży adriatyka jak ankieta




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję