Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Kraków- specjalista d/s turystyki 1/2 etatu
- Specjalista ds. Turystyki - Warszawa
- Specjalista ds. Turystyki - Krasnystaw
- wychowawca-lektor języka angielskiego
- SPECJALISTA DS.TURYSTYKI
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. turystyki wyjazdowej z...
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds. turystki Siemianowice Śląskie
- Wychowawcy na obóz we Włoszech
Przystąpić czy nie przystąpić do sieci marketingowej?
W Polsce obecnie działa kilka polskich sieci marketingowych zrzeszających obiekty o różnych klasach. Ich celem jest skuteczna walka o gości z innymi, zagranicznymi sieciami obiektów działającymi na polskim rynku, jak np. Domina Hotel Group, czy też francuskim Accorem.
Czasem w pojedynkę jest działać trudniej, niż w grupie. Dlatego warto zastanowić się, czy nie zjednoczyć się z innymi polskimi obiektami i razem pozyskiwać nowych klientów.
W Polsce działają następujące grupy marketingowe:
Polish Prestige Hotels & Resorts (www.pph.com.pl)
Mogą do niej wstąpić obiekty o wysokim standardzie o charakterze wypoczynkowo-rekreacyjnym, położone zarówno w dużych miastach i na ich peryferiach. Obecnie do grupy należą 34 obiekty - m.in. Hotel Klimczok**** w Szczyrku, Green Hotel**** w Poznaniu, Vivaldi Karpacz*** w Karpaczu, Bartan*** w Gdańsku oraz krakowski Amadeus**** i warszawski Jan III Sobieski****. Zrzeszone w PPH obiekty płacą 10 tys. rocznie, ale za tą cenę mają zapewnioną reklamę, udział w programie lojalnościowym i system rezerwacyjny.
Bed and Breakfast (www.superspanie.pl/stowarzyszenie)
Grupa zrzeszająca obiekty mniejsze, posiadające od 10-60 miejsc noclegowych - niewielkie hotele, pensjonaty i obiekty nieskategoryzowane. Obecnie należą do niej 32 obiekty, m.in. Hotel Angela (Gdańsk), Pensjonat Malwa (Szklarska Poręba), Pałac w Bałoszycach oraz gospodarstwa agroturystyzne i kwatery prywatne. Aby wejść do sieci należy opłacić wpisowe (10 zł) i roczną składkę w wysokości 48 zł. Za tą cenę jednak otrzymuje się "tylko przynależność" - za wszystkie działania marketingowe trzeba dodatkowo zapłacić.
Start Hotel (www.starthotel.pl)
Grupa zrzeszająca obiekty posiadające restauracje, parking, sale konferencyjną na co najmniej 20 osob, bagażownie i depozyt, w których cena za jedynkę wynosi maksimum 180 zł ze śniadaniem. Ważne jest także wyposażenie pokoi - w każdym musi znajdować się łazienka, telefon, telewizor i.. woda mineralna. Szczegółowo określony jest także zakres usług, do których gość hotelu, należący do sieci powinien mieć dostęp.
Obecnie grupa skupia 13 hoteli w 12 miastach Polski, oferując Gościom ponad 5.000 miejsc noclegowych. Do grupy należy m.in. krakowski Hotel Krakus**, warszawski Hotel Felix** i Portos* oraz katowicki Hotel Senator***.
Koszt udziału w grupie to 4-5 tys. rocznie plus prowizja za dokonane rezerwacje (18% wartości rezerwacji). Za cenę tą obiekt jest aktywnie promowany, ma dostęp do ogólnopolskiej bazy klientów sieci oraz ma wyłączność na danym obszarze (miasto, gmina).
Polska Grupa Hotelowa (www.pgh-hotele.pl)
Grupa zrzesza obiekty posiadające min. dwie gwiazdki. Istotne znaczenie ma też część rekreacyjna obiektu.
Obecnie należy do niej 120 obiektów, m.in. krakowski Hotel Orient**** i Hotel Royal**, warszawski Hotel Czarny Kot***, gdański Hotel Królewski***.
Za przystąpienie do PGH nie płaci się opłat członkowskich, ani licencyjnych. Sieć nie partycypuje też w zyskach ze sprzedaży pokoi. Obiekty należące do PGH muszą jednak zaproponować gościom ceny pokoi niższe o 20%. Grupa sprzedaje osobom prywatnym i korporacjom tzw. tęczową kartę rabatową, która uprawnia do korzystania z tańszych noclegów (dotychczas sieć sprzedała już ponad 10000 kart).
Oceniając wady i zalety przystąpienia do grupy marketingowej warto ocenić stosunek jakości i skuteczności działań do ceny, jaką trzeba zapłacić za przystąpienie i sprawdzić, czy nie można pozyskać nowych lojalnych klientów bez wstępowania do grupy i ponoszenia dodatkowych kosztów.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział hotele, pensjonaty:
Nowe centrum konferencyjne w
Polacy dalej zainteresowani
Starsze aktualności:
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą
Wyższe limity odpowiedzialności przewoźników lotniczych
IHG: franszyza hoteli Holiday Inn w Chinach
Lemur Travel: specjalna oferta letnia
Pojawił się przewodnik Michelin po Barcelonie
HOTEL SANTANA **** - NISKIE CENY - TURCJA ALANYA - 500 55 66
Kolejka gondolowa na Szyndzielnię zamknięta na 2 tygodnie
Ryanair jesienią zacznie latać z Krakowa do Birmingham i Edynburga
Grażyna Kocyłowska - nowym dyrektorem marketingu hotelu Sheraton Kraków
W 2010 roku z centrum na Okęcie pociągiem dojedziemy w 20 minut
W katastrofie Airbusa A320 w Sao Paulo zginęło 200 osób
Efekty promocji Jordanii: 5 mln turystów, 841 mln dinarów zysku
Biuro podróży Funclub nagrodzone Laurem Klienta 2009
Biuro Podróży Kraków wyjazd jednodniowy!