Ogłoszenia
Ogłoszenia
- BP ITAKA-Specjalista ds. Turystyki-Poznań
- Specjalista ds. turystyki i egzotycznych wakacji
- Wychowawcy/Instruktorzy
- Doradca Agenta/Klienta
- Hotel - sprzedaż, marketing
- Staż w dziale wizowym
- Specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds turystyki - BIAŁYSTOK
- Specjalista ds. turystyki w Salonie Wakacje.pl...
- Menadżer regionalny woj. opolskie


Jak zwiększyć lojalność gości hotelowych?
Z badań przeprowadzonych przez Cornell University wynika, że na budowanie lojalności gości hotelowych największy wpływ mają:
- wygląd pokoju hotelowego - ważny jest jego wystrój, wielkość oraz udostępniane gościom udogodnienia,
- kwalifikacje personelu oraz jakość świadczonych usług,
- marketing, czyli marka hotelu, jego reputacja oraz stosunek jakości do ceny.
Badania wskazują, że najważniejszymi czynnikami, które pozwalają na utrzymanie lojalności gości są pracownicy oraz skuteczne zarządzanie operacyjne. Dlatego też bardzo ważny jest odpowiedni dobór pracowników, szkolenia, organizacja pracy, a także tworzenie zachęt do wydajniejszej pracy.
Jedną z teorii zarządzania hotelem, czasami praktykowaną również w polskich obiektach jest połączenie satysfakcji gości z satysfakcją z pracy personelu hotelowego. Utworzenie takiego środowiska, w którym korzystna atmosfera pracy automatycznie wpływa na zwiększone zaufanie, lojalność gości, a w efekcie i na zyskowność hotelu jest ideałem każdego menedżera. Ogólna atmosfera hotelu, na którą istotny wpływ ma również dobre samopoczucie personelu zwiększa lojalność gości o ponad 70%.
Jednak stworzenie oraz podtrzymanie takiej atmosfery na wszystkich etapach obsługi gości jest bardzo trudne. Dużo łatwiej jest nadzorować stan obiektu. Ponad 80% gości wyznała, że elegancja pokoju, jego wyposażenie, a także wygląd budynku z zewnątrz i standard przestrzeni ogólnodostępnej wzmacnia lojalność gości. Niestety, zazwyczaj dyrektorzy obiektów nie przykładają do wskazanych elementów należytej uwagi. Jest to często wynikiem braku czasu. Drugim powodem jest fakt, że na etapie budowy hotelu oraz wyposażania pokoi decydujący głos mają architekci, specjaliści od wyposażenia wnętrz i właściciel. Nawet wyposażenia pokoi nie konsultuje się z przyszłym dyrektorem hotelu, ani też z potencjalnymi klientami.
Marketing nie jest uważany przez gości za istotny czynnik w zwiększaniu lojalności. Jednak duże znaczenie ma marka, jaką wyrobił sobie hotel, a także jakość usług w stosunku do ceny. Klienci zaznaczają, że nie są dla nich istotne programy lojalnościowe. Dużo ważniejsza jest opinia o hotelu wśród znajomych oraz agentów turystycznych.
Dla zbudowania lojalności gości ważne jest przede wszystkim wielkość pokoju oraz jego ogólna estetyka. Szczególnie znaczenie ma to dla gości biznesowych. Pozostali turyści większą uwagę zwracają na czystość oraz wyposażenie kuchenne. Oprócz pokoju istotne dla gości są: ogólna estetyka hotelu, jego lokalizacja, usługi food&beverage, a także czystość obiektu. Dwa pierwsze czynniki najważniejsze są dla gości biznesowych. Natomiast dwa ostatnie w połączeniu z usługami spa są bardzo ważne dla gości turystycznych.
Na ogólną atmosferę panującą w obiekcie składa się bardzo wiele elementów, ale przede wszystkim jakość usług i estetyka. Równie ważny jest czynnik ludzki.
Idealny pracownik, według gości hotelowych powinien być przede wszystkim życzliwy. Musi też reagować na potrzeby klientów. Na kolejnych miejscach znalazły się takie cechy charakteru jak: profesjonalizm, osobowość i szybkość obsługi.
Właśnie życzliwość i szczególna uwaga na potrzeby gości jest przyczyną sukcesów dalekowschodnich linii lotniczych oraz obiektów hotelowych. Między innymi z tego powodu tamtejsze linie lotnicze uważane są za najlepsze na świecie. Pomimo ogromnych starań amerykańskich oraz europejskich linii lotniczych nie udało się osiągnąć takiego poziomu obsługi gości.
Komentarze
Rząd zmieni zasady dotyczące kwarantanny przy przekraczaniu granicy - poinformowali rzecznik rządu Piotr Muller oraz wiceminister infrastruktury Marcin Horała podczas konferencji prasowej. Nowe zasady będą obowiązywać od 30 marca. Dla wszystkich ze...
Allianz Research wraz z Euler Hermes opracowały wspólną prognozę kiedy sytuacja na świecie wróci do normalności. W okresie, w którym rządy dążą do wprowadzenia coraz bardziej rygorystycznych środków w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się nowych,...
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Rozporządzenie przedłużające ograniczenia weszło w
Północna Izba Gospodarcza postuluje o przedstawienie planu powrotu do
Dział badania rynku i analizy:
Dane GUS pokazują skalę spadków w obiektach
IATA: ruch lotniczy w lutym kontynuował trend
ETC: Europejczycy pozytywnie nastawieni do
Szczepienia i paszport zdrowotny kluczem do wzrostu
Starsze aktualności:
Hotelarz odpowiada na zarzuty
Wielkopolska Izba Turystyczna ma nowego
UFG: ruszyły wypłaty za imprezy odwołane z powodu
IATA: Pracownikom branży lotniczej grozi
Turystyczne Mistrzostwa Blogerów - rozpoczyna się głosowanie
Informacja o szczepionce na COVID-19 spowodowała wzrost wartości akcji spółek
IGHP: obniżki cen nie poprawiły sytuacji
Ceny letnich wyjazdów stabilizują
Rzecznik MŚP zgłasza 10 postulatów, które mają pomóc
Rada Przedsiębiorczości: ratujmy miejsca
Ilu turystów odwiedziło Czechy w wysokim
Hotele nie będą mogły przyjmować turystów - rozporządzenie
Powstaje Polska Rada
Łódź w posiadaniu nowego terminalu lotniczego
Balice - 3 mln pasażerów w 2007 r.
Na oczach turystów zatopiono na Helu statek
Rezygnować z wyjazdu do Egiptu?
Zbojkotujmy firmy, które na upadku Sky Club buduja sobie wizerunek
Małopolski System Informacji Turystycznej zacznie funkcjonować pod koniec roku
Fairmont Hotels zadebiutuje w Chinach
Qubus Hotel - sto pomysłów na śniadanie
Stoki narciarskie na Słowacji: nieco drożej, ale za to coraz lepiej
Arriva uruchomi wakacyjne pociągi na Hel?
Awanturujący się pasażerowie przyczyną dwóch awaryjnych lądowań na polskich lotniskach
TUI Poland: współpraca z liniami lotniczymi Enter Air
