Ogłoszenia
Ogłoszenia
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
Czy dzięki nowej strategii PLL LOT osiągnie zaplanowany zysk?
Polskie Linie Lotnicze LOT planują na 2008 r. wejście na Giełdę Papierów Wartościowych. Na 2012 r. spółka planuje przekroczenie 200 mln zł zysku netto.
Oferta publiczna ma dać możliwość pozyskania dodatkowego kapitału na rozwój. - Naszym najważniejszym celem jest osiągnięcie satysfakcjonującej docelowej rentowności, wejście na giełdę i szybko rosnąca liczba pasażerów oraz połączeń - poinformował prezes spółki Piotr Siennicki. LOT podał także, że strategia na lata 2008-2012 zakłada wzrost sprzedaży internetowej do min. 40% na koniec tego okresu. Spółka chce zwiększyć również efektywność oferty, ujednolicić flotę oraz pozostawić dwie marki w grupie - LOT jako podstawowe źródło zysku oraz Centralwings jako alternatywę dla niskokosztowej konkurencji.
W 2012 roku LOT, bez Centralwings, ma przewieść 7 mln osób i wypracować 200 mln zł zysku netto. Firma ma być właścicielem 66 samolotów, a flota ma się składać z czterech modeli. Strategia PLL LOT zakłada także funkcjonowanie czterech taryf, redukcję kosztów operacyjnych m.in. dzięki tańszemu systemowi sprzedaży poprzez internet, co pozwoli obniżyć koszty dystrybucji o 30% w 2012 roku.
W 2006 roku PLL LOT uzyskały 539,8 mln zł zysku netto. Dobry wynik spółka osiągnęła dzięki sprzedaży aktywów, głównie udziałów w spółce LIM. Przychody z działalności podstawowej w ubiegłym roku wyniosły 2.761,4 mln zł (spadek o 0,4%), a koszty działalności podstawowej - 2.792,3 mln zł (wzrost o 4,2%). Przewoźnik przewiózł w sumie 3.708.239 pasażerów płatnych, czyli o 3,6% więcej niż w roku ubiegłym.
Obecnie właścicielem 67,97% akcji LOT-u jest Skarb Państwa, a 25,1% akcji przewoźnika posiada syndyk masy upadłościowej SAirLines BV, które w 1999 roku nabył od Skarbu Państwa szwajcarski holding SAirGroup, właściciel m.in. linii Swissair, które w 2001 r. zbankrutowały. Pozostałe 6,93% akcji należy do pracowników firmy.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Starsze aktualności:
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Polskie linie LOT modyfikują siatkę połączeń
Do wzięcia dwa lokale gastronomiczne w Śródmieściu Warszawy
Województwo Małopolskie chce promować agroturystykę
Kiedy przewoźnik nie musi mieć tachografu?
Za lojalność lokale gastronomiczne mogą dostać od producentów wiele!
Świetlana przyszłość dworca w Będzinie?
Zdobył tytuł licencjata w dziedzinie zarządzania turystyką w miesiąc!
Vueling zawieszają połączenie z Warszawy do Barcelony
Terminal 2 na warszawskim Okęciu zostanie oddany w marcu
Hotelowy naciągacz w rękach kryminalnej
Kraków: pierwszy hotel na wodzie