TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Przystąpić czy nie przystąpić do sieci marketingowej?

W Polsce obecnie działa kilka polskich sieci marketingowych zrzeszających obiekty o różnych klasach. Ich celem jest skuteczna walka o gości z innymi, zagranicznymi sieciami obiektów działającymi na polskim rynku, jak np. Domina Hotel Group, czy też francuskim Accorem.


Czasem w pojedynkę jest działać trudniej, niż w grupie. Dlatego warto zastanowić się, czy nie zjednoczyć się z innymi polskimi obiektami i razem pozyskiwać nowych klientów.

W Polsce działają następujące grupy marketingowe:

Polish Prestige Hotels & Resorts (www.pph.com.pl)

Mogą do niej wstąpić obiekty o wysokim standardzie o charakterze wypoczynkowo-rekreacyjnym, położone zarówno w dużych miastach i na ich peryferiach. Obecnie do grupy należą 34 obiekty - m.in. Hotel Klimczok**** w Szczyrku, Green Hotel**** w Poznaniu, Vivaldi Karpacz*** w Karpaczu, Bartan*** w Gdańsku oraz krakowski Amadeus**** i warszawski Jan III Sobieski****. Zrzeszone w PPH obiekty płacą 10 tys. rocznie, ale za tą cenę mają zapewnioną reklamę, udział w programie lojalnościowym i system rezerwacyjny.

Bed and Breakfast (www.superspanie.pl/stowarzyszenie)

Grupa zrzeszająca obiekty mniejsze, posiadające od 10-60 miejsc noclegowych - niewielkie hotele, pensjonaty i obiekty nieskategoryzowane. Obecnie należą do niej 32 obiekty, m.in. Hotel Angela (Gdańsk), Pensjonat Malwa (Szklarska Poręba), Pałac w Bałoszycach oraz gospodarstwa agroturystyzne i kwatery prywatne. Aby wejść do sieci należy opłacić wpisowe (10 zł) i roczną składkę w wysokości 48 zł. Za tą cenę jednak otrzymuje się "tylko przynależność" - za wszystkie działania marketingowe trzeba dodatkowo zapłacić.

Start Hotel (www.starthotel.pl)

Grupa zrzeszająca obiekty posiadające restauracje, parking, sale konferencyjną na co najmniej 20 osob, bagażownie i depozyt, w których cena za jedynkę wynosi maksimum 180 zł ze śniadaniem. Ważne jest także wyposażenie pokoi - w każdym musi znajdować się łazienka, telefon, telewizor i.. woda mineralna. Szczegółowo określony jest także zakres usług, do których gość hotelu, należący do sieci powinien mieć dostęp.
Obecnie grupa skupia 13 hoteli w 12 miastach Polski, oferując Gościom ponad 5.000 miejsc noclegowych. Do grupy należy m.in. krakowski Hotel Krakus**, warszawski Hotel Felix** i Portos* oraz katowicki Hotel Senator***.
Koszt udziału w grupie to 4-5 tys. rocznie plus prowizja za dokonane rezerwacje (18% wartości rezerwacji). Za cenę tą obiekt jest aktywnie promowany, ma dostęp do ogólnopolskiej bazy klientów sieci oraz ma wyłączność na danym obszarze (miasto, gmina).

Polska Grupa Hotelowa (www.pgh-hotele.pl)

Grupa zrzesza obiekty posiadające min. dwie gwiazdki. Istotne znaczenie ma też część rekreacyjna obiektu.
Obecnie należy do niej 120 obiektów, m.in. krakowski Hotel Orient**** i Hotel Royal**, warszawski Hotel Czarny Kot***, gdański Hotel Królewski***.
Za przystąpienie do PGH nie płaci się opłat członkowskich, ani licencyjnych. Sieć nie partycypuje też w zyskach ze sprzedaży pokoi. Obiekty należące do PGH muszą jednak zaproponować gościom ceny pokoi niższe o 20%. Grupa sprzedaje osobom prywatnym i korporacjom tzw. tęczową kartę rabatową, która uprawnia do korzystania z tańszych noclegów (dotychczas sieć sprzedała już ponad 10000 kart).

Oceniając wady i zalety przystąpienia do grupy marketingowej warto ocenić stosunek jakości i skuteczności działań do ceny, jaką trzeba zapłacić za przystąpienie i sprawdzić, czy nie można pozyskać nowych lojalnych klientów bez wstępowania do grupy i ponoszenia dodatkowych kosztów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
grupy marketingowe hotele pensjonaty Polska Grupa Hotelowa Start Hotel Bed and Breakfast Polish Prestige Hotels & Resorts działania hoteli pgh-hotele obiekty nieskategoryzowane www pl www.pgh-hotele.pl w pgh marketingowa do sieci polskie sieć karta




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję