Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
- Poszukiwany pilot 05.06-07.06
- Przewodnik Kulinarny w Warszawie
- Specjalista ds. Turystyki Jaworzno
- Specjalista ds turystyki
Majowe “last minute" - o czym powinni turyści pamiętać
Jak przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - biuro podróży podczas promocyjnych cenowo ofert nie powinno czuć się zwolnione od obowiązków wobec pasażerów. UOKiK przypomina, że kupowanie przez klienta wycieczek last minute pozwala mu zapłacić mniej, tylko i wyłącznie dlatego, że decyduje się na wyjazd w ostatniej chwili, co wcale nie oznacza, że ma ograniczone prawa. Jeśli korzystamy z tej formy zakupu musimy zwrócić szczególną uwagę na umowę przygotowaną przez biuro podróży.
Tyleż samo uwagi należy poświęcić wyborowi motelu czy też hotelu podczas wycieczek organizowanych indywidualnie. Warto wiedzieć, że przepisy bardzo szczegółowo określają wymogi dotyczące wyposażenia, bądź zakresu świadczonych usług, w tym gastronomicznych, jakie powinny spełniać obiekty przeglądane przez nas w Internecie. W naszym kraju mamy do wyboru osiem rodzajów obiektów hotelarskich - motel, hotel, pensjonat, kemping, schronisko młodzieżowe, dom wycieczkowy, schronisko i pole biwakowe. Jeżeli zdecydujemy się na pobyt w hotelu czy też motelu płacimy o wiele więcej niż w pozostałych ośrodkach, mamy zatem prawo wymagać większego standartu.
UOKiK przypomina nam, że w każdym pensjonacie i hotelu powinny być na widocznym miejscu umieszczone dane przedsiębiorcy świadczącego usługi w tym obiekcie, informacja na temat rodzaju i kategorii ośrodka, powinniśmy też znać zakres i ceny podstawowych usług. Dane o przystosowaniu ośrodka dla niepełnosprawnych także powinny znaleźć się w widocznym miejscu. Przed wyruszeniem w drogę, warto spytać organizatora o dokumentu, który potwierdza zaszeregowanie do określonego rodzaju i kategorii.
Jeżeli zauważymy jakiekolwiek nieprawidłowości powinniśmy poinformować o tym wykonawcę i organizatora. W wypadku, jeśli placówka nie spełnia określonych wymagań, klienci biura mogą dochodzić swoich roszczeń. Najpierw niezwłocznie reklamujemy wycieczkę u organizatora, który na odpowiedź ma 30 dni, jeśli przekroczy ten termin, automatycznie skargę uznaje się za uzasadnioną.
UOKiK przypomina również, że klient ma prawo do odszkodowania za uszkodzenie, zniszczenie, opóźnienie, czy utratę bagażu podczas lotu. Roszczenia dotyczące uszkodzenia bądź zaginięcia bagażu należy zgłaszać w terminie 7 dni od daty jego odbioru, a w przypadku opóźnionego bagażu, w terminie 21 dni.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział promocje dla turystów:
Wygoda Travel rozpoczęła sprzedaż oferty
eTravel dołącza do programu
Linie flydubai uruchomią specjalne połączenia dla kibiców
PKP Intercity zmienia system zarządzania
Poznań po raz trzeci zaoferuje darmowe bilety do muzeum dla
Dział hotele, pensjonaty:
Enoturystyka rozwija się w
Taylor Swift da zarobić
Starsze aktualności:
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Prawie 75 mln wyjazdów turystycznych
Czy konsolidator usług hotelowych może rozliczać się wg procedury VAT
Warszawa stawia na turystykę biznesową?
Tripi.pl - nowy portal dla turystów
"Góral*ski" poprawi jakość usług turystycznych na Podhalu
Bezpośrednio z Podkarpacia do Nowego Jorku!
Targi Turystyczne w Baku - ATIF 2006
Linie lotnicze przerwały kryzys
Litwa: Od początku 2007 r. zakaz palenia w miejscach publicznych
W Wiśle informacje lepiej dostępne
Wrocław: baza noclegowa niedostosowana do potrzeb Euro 2012
Bałtyk modny na wakacyjny urlop?
Dlaczego Polacy kochają pizzę?
Targi FITUR: Zamość odbierze nagrodę za najlepszą promocję miasta
Bilety z Polski do USA będą tańsze?
Przewoźnik Direct Fly wyleci poza Polskę?
czy jestesmy przygotowani .. na turystow z EU??