Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Wieliczka i Chopin na EXPO 2005
Kopalnia Soli "Wieliczka" i muzyka Fryderyka Chopina to dwa główne tematy polskiej prezentacji na rozpoczynającej się 25 marca br. światowej wystawie EXPO 2005 w Aichi w Japonii. Powierzchnia stoiska wielickiej kopalni zajmie jedną trzecią całego pawilonu polskiego. Kopalnia prezentować się będzie przez cały czas trwania wystawy, czyli do 25 września br.
Projekt prezentacji Wieliczki, która stanowić będzie trzecią część stoiska polskiego (948 m kw.) obejmuje aranżację kopalnianej komory z użyciem autentycznych solnych bloków. Zwiedzający wystawę będą mogli "doświadczyć" zjazdu górniczą windą "pod ziemię", spacerować kopalnianym chodnikiem, podziwiać żyrandole stylizowane na wielickie i jeziorko wypełnione solanką.
Na ekspozycji zaprezentowanych zostanie 15 solnych rzeźb autorstwa wielickich rzeźbiarzy, przedstawiających m.in. św. Kingę, górnika i skarbnika. Wystawa wzbogacona będzie grą światła i dźwięku: multimedialną prezentacją na wielu rzutnikach, projekcją holograficzną jak również autentycznymi odgłosami m.in. górniczej pracy czy sygnalizacji szybowej. Całości dopełni charakterystyczny dla solnych wyrobisk mikroklimat, gdyż powietrze nasycone zostanie aerozolem soli.
Projekt kopalnianej groty, symbolizujący naturalne piękno i bogactwo wielickich podziemi powstał w jednej z krakowskich firm zajmujących się scenografią, przy jego montażu pracował górnik rzeźbiarz - Piotr Starowicz.
Na stoisku kopalni będzie można zasięgnąć informacji na temat znajdującej się od 26 lat na liście UNESCO kopalni, jak również zaopatrzyć w japońskojęzyczne albumy i ulotki promujące ten unikatowy w skali świata obiekt.
Kopalnia Soli "Wieliczka" nie po raz pierwszy będzie reprezentować Polskę na światowej wystawie EXPO. Ponad sto lat temu kopalnia pojawiła się na EXPO Paryżu, gdzie pokazano naturalnej wielkości solne rzeźby dłuta Józefa Markowskiego, które do dziś można oglądać w znajdującej się 101 m pod ziemią kaplicy św. Kingi. W roku 2000 "fragment Wieliczki" mogli podziwiać zwiedzający wystawę EXPO w Hanowerze, na której Wieliczka zaprezentowała rzeźby autorstwa Stanisława Anioła obecnie zdobiące wnętrze podziemnej komory Weimar.
Na EXPO w Hanowerze wielickie stoisko obejrzało ponad 3 mln gości. Szacuje się, że wystawę EXPO 2005 w Japonii zwiedzi ponad 25 mln osób. Dzięki kopalnianej ekspozycji będą mogli poczuć atmosferę solnych podziemi i miejmy nadzieję zapragną zobaczyć to dzieło natury oraz wielu pokoleń górników na własne oczy.
Rokrocznie kopalnię odwiedza blisko milion turystów z całego świata, w tym ponad 7 tysięcy Japończyków, którzy mają możliwość zwiedzania podziemnego miasta w towarzystwie przewodnika mówiącego w ich ojczystym języku.
Komentarze
Tagi:
Dział targi, konferencje, workshop:
Nowe Trendy w Turystyce już za
POT uhonorowała Ambasadorów Kongresów
Dział dla turystów:
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
IGHP: Wielkanoc dobra, majówka będzie jeszcze
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
CudaWianki 2010: Alternatywne Zwiedzanie Miasta
Liban: katastrofa etiopskiego samolotu z ok. 90 osobami na pokładzie
Kraków i Gdańsk najatrakcyjniejsze
Orbis Travel rozpoczyna współpracę z Amadeus Polska
20 lutego rusza superszybki pociąg TGV Madryt - Barcelona
Trwa seria tragicznych katastrof lotniczych
Czy warto otworzyć w tym roku biuro agencyjne?
Port Lotniczy "Mazury" ma kłopoty
Na wakacjach każdy jest szefem - kampania reklamowa Orbis Travel
PO: Świnoujście mogło stracić 50 mln zł na inwestycję Ireny Eris
Turyści już mogą podziwiać świąteczną iluminację Pól Elizejskich
UE: Kieleckie lotnisko nigdy nie będzie rentowne
Pizzeria w dancingowej części restauracji Pod Pająkiem