TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Wulgarna reklama polskich miast linii Ryanair

Linie lotnicze Ryanair w ostatnim numerze "Ryanair Magazin" mogli znaleźć informacje na temat kilku polskich miast. W magazynie rozdawanym pasażerom znalazł się mini poradnik językowy dla podróżujących do Polski turystów anglojęzycznych. Autor poradnika sugeruje w wulgarny sposób jak można porozumiewać się w Polsce.


Daje za przykład dwa zdania, które oparte na grze słów zawierają w drugim zdaniu wulgarne wyrażenie: "Jesteśmy chórem wujów", a nie - "Jesteśmy worem chu...". W poradniku znajdują się tłumaczenia tych zwrotów na angielski - "We are a choir of uncles. We are a sack of male genitalia".

Jak stwierdził Jarosław Nadolski, specjalista ds. public relations, linia lotnicza oczekuje, że tak kontrowersyjna reklama wzbudzi zainteresowanie. Celem wielu firm w ostatnim czasie jest reklama robiona na zasadzie "wyróżnij się albo giń", co nie przeszkadza w stosowaniu wulgarnych, kontrowersyjnych zwrotów, jak w tym przypadku.

Reakcją Ryanair na zarzuty o niestosowności użytych w reklamie słów było początkowo bagatelizowanie całego wydarzenia. Rzecznik Ryanair Stephen McNamara stwierdził - " Nie rozumiem, gdzie tutaj problem. Tego typu reklamy są na każdej stronie naszego magazynu. Przecież to świetny dowcip i reklama. A dobra reklama sprawia, że więcej osób skorzysta z lotów do Wielkiej Brytanii i Polski Ryanairem". Jednak jak się później okazało przedstawiciel linii nie miał świadomości, jak wulgarnego słowa użyto. Kiedy zostało mu przedstawione dosłowne tłumaczenie zdań powiedział, że problem leży w niedokładnym przetłumaczeniu polskich zdań na język angielski. Efektem tego było oświadczenie wydane przez Ramsaya Shorta, redaktora "Ryanair Magazin". Stwierdził on, że zamiarem reklamy nie było obrażenie kogokolwiek i przeprosił za wyrządzoną krzywdę jaka mogła ona uczynić.

Ostatnia reklama nie jest pierwszą tego typu w strategii Ryanair. Znana i kontrowersyjna była również kampania w której wykorzystano domniemany romans ówczesnego premiera Jarosława Kaczyńskiego i posłanki PiS Jolanty Szczypińskiej. W reklamie, osoby te planowały podroż poślubną z liniami Ryanair.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
linie Ryanair reklama linii Ryanair Ryanair Magazin




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję