TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

LOT - czy będą kolejne loty z Warszawy do Pekinu?

W niedzielę, 30 marca po prawie dziesięciu latach przerwy LOT odbył lot na Daleki Wschód. Jednak nie wiadomo, czy będą następne. Przewoźnik ma problemy z otrzymaniem pozwolenia na przeloty nad Azją.


W niedzielę o godzinie 11.00 wyleciał z warszawy do Pekinu Boeing 767 w barwach polskiego przewoźnika narodowego. W sobotnim wydaniu "Rzeczpospolitej" zaznaczono, że lot odbył się, pomimo że Polskie Linie Lotnicze LOT zbyt późno zabrały się do negocjowania korytarzy powietrznych z Chinami i Rosją. Jednak Wojciech Kądziołka, rzecznik Polskich Linii Lotniczych LOT tuż przed lotem do Pekinu wyznał - Nie komentuję informacji "Rzeczpospolitej". Według niej w ogóle mieliśmy nie lecieć.

Natomiast Polskie Radio poinformowało, że pozwolenie na przelot dotyczy wyłącznie lotu inauguracyjnego, który odbywał się dłuższą trasą nad terytorium Turcji i Kazachstanu. Rosja nie wyraziła zgody na przelot nad swoim terenem. Jacek Tomaszewski, dyrektor biura LOT w Pekinie poinformował, że podobne problemy mieli również inni przewoźnicy. Z powodu kłopotów z korytarzami powietrznymi LOT jak na razie będzie wykonywać rejsy trzy razy w tygodniu, zamiast czterech, jak wcześniej planował.

Przewoźnik liczy na wzmożony ruch pasażerski związany z olimpiadą w Pekinie. Zamierza również wykorzystać coraz intensywniejsze kontakty biznesowe na linii Europa - Chiny. Kądziołka przekonuje - Warszawa jest po drodze dla pasażerów z Europy Zachodniej. A Polacy lecący do Chin przez Frankfurt czy Londyn muszą się cofać. Jednak rzecznik LOT nie chciał zdradzić, ilu pasażerów na linii Warszawa - Pekin przewoźnik zamierza zdobyć w tym roku.

Niestety, LOT nie otrzymał od lotniska w Pekinie korzystnych slotów, czyli czasów startu i lądowań samolotu na lotnisku. Polskie maszyny będą lądowały w Pekinie około 03:50 w nocy czasu pekińskiego, natomiast startowały o 05:50 rano następnego dnia. Kądziołka podkreśla - Będziemy to chcieli poprawić w negocjacjach ze stroną chińską.

Włodzimierz Rydzkowski, szef katedry polityki transportowej Uniwersytetu Gdańskiego przyznał - Byłem sceptyczny, jeśli chodzi o to połączenie. Gdyby było duże zainteresowanie lotami na linii Warszawa - Pekin, to Chińczycy sami by uruchomili swoje loty, mają bowiem od nas większe możliwości. Według niego LOT może mieć problemy z wypełnieniem swoich samolotów, szczególnie ze względu na dużą konkurencję na trasach azjatyckich. Rydzkowski zaznacza - Rynek jest opanowany przez Lufthansę, z drugiej strony silną pozycję ma Finnair.

Według Radosława Podhoreckiego z Finnair nowe połączenie LOT jest rewolucyjne, gdyż oferuje bezpośrednie loty na linii Warszawa - Pekin. Dodaje - Ale my oferujemy 11 kierunków na Daleki Wschód, w sumie około 60 połączeń tygodniowo. Niemiecka Lufthansa ma jeszcze bardziej rozbudowaną ofertę.

Polski przewoźnik oferuje bilety w dość korzystnych cenach. Lot z Warszawy do Pekinu i z powrotem w drugim tygodniu lipca kosztuje mniej niż 2,4 tys. zł. Natomiast w przypadku Lufthansy i Finnair w tym samym czasie za podróż trzeba zapłacić ponad 3 tys. zł. Konkurenci LOT-u oferują połączenie z przesiadkami z w Helsinkach, Frankfurcie lub Monachium, co zwiększa koszty.

LOT zamierzał wykonywać połączenia na Daleki Wschód nowymi i supernowoczesnymi samolotami Boeing 787 Dreamliner, które mają zastąpić używane obecnie na dalekich trasach Boeingi 767. Zgodnie z umową polski przewoźnik miał je otrzymać jako pierwszy w Europie pod koniec tego roku. Jednak z winy producenta dostawa pierwszych dreamlinerów znacznie się opóźni.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
LOT przelot połączenie Warszawa Okęcie Pekin Chiny Daleki Wschód przewoźnik Jacek Tomaszewski korytarz powietrzny Lufthansa Finnair Wojciech Kądziołka Włodzimierz Rydzkowski Boeing 787 Dreamliner Boeingi 767 z ilu polskich miast oferuje połączenia koszt lotu do chin warszawy pekinu loty nad podhorecki korytarze powietrzne


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję