Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilotaż 27-30.05.2024 do Warszawy
- Junior Reservation Manager
- Pilot na wycieczkę do Wiednia 3 - 4 maja
- Pracownik biura podróży od kwiecien - maj 2024...
- Junior Reservation Manager
- Instruktor kitesurfingu/windsurfingu
- Specjalista ds Turystyki Itaka
- Praca na Zielonych Szkołach CHRIS
- Specjalista ds turystyki Katowice
- Sprzedawca produktu turystycznego
Kraków: trwają dyskusje na temat promocji miasta w środowisku gay-less
Po publikacji "Gazety Wyborczej" o pomyśle władz miasta na promowanie Krakowa wśród gejów i lesbijek z całego świata w mieście zawrzało. Polityków zelektryzowała również informacja, że w lipcu 2010 roku do Krakowa przyjedzie kilkaset tysięcy uczestników polskiej edycji gejowskiego festiwalu EuroPride.
Kilkanaście dni temu "Gazeta" poinformowała, że Kraków jako pierwsze w Polsce miasto zwróci się z ofertą turystyczną do gejów i lesbijek. - Gej to bogaty klient i można na nim zarobić - podkreślali krakowscy urzędnicy i zapowiedzieli, że w najbliższym czasie przedstawione zostaną szczegóły kampanii promocyjnej przeznaczonej dla środowiska gay-less z całego świata. Pierwszym krokiem w kierunku otwarcia się miasta na homoseksualnych turystów ma być wydanie specjalnego przewodnika po Krakowie dla lesbijek i gejów. Dalszych szczegółów na razie nie ujawniono, nieoficjalnie wiadomo jednak, że w magistracie opracowywane są szczegóły specjalnej strategii, z jaką Kraków ruszy po pieniądze z zasobnych portfeli wykształconych, podróżujących po świecie, interesujących się kulturą, sztuką i rozrywką homoseksualistów.
Publikacja oburzyła jednak krakowskich polityków, głównie tych z Platformy Obywatelskiej oraz Prawa i Sprawiedliwości. Zgodnym chórem krytykują oni pomysł Krakowskiego Biura Festiwalowego oraz biura promocji i marketingu Urzędu Miasta Krakowa.
- Liczne organizacje i stowarzyszenia broniące za wszelką cenę tzw. "wolności osobistej" zdołały zachwycić nawet urząd miasta. Skoro urzędnicy widzą czysty zysk finansowy z oferty skierowanej do grup homoseksualistów, można zapytać, czy moralne jest zatem zarabianie pieniędzy na promowaniu zachowań nieobyczajnych? - upiera się Agata Tatara, radna PiS-u i zarazem rzeczniczka prasowa krakowskiej części tego ugrupowania. - Pomysł uważam za nietrafiony. Do Krakowa może przyjechać teraz każdy, bez nachalnego określania swoich preferencji seksualnych. I Kraków, i jego zabytki spodobają się każdemu, niezależnie od tego czy jest homo czy hetero, łysy czy owłosiony, wysoki, czy niski, a jego skóra jest biała, czarna bądź niebieska - wyjaśnia swoją niechęć Paweł Sularz, przewodniczący krakowskiej PO.
Urzędnicy z krakowskiego magistratu uważają jednak, że awantura jest niepotrzebna, a pomysły na promocję miasta wśród mniejszości seksualnych są dopiero w fazie wstępnej. - Nie dzielimy turystów na homoseksualnych i heteroseksualnych - zapewnia Filip Szatanik z biura prasowego UMK.
Dyskusja nad "tęczową" promocją Krakowa rozpoczęła się w momencie, kiedy ustalane są pierwsze szczegóły wielkiego gejowskiego święta EuroPride, jakie w lipcu 2010 roku zorganizowane będzie w Warszawie dla ponad miliona gości z całego świata. Tegoroczna edycja, która odbywa się w Sztokholmie, jest współorganizowana przez władze oraz banki i spółki komunalne (m.in. kilkaset miejskich autobusów ozdobionych jest tęczowymi chorągiewkami na dachach).
- Oczywiste jest dla mnie, że nawet kilkaset tysięcy uczestników warszawskiego festiwalu będzie chciało odwiedzić popularny w świecie Kraków. Świetnie, że władze miasta przejrzały na oczy i wiedzą, że w Krakowie powinno się znaleźć miejsce także dla gejów, nawet w tak znaczącej liczbie - podkreśla Piotr Wójcik, polski ambasador IGLTA - Międzynarodowej Organizacji Turystycznej Gejów i Lesbijek.
Pomysły na promocję miasta chwalą też przedstawiciele fundacji Kultura dla Tolerancji, organizatora m.in. Marszu Tolerancji oraz corocznego festiwalu kultury środowisk gejowsko-lesbijskich. - Nowoczesny marketing polega na znajdowaniu nisz i kierowaniu doń określonego komunikatu. Kraków wreszcie to zrozumiał. Szkoda tylko, że działania te obliczone są głównie na bogatych turystów, a kompletnie zapomina się o tysiącach homoseksualnych mieszkańców miasta, wobec których władze Krakowa przyjmują od zawsze nieznośnie bierną postawę - mówi Sebastian Liszka, rzecznik prasowy fundacji.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Tęczowa promocja miasta Krakowa
[2008-08-20 19:25 80.53.135.*]
Bzdura i humbug. Wyborcza szuka kwiatków na sezon ogórkowy i tyle. Żadne gejowskie biura nie mają i dłuuugo nie będą miały w ofercie regularnych ofert do Krakowa i do Polski w ogóle. To tak jakby narciarzy wysyłać na Saharę. Całą hecę wykpił właściciel Coconu J. Marchwiński - proszę posłuchać
http://www. innastrona. pl/magazyn/podcast. phtml?pcID_akt=19 ## odpowiedz »poza tym...
[2008-08-20 23:28 213.158.196.*]
...pisze się gay-les a nie less! Dobrze że nie Loch Ness. odpowiedz »
poza tym...
[2008-08-22 15:18 157.25.137.*]
gay-less miałoby całkiem przeciwne znaczenie - ale może o to chodziło? odpowiedz »
Tęczowa promocja miasta Krakowa
[2008-08-21 06:59 212.76.37.*]
Bądźmy tolerancyjni i otwarci.
Na całym świecie jest to znaczący segment ruchu turystycznego, dający
duże zyski. odpowiedz »Tęczowa promocja miasta Krakowa
[2008-08-21 10:36 83.24.47.*]
Prawdziwych turystów coraz mniej ( totalna drożyzna) to moze jeszcze geje i lesbijki zasilą kaskę Krakówka. Tylko co potem? odpowiedz »
Nie bój żaby...
[2008-08-21 10:50 80.53.135.*]
Nie bój żaby, nie zasilą. Miasto, w którym nie można publicznie spacerować z partnerem za rękę a na każdym roku straszy portret nielubianego papieża to jakiś koszmar i wzorcowa anty-destynacja dla gejowskiej publiki. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
TUI stawia na sztuczną
Można składać oferty w Programie wsparcia
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział centra informacji i promocji:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Wyróżnienie dla Niemieckiej Centrali
Turcja chwali się wynikami za 2023
Restauracja na szczycie Pałacu Kultury?
20 i 21 stycznia 2007 - Puchar Świata w Zakopanem
Rzeszów ma lotnisko międzynarodowe, a Białystok cały czas nie ma żadnego
W centrum Opola powstanie pięciogwiazdkowy hotel, restauracje, sala konferencyjna i spa
Brytyjskie hotele borykają się z problemem nagich lunatyków
Petersburg: jedno z 10 najatrakcyjniejszych turystycznie miast świata
Unijne dotacje dla tanich linii lotniczych
Dodatkowe bilety na olimpiadę w Atenach
Barbórka 2010. Komora Michałowice znów na trasie turystycznej
Charytatywna licytacja dań kulinarnych szefów kuchni Starwood
Pasażerowie nie znoszą ukrytych opłat w biletach lotniczych
Zakopane: będzie przejście podziemne pod Gubałówkę
Odznaki honorowe "Za Zasługi dla Turystyki"
Polskie biura podróży zaczęły się konsolidować
Nie każde biuro to oszuści, tak jak nie każdy Polak to pijak i złodziej