Prywatyzacja LOT przesunięta na przyszły rok?
Najprawdopodobniej PLL LOT nie zostanie w tym roku sprywatyzowane. Ministerstwo Skarbu Państwa, które posiada prawie 68% akcji przewoźnika zapewniało, że sprzeda swój pakiet jesienią bieżącego roku, ale obecnie dopuszcza inne terminy.
Maciej Wewiór, rzecznik prasowy resortu skarbu przyznał - Rozmawiamy z kilkoma inwestorami w sprawie sprzedaży akcji LOT, ale sam moment prywatyzacji nie musi nastąpić w tym roku. Sprzedaż akcji spółki w bieżącym roku może nie nastąpić z przyczyn technicznych. Wiewiór tłumaczy - Doradca prywatyzacyjny będzie potrzebował przynajmniej kilku miesięcy na dokładną analizę spółki. Jednak do tej pory nie wybrano jeszcze firmy, która będzie wspierać resort w tej transakcji. Firma zostanie wybrana lada dzień.
Resort nie spieszy się również ze zmianami w ustawie o LOT, które zezwolą na sprzedaż całego pakietu. Obecnie jest to niemożliwe, ponieważ MSP nie może zmniejszyć stanu posiadania poniżej 51% akcji spółki. Rzecznik MSP poinformował - Pracujemy nad projektem ustawy, ale najprawdopodobniej trafi on do Sejmu dopiero po wakacjach.
Specjaliści krytykują postępowanie resortu skarbu. Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR wyznał - Na miejscu skarbu zaprzestałbym żonglerki datami prywatyzacji spółki, a zabrał się porządnie do rozmów z inwestorami, które zaowocują w końcu realnymi ofertami z ich strony.
Furgalski uważa, że resort powinien wziąć pod uwagę niekorzystne okoliczności w jakich działa firma. Obecnie przemysł lotniczy boryka się z ogólnoświatowym kryzysem. Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego IATA oświadczyło - Najprawdopodobniej w 2009 roku strata linii lotniczych wyniesie około 9 mld dolarów.
Taki wynik jest o prawie dwa razy większy niż zakładano jeszcze dwa miesiące temu. Giovanni Bisignani, prezes i dyrektor generalny IATA uważa, że linie lotnicze borykają się z odpływem pasażerów, ponieważ klienci przy planowaniu podróży oglądają każdego eurocenta. Furgalski przyznaje, że na tym tle sytuacja średnich przewoźników jak LOT jest dużo gorsza niż większych linii.
Furgalski zaznacza - Resort nie powinien czekać na efekty prowadzonej w spółce restrukturyzacji, lecz przyśpieszyć decyzję o jej sprzedaży lub o połączeniu z innymi liniami.
Duże linie lotnicze w czasach kryzysu wyrażają zainteresowanie przejęciami na rynku. Działania w tym kierunku prowadzi Lufthansa, British Airways i Air France-KLM. Już od pewnego czasu nieoficjalnie mówi się o dużym zainteresowaniu tych trzech linii zakupem LOT.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Kraków wprowadza ograniczenia sprzedaży
1/5 Polaków nie ubezpiecza się przy
POT podpisała deklarację w sprawie promocji
Plaża nad Sekwaną w Paryżu znów otwarta
Toruń rozwija Rynek Nowomiejski
Dolny Śląsk: środek lipca, a turystów mało
Nowy przewoźnik na rynku polskim: Ariana Afghan Airlines
Akcja "Przyjemna podróż" poprawi standard podróżowania polskimi pociągami
PolRest w stanie upadłości majątkowej
Festiwal Czekolady w Portugalii!
Nowy stok narciarski w Przemyślu!
Inwestycja w Zespole Pałacowo-Parkowym w Dobrzycy
Od początku roku Kraków odwiedziło 8 mln turystów!
Region Świętokrzyski zaprasza na Dni Turystyki
Czy PLL LOT sprzeda pozostałe akcje Pekao SA jeszcze w tym roku?
Gastronomia - perspektywiczna branża w Polsce
Nowy, wyjątkowy przewodnik po modernistycznym Wrocławiu
Udział Grupy PKP w rynku kolejowym w 2009 roku spadnie o połowę
Hotele i restauracje świecą pustkami?
czy ktoś podróżował z traveliadą?