TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Problemy z lotami z Wizz Air

Od środy, 1 listopada występują znaczne opóźnienia w kursowaniu samolotów linii Wizz Air, startujących z Katowic. Opóźnienia wynoszą nawet 9 godzin - podaje portal Pasażer.com


Czytelnicy portalu Pasazer.com wyznają - Zmieniono godzinę mojego rejsu, dzień przed wylotem. Od trzech dni samoloty Wizz Air odlatują z Katowic z dużym opóźnieniem.

Pracownicy informacji lotniskowej katowickiego portu poinformowali - Jeden z samolotów jest niesprawny, od trzech dni występują zmiany rozkładu. Przewoźnik dzień wcześniej informuje pasażerów o zmianach.

Jest to kolejny przypadek problemów Wizz Air ze swoimi samolotami.

Natasa Kazmer, dyrektor Komunikacji i Public Affairs w Wizz Air poinformowała 13 października - Piorun uderzył w jeden z naszych samolotów. Maszyna została wycofana z działań operacyjnych, poddana oględzinom i naprawie. Linia wyleasingowała samolot zastępczy od Air Adriatic.

Jednak okazało się, że przyczyna wycofania maszyny była inna. 1 października samolot Wizz Air, który leciał z Warszawy do Londynu (lot W6 409) zahaczył ogonem o pas startowy przy lądowania na lotnisku w Luton. Samolot został wycofany z działań operacyjnych na 17 dni.

Kazmer tłumaczy - Dochodzenie nie zostało jeszcze zamknięte, więc nie jestem w stanie podzielić się ostatecznymi wynikami. Po pierwsze, pasażerowie lotu W6 409 nie byli zagrożeni nawet w najmniejszym stopniu. Zawadzenie ogonem to typowy wypadek przy lądowaniu samolotów wąskokadłubowych tej długości, ponieważ odległość od ogona do powierzchni pasa można liczyć w centymetrach. Dlatego niektóre z nich posiadają płozy ogonowe. Takie wypadki determinowane są kilkoma czynnikami, jak to było także i w tym przypadku, a istota i waga tych czynników będzie oceniona w raporcie końcowym. Znaczący, zmienny wiatr oraz mokra nawierzchnia pasa mogą zostać uznane jako czynniki, które miały wpływ na ten incydent. Samolot jest już sprawny i gotowy do dalszych lotów.

Jednak pracownik działu operacyjnego jednego z przewoźników zaznacza - Zahaczenie czy też "przytarcie" fragmentem kadłuba o pas startowy jest traktowane jako incydent w ruchu powietrznym, tak samo jak na przykład pęknięcie opony w czasie lądowania. Każdy tego typu incydent stwarza pewne niebezpieczeństwo dla pasażerów. Nie możemy do końca przewidzieć, czy na skutek uszkodzenia kadłuba nie dojdzie do wycieku, zapłonu lub nie zostaną uszkodzone systemy sterowania samolotem. Tego typu przypadki zawsze wyjaśniane są przez specjalne komisje. Do czasu opublikowania takiego raportu nie jesteśmy dokładnie w stanie określić, w jakim stopniu pasażerowie byli narażeni na niebezpieczeństwo. Jednak argumenty, iż pasażerowie nie byli zagrożeni nawet w najmniejszym stopniu nie są do końca prawdą.

Rzeczniczka Wizz Air podkreśla - Ponieważ bezpieczeństwo jest naszym priorytetem, zawsze będziemy robić wszystko, aby utrzymać je na możliwie najwyższym poziomie. Proszę zauważyć, że cieszymy się dobrą sławą, jeśli chodzi o bezpieczeństwo, sprawność techniczna naszych samolotów wynosi 99,7%, zaś punktualność 84%. Wszystkie te czynniki sprawiają, że należymy do czołowej ligi w Europie.

Nie wiadomo, dlaczego wydano różne stanowiska dotyczące tego samego wydarzenia. Rzeczniczka linii tłumaczyła, że na początku uznano, że przyczyną jest uderzenie pioruna, jednak dopiero później ustalono, że samolot zahaczył ogonem o pas startowy.

Dopiero miesiąc po zdarzeniu linia Wizz Air potwierdziła, że podczas lądowania na lotnisku Luton 1 października nastąpiło przytarcie fragmentem kadłuba o pas startowy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Wizz Air samoloty opóźnienia piorun Katowice Luton lotnisko lądowanie niesprawny samolot zmiany rozkładu Natasa Kazmer Air Adriatic Londyn ogon kadłub pas startowy z Katowic wizzair problemy wypadki odległość lot do londynu w


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję