TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Kto będzie zarządzać łódzkim lotniskiem?

Urząd miasta Łodzi poszukuje firmy, która opracuje strategię powiększenia liczby połączeń z łódzkiego lotniska. O otrzymanie tego zlecenie rywalizuje kilku potentatów o światowej marce.


Łódzkie lotnisko, pomimo położenia w centrum Polski oraz w pobliżu Warszawy, nie jest zaliczane do krajowych potentatów. Udziały w krajowym rynku mierzone liczbą obsługiwanych pasażerów wahają się od 1 do 2%. Jak na razie nic nie wskazuje na to, aby wynik miał być poprawiony.

Ogłoszono niedawno nowe połączenia do Wiednia, Kopenhagi oraz Berlina, ale trasy te obsługiwać będą małe, osiemnastomiejscowe samoloty. Dodatkowo, pomimo, że loty mają się rozpocząć już za trzy tygodnie, Łodzi cały czas nie ma w systemie rezerwacji firmy Jet Air. Natomiast Ryanair rozpoczyna sprzedaż biletów minimum trzy miesiące przed pierwszym lotem, aby mieć czas na promocję oraz sprzedaż biletów.

Władze Łodzi zamierzają poprawić sytuację i dlatego postanowiły wynająć profesjonalną firmę do opracowania "Strategii poprawy zewnętrznej dostępności komunikacyjnej miasta w zakresie połączeń lotniczych". Firma miałaby dotrzeć do dużych i renomowanych przewoźników oraz przekonać ich do latania z Łodzi.

Wśród chętnych do opracowania strategii, którzy zgłosili się do urzędu znaleźli się: PricewaterhouseCoopers, Airport Strategy & Marketing, Lufthansa Consulting GmbH i Harlcrow. Wszystkie zgłoszone firmy to duże, doświadczone korporacje. ASM opracowywało między innymi strategie dla londyńskich lotnisk: Heathrow, Gatwick i Stansted.

Największe udziały w łódzkim lotnisku ma obecnie Urząd Miasta i Urząd Marszałkowski. Zarządzanie miejskimi spółkami można przekazać w prywatne ręce, a Łódź do tego nadaje się bardzo dobrze, gdyż jako jedyne duże lotnisko w Polsce należy tylko do lokalnego samorządu. W innych dużych portach swoje udziały ma państwowe przedsiębiorstwo Polskie Porty Lotnicze. Wybudowane za miejskie pieniądze pas lub terminal należałyby do miasta, a urzędnicy nie musieliby się martwić co zrobić, aby skusić kolejnych przewoźników i co zrobić, aby z lotniska cały czas czerpać zyski.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Łódź lotnisko port lotniczy strategia Jet Air Ryanair PricewaterhouseCoopers Airport Strategy & Marketing Lufthansa Consulting Harlcrow Dell Okęcie Warszawa przewoźnik połączenie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję