TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Na Euro 2012 przyjedzie do Polski 2-2,5 mln osób

Według Marcina Herra, prezesa spółki PL.2012 na mistrzostwa Europy w piłce nożnej w 2012 roku do Polski przyjedzie od 2 do 2,5 mln osób. Szacuje się, że aż 70-80% z osób, które przyjadą nigdy wcześniej nie było w Polsce. Jest więc to szansa dla polskiej turystyki.


Herra zaznaczył, że ważne jest, aby szczególnie zadbać o przygotowanie dobrej bazy hotelowej. Według niego, jeżeli w Polsce będzie mało hoteli, wówczas ludzie będą przylatywać tylko na jeden dzień mistrzostw. Zaznacza - To jest wyzwanie, jak zatrzymać kibiców, turystów, na trochę dłużej.

Euro 2012 trwa tylko 3 tygodnie, ale należy prowadzić inwestycje związane z mistrzostwami tak, żeby przynosiły zyski również po zakończeniu imprezy. Herra dodał - Bardzo ważny jest ten czas świadomych przygotowań, czyli inwestowania dokładnie tam, gdzie jest to potrzebne i ze świadomością, jak te wszystkie inwestycje będą nam służyły po Euro 2012.

Katarzyna Sobierajska, wiceminister sportu i turystyki uznała, że branża turystyczna może w szczególny sposób skorzystać na Euro 2012. Jednak przyznała, że aby impreza wpłynęła na rozwój polskiej turystyki, trzeba się do niej dobrze przygotować. Zaznaczyła - Nie będziemy promować samej imprezy. Od tego będą wyspecjalizowane spółki. My musimy "skonsumować" tę imprezę i przy jej okazji wypromować Polskę jako atrakcyjny kierunek turystyczny.

Dodała, że wszystko co zostanie przygotowane na Euro i pozostanie po mistrzostwach będzie służyć polskim i zagranicznym turystom.

Sobierajska przyznała też, że organizacja mistrzostw jest bardzo istotna z punktu widzenia promocji Polski za granicą. Dodała, że po przyznaniu Ukrainie oraz Polsce organizacji Euro 2012, wzrosło zainteresowanie Polską między innymi wśród zagranicznych mediów. Wyjaśniła - Przełożyło się to chociażby na ilość wizyt studyjnych, organizowanych przez Polską Organizację Turystyczną, a co za tym idzie - na zwiększenie ilości materiałów prasowych, telewizyjnych, radiowych o naszym kraju w mediach zagranicznych.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
euro 2012 Marcin Herra hotel inwestycja zysk Katarzyna Sobierajska promocja kibic turysta Polska Organizacja Turystyczna mistrzostwa piłka nożna baza hotelowa


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję