Subskrypcja
Subskrypcja

Szukaj
Szukaj



Za lojalność lokale gastronomiczne mogą dostać od producentów wiele!

Za lojalność producenci oferują restauratorom i właścicielom pubów wyposażenie ogródka, parasole, kufle, lodówki. Ostra konkurencja pomiędzy producentami to korzyść dla odbiorców. Najhojniejsi są wytwórcy alkoholi i napojów. Jednak w zamian za prezenty oczekują, że ich marki będą dobrze wyeksponowane i rekomendowane.


Browary restauracjom i pubom oferują wyposażenie ogródka, stoliki, krzesła, parasole, kufle, lodówki. Przedsiębiorcy uważają, że sporo mogą zyskać na podpisaniu umowy o współpracy.

Powodem takiej hojności producentów piwa jest bardzo duża konkurencja na rynku. Melania Popiel, rzecznik prasowa firmy Carlsberg podkreśla - Swoim najlepszym klientom urządzamy nawet ogródek piwny. Zapewniamy ławy, stoły, a także parasole z logo firmy. Nie jesteśmy w stanie wyposażyć wszystkich lokali, dlatego wybieramy takie, które mają dobre wyniki sprzedażowe i podpisaną z nami na dłuższy okres umowę. Dodała - Nie mogę ujawnić szczegółów kontraktów, bo warunki współpracy są ustalane indywidualnie.

Standardowo Carlsberg wyposaża puby w szklanki i nalewaki do piwa. Na podobnych zasadach współpracują też inne browary. Justyna Piszczek, rzecznik prasowa w Grupie Żywiec wyjaśnia - Kanał dystrybucji HoReCa jest dla producentów piwa bardzo ważny. Restauracje, w których sprzedawane jest nasze piwo, zaopatrujemy w szklanki, tace, otwieracze, fartuchy i ręczniki dla barmanów, a także meble i parasole z odpowiednim dla danej marki brandingiem. Szczegółowy zakres świadczeń jest zawsze uzależniony od indywidualnych umów. Zależy on od wielu czynników, z których najważniejszy to jakość punktu, w tym głównie jego lokalizacja oraz wielkość przewidywanej sprzedaży.

O restauratorów i właścicieli pubów zabiegają również producenci wysokoprocentowych alkoholi. Dla nich najważniejszy jest prestiż lokalu, a mniejsze znaczenie ma wielkość sprzedaży. Obecność danej marki alkoholu w lokalu, który cieszy się dużą popularnością, jest bardzo dobrą promocją. Dlatego producenci wódki oferują tym atrakcyjniejsze warunki współpracy, im restauracja czy pub ma lepszą lokalizację i ciekawszy wystrój.

Andrzej Borcz, menedżer ds. HoReCa w spółce Wyborowa wyjaśnia - Nie ma jednakowych standardów współpracy. Staramy się ściśle dopasować naszą pomoc do charakteru lokalu i jego potrzeb. Dodał, że innej pomocy w wyposażeniu lokalu będzie oczekiwał luksusowy hotel, a innej klub studencki. Wyborowa oprócz wódki, w swoim portfolio ma też luksusowe alkohole, jak whisky, tequilę, rum. W prestiżowych miejscach klienci wybierają głównie droższe alkohole.

Lokale współpracujące z Wyborową mogą liczyć na pełną gamę szklanek do drinków, akcesoria barowe oraz organizowane przez producenta promocje alkoholi i szkolenia dla barmanów. Andrzej Borcz tłumaczy - Promocyjne imprezy przyciągają do pubu wielu klientów, którzy mogą liczyć na darmowego pierwszego drinka albo rabaty. Tym sposobem właściciel baru zwiększa swoje obroty i zyski. Jego zdaniem bardzo atrakcyjne są też szkolenia koktajlowe, na których barmani poznają receptury drinków z całego świata. W zamian producent oczekuje, że dany pub czy restauracja włączą się do promocji jego marki. Nazwa marki będzie znajdować się w menu, a barmani przygotowując drinki, w pierwszej kolejności sięgną po alkohole danego producenta.

Coca-Cola punktom handlowym bezpłatnie udostępnia sprzęt do ekspozycji towaru oraz lodówki do napojów. Nie wymaga od klientów uzyskania określonego poziomu sprzedaży.

Iwona Jacaszek z Coca-Coli zaznacza - Chcemy, aby konsumenci mogli kupić napoje już odpowiednio schłodzone. W ten sposób budujemy pozytywny wizerunek naszych marek i punktów sprzedaży. Dodaje, że wymagania firmy dotyczą przede wszystkim użytkowania sprzętu zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny obowiązującymi w obrocie produktami spożywczymi.

Punkty handlowe nie mogą wstawiać do lodówki, jeśli w sklepie jest jeszcze druga, produktów innych firm niż Coca-Cola. Natomiast, jeżeli lodówka dostarczona przez Coca-Colę jest jedynym sprzętem do schładzania, to na inne produkty można wykorzystać 20% jej powierzchni.

Koncern oferuje klientom szeroki wybór lodówek. Proponuje takie, które można postawić obok kiosku z gazetami. Są one wyposażone w zamek magnetyczny zabezpieczający produkty przed kradzieżą. W ofercie firma ma też lodówki od jednodrzwiowych po trzydrzwiowe, przykasowe, a także bez drzwi, gdzie klient może sięgnąć po napój jak z półki. Bardzo szeroka jest też oferta stojaków i wieszaków do napojów.

Na podobnych zasadach swoich zamrażarek użycza koncern Nestle. Małgorzata Szlendak, specjalista ds. PR w Nestle Polska poinformowała - Zamrażarkę dostaje każdy klient, który będzie sprzedawał nasze lody.

Klient musi potwierdzić otrzymanie zamrażarki na specjalnym dokumencie użyczenia sprzętu, który zawiera wszystkie informacje o zasadach jego użytkowania. Nestle ponosi koszty napraw i serwisu sprzętu. Oprócz zamrażarek Nestle udostępnia też cenniki, parasole, podstawki na wafle, oraz materiały promocyjne, a także automaty do serwowania gorących napojów: kawy, herbaty i czekolady. Klient, który korzysta z maszyn, nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów, ale jest zobowiązany do zakupu produktów za około 400 zł netto miesięcznie. Jest to równoznaczne ze spożyciem około 20 - 30 porcji napojów dziennie. Umowę z użytkownikiem maszyny podpisuje przedstawiciel Nestle.

Koncern oferuje również firmom automaty samosprzedające do napojów i przekąsek, czyli tzw. automaty vendingowe. Umowę najmu z administratorem powierzchni podpisuje autoryzowany operator Nestle. Operator płaci czynsz administratorowi w ustalonej wysokości, zajmuje się też bieżącą obsługą maszyn, czyli dba o jakość i dostępność produktów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:


Komentarze:

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij